Protokól Nr V/11

PROTOKÓŁ Nr V/11
z V Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 8 marca 2010 r. (wtorek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 12.00 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 14 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
1) pan Adam Bielawski
2) pan Marcin Bielawski
3) pan Jan Bojarzyński
4) pan Marek Brylewicz
5) pan Kazimierz Buzun
6) pan Józef Gliński
7) pan Stanisław Krutul
8) pan Antoni Pakuła
9) pan Czesław Radulski
10) pan Jarosław Radulski
11) pan Krzysztof Szewczul
12) pan Stanisław Szubzda
13) pan Kazimierz Urban
14) pan Czesław Zawadzki
 
Radny nieobecny usprawiedliwiony – pan Maciej Gliński.
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
3) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
4) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
            Obrady V Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, panów Wójta i Skarbnika Gminy oraz panią Sekretarz i panią protokolantkę. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 14 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad V Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony. Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad V Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego V Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołów z III i IV Sesji Rady Gminy Korycin, odbytych w dniach 20 i 30 grudnia 2010 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020 – podjęcie uchwały Nr V/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 8 marca 2011 r. w powyższej sprawie.
  6. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok – podjęcie uchwały Nr V/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 8 marca 2011 r. w powyższej sprawie.
  7. Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, położonych w obrębie wsi Korycin – podjęcie uchwały Nr V/  /2011 z dnia 8 marca 2011 r. w powyższej sprawie.
  8. Odpowiedzi na pisemne wnioski panów radnych zgłoszone na poprzedniej Sesji.
  9. Interpelacje i zapytania radnych.
  10. Wolne wnioski i informacje.
  11. Zamknięcie obrad.
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokoły z III i IV Sesji Rady Gminy odbytych dnia 20 i 30 grudnia 2010 r. Przypomniał, że były one wyłożone do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczone w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z ich treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołów uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołów z III i IV Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej IV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 grudnia 2010 r. do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 8 marca br. realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 3 stycznia 2011 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad IV Sesji Rady tj.
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2010 rok,
- w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Korycin na lata 2011 – 2016”.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i są już ogłoszone w Nr 33, poz. 458 i Nr 39, poz. 535 z 2011 roku.
2. W dniu 12 stycznia 2011 r. podałem do wiadomości publicznej ogłoszenie dotyczące starań Gminy w sprawie pozyskania środków na usuwanie azbestu obejmującego demontaż, transport i jego utylizację z prośbą, aby zainteresowani mieszkańcy zgłaszali się do Urzędu Gminy celem podpisania deklaracji. Dofinansowanie będzie pochodziło ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. W terminie do dnia 28 lutego br. zgłosiło się 22 rolników, a łączna ilość azbestu do demontażu wynosi około 70 ton.
            3. W dniu 14 stycznia 2011 r. ogłosiłem przetarg na sporządzenie dokumentacji projektowej dla zadania inwestycyjnego pn. „Szumowo – Olszynka – zbiornik małej retencji wodnej”. Otwarcie ofert nastąpiło w dniu 28 stycznia br., a łącznie wpłynęło 5 ofert. Zamawiający zaplanował przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 240 000 zł brutto. Najtańsza oferta wynosiła 155 594,00 zł brutto i należy do firmy „Hydron” Bartłomiej Dobrzelewski z Warszawy, zaś najdroższa oferta wynosiła 375 150,00 zł brutto i należy do firmy Biuro Projektów „BIMOR” Sp. z o.o. ze Szczecina. Umowę na wykonanie powyższej dokumentacji projektowej zawarłem w dniu 28 lutego 2011 roku z firmą „Hydron” z Warszawy. 
            4. W dniu 17 stycznia br. podpisałem nową umowę z Przedsiębiorstwem Wielobranżowym Adam Gromko z Dąbrowy Białostockiej na konserwację oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Korycin za kwotę 1000 zł + 23% VAT miesięcznie. 
            5. W dniach 18-19 stycznia 2011 r. uczestniczyłem w Zgromadzeniu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, gdzie wybrano nowe organy Związku na następną kadencję.
            6. W dniu 19 stycznia 2011 r. kontrolę w zakresie gospodarki finansowej w Zespole Szkół w Korycinie rozpoczęła Regionalna Izba Obrachunkowa w Białymstoku, której zakończenie ustalono na dzień 28 lutego 2011 roku. Jeszcze nie otrzymaliśmy wyników powyższej kontroli.
W dniu 19 stycznia br. ogłosiłem również przetarg na zadanie o nazwie „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych Nr 1313B, 1319B, 1315B, 1318B na terenie Gmin Korycin i Janów”. Przetarg odbył się dnia 10 lutego 2011 roku, gdzie łącznie wpłynęło 6 ofert. Najtańsza oferta wyniosła 5 535 006,84 zł brutto i należy do Przedsiębiorstwa Drogowo – Mostowego „UNIDROG” z Grajewa, zaś najdroższa w kwocie 12 095 376,12 zł brutto do firmy MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE S.A. z Krakowa. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia kwotę 6 000 000,00 zł brutto. W dniu dzisiejszym, po dokonaniu zmian w budżecie Gminy Korycin, zostanie podpisana umowa z firmą „UNIDROG” na realizację tego zadania. 
            7. W dniu 28 stycznia 2011 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zgromadzenia Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, na którym wybrano nowe organy Związku na nową kolejną kadencję. Ponadto w tym dniu podpisałem wspólnie ze Skarbnikiem Gminy umowy z Marszałkiem Województwa Podlaskiego na dofinansowanie realizacji zadań pn. „Budowa parkingu przy Kościele w Korycinie” i „Remont świetlicy wiejskiej w Ostrej Górze”.  
            8. W dniu 10 lutego 2011 r. uczestniczyłem w wizycie studyjnej z udziałem Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Pana Tadeusza Nalewajk, która odbyła się w gospodarstwach producentów sera korycińskiego i dotyczyła dyskusji i propozycji zmian do obowiązującego od dnia 26 września 2010 roku Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków uznania działalności marginalnej, lokalnej i ograniczonej (Dz.U. Nr 113, poz. 753) – chodzi między innymi także o zasięg sprzedaży naszego sera korycińskiego. 
            9. W dniu 17 lutego br. podpisałem porozumienie z Wojewodą Podlaskim w sprawie udzielenia dotacji na realizację programu wieloletniego pn. „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” w 2011 roku na łączną kwotę 188 000 zł.
            10. W dniu 18 lutego 2011 r. ogłosiłem II przetarg nieograniczony ustny na sprzedaż nieruchomości zabudowanej budynkiem byłej szkoły podstawowej w Bombli – cena wywoławcza 400 000 zł oraz działki niezabudowanej w Bombli – cena wywoławcza 30 000zł. Przetarg odbędzie się dnia 22 marca 2011 r. o godz. 10.00.
            11. W dniach od 9 do 23 lutego 2011 r. uczestniczyłem w zebraniach wiejskich w 32 sołectwach, na których dokonano wyboru sołtysów i członków rad sołeckich na kolejną 4-letnią kadencję. W 7 sołectwach wybrano nowych sołtysów tj.
a) Białystoczek – pan Artur Rykaczewski,
b) Bombla – pan Marcin Ziniuk,
c) Długi Ług – pani Maria Kluczko,
d) Korycin – pan Jarosław Pakuła,
e) Łosiniec – pani Edyta Żarniewska,
f) Rykaczewo – pani Agnieszka Kimborowicz,
g) Szumowo – pan Jerzy Burak.
W pozostałych sołectwach wybrano ponownie dotychczasowych sołtysów za wyjątkiem sołectwa Dzięciołówka, gdzie nie dokonano wyboru, ponieważ nikt nie chciał pełnić tej funkcji.
            12. W dniu 20 lutego 2011 r. gościliśmy w Gminie Korycin głowę naszego państwa – Pana Bronisława Komorowskiego – Prezydenta RP.
            13. W dniu 21 lutego 2011 r. odbyła się w naszym Urzędzie kontrola prawidłowości sporządzania aktów stanu cywilnego i prowadzenia ksiąg stanu cywilnego, dokonana przez Podlaski Urząd Wojewódzki w Białymstoku. Nie posiadamy jeszcze protokołu, jednak podczas podsumowania podkreślono, że zadania wykonywane są prawidłowo.
            14. W dniu 25 lutego 2011 r. uczestniczyłem w X Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim Poezji Leonardy Szubzdy „Między milczeniem a krzykiem”, gdzie ufundowałem nagrody dla części zwycięzców.
Jednocześnie w tym samym dniu wziąłem udział w Zgromadzeniu Związku Komunalnego „Biebrza”, na którym dokonano wyboru nowych organów Związku na kolejną 4-letnią kadencję.
            15. W dniu 27 lutego br. uczestniczyłem w uroczystych obchodach 50-lecia pożycia małżeńskiego par z Gminy Korycin, gdzie wręczyłem medale przyznane przez Prezydenta RP z tego tytułu.
            16. W dniu 28 lutego 2011 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego w Białymstoku.
            17. Wydałem kilka Zarządzeń Wójta – jako organ wykonawczy i jako kierownik Urzędu, dotyczących następujących spraw:
a) jako organ wykonawczy
- Nr 6/11  z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok,
- Nr 7/11 z dnia 7 lutego 2011 r. w sprawie zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
- Nr 8/11 z dnia 25 lutego 2011 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących Programu Współpracy Gminy Korycin z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na lata 2011 – 2014,
- Nr 9/11 z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie ustalenia stawek czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Korycin. Stawkę czynszu podstawowego za 1m2 powierzchni użytkowej w tych lokalach ustaliłem w kwocie 1,40 zł (dotychczas było 1.30 zł),
- Nr 10/11 z dnia 28 lutego 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok,
b) jako kierownik Urzędu
- Nr 1/11 z dnia 24 stycznia 2011 r. w sprawie wskazania sposobów wykonania czynności kancelaryjnych w celu dokumentowania przebiegu załatwiania spraw w Urzędzie Gminy Korycin,
- Nr 2/11 z dnia 24 stycznia 2011 r. w sprawie powołania koordynatora czynności kancelaryjnych w Urzędzie Gminy Korycin,
- Nr 3/11 z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie określenia wytycznych w zakresie wykonywania czynności kancelaryjnych i archiwalnych w Urzędzie Gminy Korycin,
- Nr 4/11 z dnia 31 stycznia 2011 r. w sprawie określenia instrukcji przechowywania i archiwizowania dokumentacji związanej z realizacją projektów współfinansowanych ze środków unijnych.
            18. Podpisałem z Powiatowym Urzędem Pracy w Sokółce porozumienie na organizację prac społecznie użytecznych na okres od 1 kwietnia do 30 września 2011 roku dla 4 osób. Łączna refundacja środków przez Biuro Pracy wyniesie 4 089,00 zł. Porozumienie obowiązuje od dnia 16 lutego do 31 października 2011 roku.
            19. W terminie do dnia 19 marca 2011 r. zostaną sporządzone przez nasz Urząd listy osób uprawnionych do głosowania w wyborach delegatów do Podlaskiej Izby Rolniczej, które odbędą się dnia 3 kwietnia 2011 roku.
            20. Dnia 1 marca br. Urząd Gminy rozpoczął przyjmowanie wniosków od rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, wykorzystywanego do produkcji rolnej. Wnioski będą przyjmowane do końca marca br.
            W dniu 23 lutego 2011 r. Urząd Gminy Korycin, jako jeden z 11 urzędów, odebrał nagrodę (statuetkę) z Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej „za szczególną aktywność w rozwoju wiedzy samorządowej w 2010 roku”, zaś w dniu 14 lutego br. wystąpiłem z wnioskiem do Ministerstwa Edukacji narodowej o nadanie „Medalu Komisji Edukacji Narodowej” Pani Ewie Bojarzyńskiej – Dyrektor Zespołu Szkół w Korycinie za pracę w oświacie.
            22. W dniu 1 marca 2011 r. odbył się odbiór wyremontowanego budynku po byłym przystanku PKS w Korycinie.
            23. W dniach 3-4 marca 2011 r. uczestniczyłem w spotkaniu Gmin, które wspólnie zamierzają przystąpić do realizacji projektu pn. „Pięć smaków kultury”. Są to następujące Gminy: Cisna, Hańsk, Korycin, Stare Juchy i Piekoszów. Spotkanie odbyło się w Górach Świętokrzyskich.  
            24. Inne bieżące sprawy, w tym:
a) Urząd Marszałkowski pozytywnie ocenił nasz wniosek pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”, uzyskał on 81 pkt, zajął 2 miejsce na liście rankingowej i został wybrany do dofinansowania,
b) Związek Komunalny „Biebrza” podpisał w dniu 28 lutego br. z Urzędem Marszałkowskim umowę o dofinansowanie projektu pn. „Rekultywacja składowisk odpadów na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Biebrza” w ramach RPOWP na lata 2007 – 2013. Całkowita wartość projektu to 4 918 353,33PLN, w tym wysokość przyznanego dofinansowania to 4 180 600,33 PLN, co stanowi 84,99% kwoty wydatków kwalifikowanych. Zgodnie ze wstępnym harmonogramem rzeczowo – finansowym realizacji projektu, dla składowiska w Korycinie zaplanowano:
- opracowanie projektu technicznego z uzyskaniem niezbędnych decyzji – I kwartał 2011 r.,
- roboty przygotowawcze – II kwartał 2011 r.,
- rekultywacja techniczna – III kwartał 2011 r.,
- rekultywacja biologiczna, w zależności od uwarunkowań atmosferycznych, najpóźniej II kwartał 2012 r.      
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych.
O zabranie głosu proszę pana Skarbnika i wyjaśnienie wprowadzanych zmian.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin zostały dokonane następująco:
1)      dodano kolumnę nr 5 prezentującą dane z wykonania odpowiednich wielkości za 2010 rok (poprzednio dane za 2010 rok stanowiły prognozę),
2)      doprowadzono do zgodności kwot wynikających z załącznika nr 1 z kwotami wynikającymi z propozycji zmian w uchwale budżetowej Gminy Korycin na 2010 rok (dotyczy to zmian w planie dochodów, planie wydatków, planie przychodów oraz w planie rozchodów),
3)      w załączniku nr 2 do uchwały w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020 zmieniono limity wydatków na lata 2011 – 2014 dotyczące realizowanego projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”, powyższe podyktowane jest koniecznością dostosowania wyżej wymienionego załącznika do ostatecznej wersji harmonogramu rzeczowo – finansowego (budżetu) projektu.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020.
 
UCHWAŁA NR V/21/11 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 8 marca 2011 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata
2011 – 2020
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.6/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wprowadzi zmiany w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, zatem proszę pana Skarbnika o przybliżenie nam wprowadzanych zmian.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
1)      w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 441 045 zł w związku z otrzymaniem refundacji wydatków w ramach projektu pn. „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Gminie Korycin”,
2)      w dziale 600 – Transport i łączność zwiększa się plan dochodów o kwotę 3 000 000 zł w związku z otrzymaniem dofinansowania na inwestycję polegającą na przebudowie ciągu dróg na terenie Gminy Korycin i Gminy Janów: Korycin – Zakale, Zakale – Milewszczyzna – Dzięciołówka – Szaciłówka oraz Dzięciołówka – Długi Ług – Białousy,
3)      w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększa się plan dochodów o łączną kwotę 1 857 789 zł w związku z otrzymaniem dofinansowania do inwestycji pn. „Budowa świetlicy wiejskiej w Bombli” (500 000 zł), „Budowa świetlicy wiejskiej w Krukowszczyźnie” (500 000 zł), „Remont świetlicy wiejskiej w Ostrej Górze” (116 104 zł), „Utwardzenie placu i dróg dojazdowych przy Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie” (261 685 zł) oraz „Zabytki Królewskiego Korycina” (480 000 zł na 2011 rok).
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
1)      w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 160 000 zł dotyczącą inwestycji o nazwie „System małej retencji na rzece Kumiałce”, rozstrzygnięcie przetargowe na zakup dokumentacji spowodowało spadek wartości zamówienia z szacowanej 240 000 zł do kwoty 155 595 zł brutto, z czego do zapłaty w 2011 roku przypada kwota 78 105 zł,
2)      w dziale 600 – Transport i łączność dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 3 000 000 zł w związku z koniecznością ujęcia w budżecie całości wydatków związanych z realizowaną inwestycją drogową oraz zwiększenia planu wydatków o kwotę 80 000 zł w związku z nowym zadaniem pn. „Modernizacja rolniczej drogi dojazdowej w obrębie gruntów wsi Krukowszczyzna – II etap”,
3)      w dziale - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zwiększa się plan wydatków o kwotę 80 000 zł w związku z planowaną inwestycją polegającą na budowie oświetlenia ulicznego w Korycinie przy ulicy Słowiańskiej,
4)      w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 2 758 767 zł oraz zmniejszenia planu wydatków o kwotę 522 795 zł, powyższe podyktowane jest koniecznością ujęcia pełnych kwot inwestycji polegających na budowie świetlic wiejskich w Bombli, Krukowszczyźnie i Ostrej Górze, budowie parkingu przy Parafii w Korycinie oraz projektu „Zabytki Królewskiego Korycina”, a także zmianami w klasyfikacji budżetowej dotyczącymi tych inwestycji,
5)      w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport zwiększa się plan wydatków o kwotę 5 000 zł w związku ze zwiększeniem limitu na wydatki inwestycyjne dotyczące projektu pn. „Rozbudowa przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych”.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 3 – Limity wydatków na zadania realizowane w 2011 r. Zmiany polegają na:
1)      zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „System małej retencji na rzece Kumiałce” do kwoty 80 000 zł,
2)      zwiększeniu limitu na inwestycję o nazwie „Integracja dróg lokalnych z drogą krajową nr 8” o kwotę 3 000 000 zł,
3)      wprowadzeniu nowego zadania inwestycyjnego o nazwie „Modernizacja rolniczej drogi dojazdowej w obrębie gruntów wsi Krukowszczyzna – II etap” i utworzeniu limitu na ten cel w wysokości 80 000 zł,
4)      zwiększeniu limitu o kwotę 80 000 zł na budowę oświetlenia ulicznego przy ulicy Słowiańskiej w Korycinie,
5)      zmniejszeniu i zwiększeniu limitów w poszczególnych podziałkach klasyfikacji budżetowej na zadania inwestycyjne dotyczące budowy świetlic wiejskich w Bombli, Krukowszczyźnie oraz Ostrej Górze, a także projektu pn. „Utwardzenie placu i dróg dojazdowych przy Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie” oraz projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”,
6)      zwiększeniu limitu o kwotę 5 000 zł w związku ze zwiększeniem planu wydatków na realizację inwestycji pn. „Rozbudowa budynku przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych”.
Zmniejszamy planowany deficyt budżetowy na 2011 rok z kwoty 1 951 311 zł do kwoty 1 510 266 zł (o kwotę 441 045 zł). Zmniejszenie to jest związane z dochodem uzyskanym w 2011 roku tytułem zwrotu części nakładów na realizację inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej w Gminie Korycin” środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej. Pierwotnie dochód ten planowany był do osiągnięcia w 2010 roku, jednakże przedłużające się procedury związane z rozliczeniem projektu spowodowały, iż wypłata nastąpiła w pierwszej dekadzie stycznia 2011 roku.
Określamy większą – o 150 662 zł kwotę przychodów budżetu. Większa wartość planowanych przychodów budżetu wynika z konieczności zaciągnięcia pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na spłatę części pożyczki zaciągniętej w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Określamy większą (wzrost o 591 707 zł) kwotę rozchodów budżetu. Większa wartość planowanych rozchodów budżetu wynika z dwóch zdarzeń:
1)      Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku pismem z dnia 28 lutego 2011 roku zwrócił się z prośbą o zwrot części pożyczki (150 662 zł) zaciągniętej na sfinansowanie zadania pn. „Budowa sieci wodociągowo – kanalizacyjnej w Gminie Korycin” pozyskanej ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. Powodem zwrotu jest końcowe rozliczenie zadania i przekroczenie maksymalnego poziomu sfinansowania zadania przez NFOŚiGW. W związku z tym, iż w budżecie na 2011 rok nie zaplanowano takiego rozchodu zasadne jest zwiększenie limitu na ten cel. Rozchód ten zostanie sfinansowany przychodem w tej samej wysokości poprzez zaciągnięcie pożyczki długoterminowej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku. Nastąpi więc pewnego rodzaju konwersja zobowiązania zaciągniętego w NFOŚiGW w Warszawie na pożyczkę zaciągniętą w WFOŚiGW w Białymstoku,
2)      Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie przekazała Gminie Korycin w styczniu 2010 roku kwotę 441 045 zł jako refundację części wydatków związanych z realizacją projektu pn. „Budowa sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Gminie Korycin”. W związku z faktem, iż wyżej wymieniona inwestycja została sfinansowana w części odpowiadającej kwocie dofinansowania pożyczką zaciągniętą w BGK S.A., z chwilą wpłynięcia dofinansowania nastąpiła spłata pożyczki (441 045zł). Pierwotnie spłata nastąpić miała w 2010 roku, jednakże przedłużające się procedury związane z rozliczeniem projektu spowodowały, iż wpłata nastąpiła w pierwszej dekadzie stycznia 2011 roku, w związku z faktem, iż operacja taka nie była przewidziana w budżecie na 2011 rok, zasadna wydaje się zmiana kwoty rozchodów.
Zwiększamy limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1)      sfinansowanie przejściowego deficytu do kwoty 7 000 000 zł (wzrost o 4 000 000 zł), wielość i duża wartość inwestycji zaplanowanych do realizacji w 2011 roku (niespełna 11 000 000 zł) powoduje, iż gmina aby sfinansować zadania i przedstawić je do refundacji w pierwszej kolejności zobowiązana jest do sfinansowania całości większości wydatków własnymi środkami. Odbywa się to poprzez zaciągnięcie kredytu lub pożyczki krótkoterminowej. W związku z faktem, iż w roku 2011 inwestycje w gminie sięgną prawie 11 mln zł, konieczne jest posiadanie narzędzia w postaci możliwości zaciągnięcia kredytu lub pożyczki na ten cel,
2)      sfinansowanie planowanego deficytu budżetu do kwoty 1 510 266 zł (spadek o kwotę 441 045 zł) w związku ze zmniejszeniem planowanego deficytu, zachodzi także konieczność zmniejszenia limitu dotyczącego możliwości zaciągnięcia zobowiązania na ten cel,
3)      spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów (wzrost o 591 707 zł). Zmiana ta spowodowana jest zwiększeniem rozchodów budżetu opisanych w pkt 5 załącznika.
Zmiany w upoważnieniach dla Wójta wynikają z wcześniej zaprezentowanych zmian wielkości budżetowych.
Budżet po zmianach wynosi:
1)      dochody – 18 032 496 zł, z tego:
- bieżące – 8 749 652 zł,
- majątkowe – 9 282 844 zł,
      2)   wydatki – 19 542 762 zł, z tego:
            - bieżące – 8 744 659 zł,
            - majątkowe – 10 798 103 zł,
      3) deficyt budżetu gminy wynosi 1 510 266 zł i pokryty zostanie przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek.   
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok.
 
UCHWAŁA NR V/22/11 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 8 marca 2011 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.        
 
Ad.7/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wyrazi zgodę na sprzedaż nieruchomości z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, położonych w obrębie wsi Korycin.
Temat jest panom dobrze znany. Na każdej Sesji Wójt informuje nas o postępach w przygotowaniu tych działek do sprzedaży, a przy naszych ogromnych planach inwestycyjnych wpływy do budżetu ze sprzedaży tych działek są bardzo potrzebne.
            Wójt dodał, że łącznie do sprzedaży zostanie przeznaczonych 56 działek, jednak część z nich znajduje się jeszcze na gruntach prywatnych i trwają wciąż procedury przygotowania do sprzedaży. Działki są duże – od 12 do 20 arów i będziemy je sprzedawać sukcesywnie, na początek 4 lub 5 z nich, po szacunku biegłego rzeczoznawcy. Naszym celem jest, aby powyższe działki kupiły osoby, które szybko wybudują na nich domy, a nie będą ich traktować jako lokatę kapitału, dlatego aby się przed tym ustrzec wprowadzamy zapis w uchwale o możliwości odkupu w ciągu pięciu lat, jeśli nie powstanie na nich zabudowa mieszkalna.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, położonych w obrębie wsi Korycin.
 
UCHWAŁA NR V/23/11 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 8 marca 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z przeznaczeniem pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, położonych w obrębie wsi Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  
 
Ad.8/    W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan Wójt poinformował państwa radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
 
Ad.9/    W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Radny Stanisław Krutul wnioskował o naprawienie przepustu na drodze powiatowej w miejscowości Krukowszczyzna, ponieważ osuwa się na nim nawierzchnia.
            Radny Marcin Bielawski wnioskował w sprawie naprawienia podmytego przepustu na drodze powiatowej w miejscowości Białystoczek.
    Radny Kazimierz Urban wnioskował o naprawienie podmytego przepustu na drodze powiatowej Ostra Góra – Niemczyn, w okolicach gruntów wsi Łosiniec.
    Radny Marcin Bielawski prosił o skierowanie wniosku do Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w sprawie zmiany nazwy na tablicach z nazwą miejscowości z nieprawidłowej „Białostoczek” na poprawną „Białystoczek”, szczególnie przy drodze krajowej nr 8.
    Radny Czesław Zawadzki powiedział, że mieszkańcy Szumowa nie mają dostępu do Internetu. Co możemy zrobić, aby poprawić tę sytuację?
    Wójt odpowiedział, że faktycznie taki problem na terenie naszej gminy istnieje, ale jest cząstkowy i uwarunkowany m.in. ukształtowaniem terenu. W tej chwili jesteśmy w trakcie przygotowań do realizacji projektu dotyczącego Internetu szerokopasmowego, poczekajmy więc i zobaczmy, co z tego wyniknie.
    Radny Krzysztof Szewczul prosił, że może porozmawiać z firmą prowadzącą prace remontowe na drodze krajowej nr 8 w Skindzierzu w sprawie jak najszybszego zakończenia robót, ponieważ jest to uciążliwe dla mieszkańców, szczególnie przy wjeździe na podwórza.
     Radny Czesław Zawadzki powiedział, że Urząd Gminy płaci strażakom ochotnikom za każdorazowy wyjazd do pożaru oraz do wypadków i są to naprawdę duże pieniądze, które nie są refundowane. Czy nie można wystąpić o taką refundację?
     Wójt odpowiedział, że faktycznie są to bardzo duże koszty i nic nie możemy na to poradzić, ale co roku dostajemy około 5-6 tys zł dofinansowania na nowy sprzęt ratunkowy, ponieważ jesteśmy zarejestrowani w krajowym systemie ratownictwa.
    Radny Jarosław Radulski zapytał, czy zostały już zamówione nowe tablice z nazwami miejscowości?
    Wójt odpowiedział, ze sprawdzimy, ale najprawdopodobniej są już zamówione.
Radny Kazimierz Urban powiedział, że na drodze gminnej Popiołówka – Ostra Góra, od strony Ostrej Góry została przewrócona tablica z nazwą miejscowości i leży w rowie. Trzeba wysłać pracowników gospodarczych, aby wkopali ją na nowo.
   Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.10/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił państwa radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Państwo radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.11/ Wobec wyczerpania porządku dziennego V Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad V Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
Protokołowała:  
Ewa Michnowicz           
  Przewodniczący Rady
                 Józef Gliński

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2011-03-29

Data modyfikacji: 2011-03-29

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2011-03-29