PROTOKÓŁ Nr VIII/2011

PROTOKÓŁ Nr VIII/2011

z VIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 sierpnia 2011 r. (wtorek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 13.30 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin. 

Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 15 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
1) pan Adam Bielawski
2) pan Marcin Bielawski
3) pan Jan Bojarzyński
4) pan Marek Brylewicz
5) pan Kazimierz Buzun
6) pan Józef Gliński
7) pan Maciej Gliński
8) pan Stanisław Krutul
9) pan Antoni Pakuła
10) pan Czesław Radulski
11) pan Jarosław Radulski
12) pan Krzysztof Szewczul
13) pan Stanisław Szubzda
14) pan Kazimierz Urban
15) pan Czesław Zawadzki
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
3) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
4) pani Dorota Wiesławska – Dyrektor Przedszkola w Korycinie
5) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
            Obrady VIII Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta oraz zaproszonych gości i pracowników Urzędu Gminy. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 15 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad VIII Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony, jednak na wniosek pana Wójta proponuję jego uzupełnienie o dodatkowy punkt dotyczący wprowadzenia zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020.
Punkt ten omawiany byłyby pod liczbą porządkową nr 8, a pozostałe punkty proponowanego porządku obrad przesuną się o jedną pozycję w dół.
Za przyjęciem proponowanego, uzupełnionego porządku obrad głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany, uzupełniony porządek obrad VIII Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
1.    Otwarcie obrad.
2.    Przyjęcie porządku dziennego VIII Sesji Rady Gminy Korycin.
3.    Przyjęcie protokołu z VII Sesji Rady Gminy Korycin, odbytej dnia 31 maja 2011 roku.
4.    Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
5.    Dokonanie zmian w uchwale dotyczącej uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
6.    Ustalenie nowej opłaty za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Korycin – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
7.    Powołanie Zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Sokółce – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
8.    Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020 – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
9.    Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
10.  Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Rynek 15 – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
11.  Wyrażenie zgody na sprzedaż  nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Rynek 12 – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
12.  Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Zabrodzie 1a – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
13.  Wyrażenie zgody na sprzedaż nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Wyłudy wraz z drogą dojazdową do w/w nieruchomości – podjęcie uchwały Nr VIII/  /2011 Rady Gminy Korycin z dnia 30 sierpnia 2011 r. w powyższej sprawie.
14.  Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2011 roku oraz informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej.
15.  Odpowiedzi na wnioski pisemne radnych, zgłoszone na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
16.  Interpelacje i zapytania radnych. 
17.  Wolne wnioski i informacje.
18.  Zamknięcie obrad.
 
     Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z VII Sesji Rady Gminy odbytej dnia 31 maja 2011 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z VII Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej VII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 31 maja 2011 r. do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 30 sierpnia  br. realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 6 czerwca 2011 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad VII Sesji Rady tj.
- w sprawie współpracy w ramach Projektu pn. „Wschodnioeuropejski Klaster Produktu Regionalnego”,
- w sprawie przyjęcia zmian w Statucie Związku Komunalnego „Biebrza”,
- w sprawie przystąpienia Gminy Korycin do spółki prawa handlowego pod firmą: BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym,
- w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: BIOM Sp. z o.o. z siedzibą w Dolistowie Starym zadania własnego Gminy Korycin w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn. „Biebrzański System Gospodarki Odpadami – etap II”, współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013,
- w sprawie uzupełnienia sieci publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Korycin o inne formy wychowania przedszkolnego,
- w sprawie ustalenia organizacji punktów wychowania przedszkolnego,
- uchylająca uchwałę w sprawie ustalenia organizacji zespołów wychowania przedszkolnego,
- w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Korycin za 2010 rok,
- w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Korycin za 2010 rok,
- w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i zostały już opublikowane w Nr 177, poz. 2123 z dnia 5 lipca 2011 r. oraz w Nr 169, poz. 1993 z dnia 24 czerwca 2011 r.
2. W dniu 3 czerwca 2011 r. podpisałem w Urzędzie Marszałkowskim aneksy do umów o dofinansowanie budowy świetlic wiejskich.
3. W dniu 6 czerwca 2011 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” oraz w jego Zgromadzeniu.
4. W dniu 9 czerwca 2011 r. ogłosiłem przetarg nieograniczony na usunięcie eternitu zawierającego azbest z posesji położonych na terenie Gminy Korycin. Przetarg odbył się w dniu 20 czerwca br. Do przetargu przystąpiły 4 firmy, wygrało Przedsiębiorstwo Usługowo – Handlowe „MPO” Sp. z o.o. za kwotę 43 828,02 zł brutto. Najwyższa zaoferowana cena wyniosła 51 443,10 zł. Ponadto w dniu 18 lipca 2011 r. podpisałem umowę z WFOŚiGW w Białymstoku o dofinansowanie w/w zadania kwotą 38 993,00 zł. Resztę potrzebnej kwoty dołożą rolnicy, których w realizacji powyższego zadania uczestniczy 25. Termin realizacji zamówienia – do 31 października 2011 r.
5. W dniu 10 czerwca br. ogłosiłem przetarg na udzielenie i obsługę kredytu w wysokości 2 639 390 zł z przeznaczeniem na spłatę kredytów i pożyczek, których termin płatności przypada na 2011 rok. W terminie do dnia 15 lipca 2011 r. do godz. 9.00 nie wpłynęła żadna oferta, w związku z tym unieważniłem przetarg i w dniu 22 lipca ogłosiłem nowy termin przetargu na dzień 1 sierpnia br., na który zgłosiło się 2-ch oferentów. Najkorzystniejszą ofertę przedstawił Bank Ochrony Środowiska Oddział w Białymstoku, który w kryterium ceny otrzymał 100 pkt, zaś Bank Spółdzielczy w Sokółce – 78,57 pkt.
6. W dniu 12 czerwca  2011r. odbył się w Gminie Korycin XX Jubileuszowy Półmaraton Mleczny Korycin-Janów-Korycin, gdzie udział uczestników okazał się rekordowy, uczestniczyło aż 164 uczestników.
7. W dniu 16 czerwca 2011r. zawarliśmy 2 akty Notarialne w Sokółce na sprzedaż 2-ch działek budowlanych nad zalewem w Korycinie (kupił p W. Stasiełuk ze Skindzierza i p . Szkiłądź z gminy Janów).
8. W dniu 18 czerwca 2011r. uczestniczyłem w wyjazdowym spotkaniu w Warszawie „Podlaskie Gminy Wiejskie w Warszawie”, które miało miejsce na Krakowskim Przedmieściu. Z gminy Korycin uczestniczyli członkowie Zrzeszenia Producentów Sera Korycińskiego, którzy sprzedawali ser.  
9. W dniach 20-21 czerwca 2011r. uczestniczyłem w posiedzeniach Związku Gmin Wiejskich RP, które odbyły się w Warszawie i Poznaniu.
10. W dniach 25-26 czerwca 2011r. obchodziliśmy w naszej gminie wspólnie XVI Ogólnopolskie Dni Truskawki, gdzie gościliśmy zaprzyjaźnioną grupę gruzińską i terespolską. Natomiast w dniu 28 czerwca miała miejsce wspólna konferencja z Gruzinami, zaś w dniach 13-14 sierpnia 2011r. uroczyście obchodziliśmy Dni Korycina w tym VIII Święto Sera..
11. W dniach 4-6 lipca 2011r. uczestniczyłem w wyjazdowym posiedzeniu Komitetu Regionów w Brukseli.
12. Na dzień 4 lipca 2011r. wyznaczony był kolejny przetarg na sprzedaż 3-ch działek budowlanych nad zalewem w Korycinie, który ogłosiłem w dniu 1 czerwca 2011r., jednak przetarg nie doszedł do skutku, nikt nie zgłosił się do udziału w przetargu. Natomiast w dniu 20 lipca 2011r. ogłosiłem kolejny przetarg  na sprzedaż  następnych 11 działek budowlanych nad zalewem w Korycinie. Termin przetargu wyznaczono na dzień 25 sierpnia 2011 roku, jednak i on nie doszedł do skutku z powodu braku chętnych na zakup działek.
Ponadto zleciłem do wyceny pozostałe 16 działek budowlanych i już otrzymaliśmy powyższą wycenę.
13. Kilkakrotnie spotykałem się z Panem Pulem – Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce w sprawie uzgodnień odnośnie budowy i modernizacji kolejnych odcinków dróg powiatowych na terenie naszej gminy.
14. W dniu 22 lipca ogłosiłem przetarg na „Dowóz uczniów do szkoły i przedszkola oraz z powrotem do miejsca zamieszkania z terenu Gminy Korycin w roku szkolnym 2011/2012”. Przetarg wyznaczono na dzień 2 sierpnia 2011r. Do przetargu przystąpiła jedna firma, tj. Krzysztof Strzymiński, Mielniki 1, 16-140 Korycin gdzie cena netto za 1 km usług przewozowych wraz z zapewnieniem opieki wynosi 4,05 zł, zaś brutto 4,37 zł. Natomiast cena netto za 1 km usług przewozowych bez opieki  wynosi 3,40 zł netto, zaś brutto 3,67 zł.
15. W dniu 7 czerwca 2011 r. podpisałem umowę z Firmą HYDROS Jacek Sawicki i Joanna Sawicka Spółka Cywilna z siedzibą w Białymstoku na opracowanie:
1) sprawozdania z realizacji Planu gospodarki odpadami dla Gminy Korycin za okres od 31 grudnia 2008 r. do 31 grudnia 2010 r.,
2) aktualizację Programu ochrony środowiska dla Gminy Korycin na lata 2011 – 2015 z perspektywą do 2020 roku.
Termin wykonania – 2 miesiące od podpisania umowy, za kwotę 3 tys.zł.
16. W ramach realizacji projektów z udziałem środków unijnych na potrzeby Urzędu Gminy Korycin zakupiono 3 laptopy i nową kserokopiarkę na łączną kwotę 23 000 zł, z przeznaczeniem dla osób, które obsługują te projekty. 
17. Wydałem kilka zarządzeń, jako organ wykonawczy i jako kierownik Urzędu, w następujących sprawach:
1) jako organ wykonawczy:
a) Zarządzenie Nr 27/2011 z dnia 6 czerwca 2011 r. w sprawie ustalenia terminu składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej na zakup podręczników w roku szkolnym 2011/2012 (przyjmowane są wnioski w Zespole Szkół w Korycinie do dnia 9 września 2011 roku włącznie),
b) Zarządzenie Nr 28/2011 z dnia 30 czerwca 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok,
c) Zarządzenie Nr 29/2011 z dnia 19 lipca 2011 r. w sprawie powołania zespołu interdyscyplinarnego,
d) Zarządzenie Nr 30/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. zmieniające zarządzenie w sprawie zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej,
e) Zarządzenie Nr 31/2011 r. z dnia 29 lipca 2011 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok,
f) Zarządzenie Nr 32/2011 z dnia 29 lipca 2011 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami Gminie Korycin na 2011 rok,
g) Zarządzenie Nr 33/2011 z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2011 roku,
h) Zarządzenie Nr 34/2011 z dnia 29 sierpnia 2011 r. w sprawie wyznaczenia miejsc na bezpłatne umieszczanie rządowych obwieszczeń wyborczych i plakatów komitetów wyborczych w związku z wyborami do Sejmu i Senatu RP, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r.
Ponadto w dniu 26 sierpnia 2011 r. wydałem Obwieszczenie o numerach oraz granicach stałych obwodów głosowania, wyznaczonych siedzibach obwodowych komisji wyborczych, w tym o siedzibach obwodowych komisji wyborczych właściwych dla głosowania korespondencyjnego i o lokalach przystosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r.
2) jako kierownik Urzędu:
a) Zarządzenie Nr 18/2011 z dnia 14 lipca 2011 r. w sprawie wprowadzenia w Urzędzie Gminy Korycin Kodeksu Etyki Pracowników,
b) Zarządzenie Nr 19/2011 z dnia 22 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Kontroli Zarządczej w Urzędzie Gminy Korycin,
c) Zarządzenie Nr 20/2011 z dnia 22 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia Regulaminu zarządzania ryzykiem w Urzędzie Gminy Korycin,
d) Zarządzenie Nr 21/2011 r. z dnia 22 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia wykazu dokumentów związanych z kontrolą zarządczą.
18. W dniu 1 sierpnia 2011 r. uczestniczyłem w posiedzeniu wspólnym obu Komisji tj. Gospodarki i Budżetu oraz Rewizyjnej, na którym m.in. Komisje wyraziły swoją opinię na temat przeznaczenia do sprzedaży kolejnych nieruchomości gminnych tj. Apteki i budynku byłego Urzędu Gminy w Korycinie oraz Domu Nauczyciela w Zabrodziu, a także zasięgnąłem opinii w powyższej sprawie na spotkaniu z sołtysami, które odbyło się dnia 26 sierpnia 2011 roku.
19. W okresie od 6 do 25 lipca 2011 r. kompleksową kontrolę w Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” przeprowadziła Regionalna Izba Obrachunkowa z Białegostoku.
20. W okresie od dnia 12 sierpnia do 16 września 2011 roku odbywa się kompleksowa kontrola w Urzędzie Gminy Korycin przeprowadzana przez Regionalną Izbę Obrachunkową z Białegostoku w zakresie gospodarki finansowej i przetargów publicznych. Poprzednia kompleksowa kontrola przeprowadzona przez RIO miała miejsce w 2008 roku.
21. Inne, w tym przebieg inwestycji gminnych:
- dnia 14 czerwca br. – odbiór oświetlenia przy ul. Słowiańskiej (nad zalewem),
- dnia 15 czerwca br. – odbiór parkingu przy kościele,
- dnia 7 lipca br. – wykonanie chodnika na ul. Szkolnej, łącznika ul. Knyszyńskiej z ul. Ogrodową oraz z boiska do szatni w byłym budynku przystanku PKS,
- od dnia 8 do 22 lipca br. – odbyło się kilka spotkań z pracownikami konserwatora zabytków dotyczącymi kolorystyki ścian w kościele,
- dnia 22 lipca br. - odbiór świetlicy w Bombli,
- dnia 8 sierpnia br. – odbiór gwarancyjny ORLIKA (usterki mają być usunięte do 31 sierpnia br.),
- dnia 12 sierpnia br. – kontrola przeprowadzona przez Urząd Marszałkowski po złożeniu wniosku o płatność, dotycząca parkingu przy kościele,
- dnia 24 sierpnia br. – odbiór przez Nadzór Budowlany świetlicy w Bombli,
- dnia 30 sierpnia br. – odbiór świetlicy w Krukowszczyźnie.
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian w uchwale Nr XXII/125/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin.
W/w uchwała obowiązuje od dnia 1 stycznia 2005 roku.
Zmiany polegają na nadaniu nowego brzmienia § 4 ust. 1, § 8, § 11 ust. 3 oraz załącznikom Nr 1 i 2 do powyższej uchwały. Dokonanie zmian podyktowane jest wprowadzeniem w życie z dniem 1 lipca 2011 roku nowej ustawy z dnia 25 marca 2011 r. o ograniczeniu barier administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców (Dz.U. Nr 106, poz. 622).
W/w ustawą dokonano zmian w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), gdzie wprowadzono zmiany w art. 90n polegające m.in. na tym, że …”w przypadku ubiegania się o stypendium szkolne dla ucznia dołącza się zaświadczenie albo oświadczenie o wysokości osiągniętych dochodów lub korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej”. Dotychczas wymagane było tylko zaświadczenie, teraz może być również oświadczenie.
Jednocześnie nadając nowe brzmienie § 8, rozszerzamy zapis dotyczący katalogu pomocy rzeczowej.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin.
 
UCHWAŁA NR VIII/45/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.6/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy ustali nową opłatę za świadczenia udzielane przez przedszkole publiczne prowadzone przez Gminę Korycin.
Ustalenie nowej opłaty wynika ze znowelizowanej ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.).
Opłata jest pobierana za świadczenia publicznego przedszkola wykraczające poza podstawę programową wychowania przedszkolnego. Dotychczas opłata ta wynosiła miesięcznie 50 zł za każde dziecko i została ustalona uchwałą Nr XV/107/08 Rady Gminy Korycin z dnia 12 sierpnia 2008 r.
W roku szkolnym 2010/2011 z tego tytułu do budżetu przedszkola wpłynęła kwota 12 240 złotych. Jednocześnie w naszej uchwale określamy szczegółowo, jakie świadczenia będą odpłatne.
W stosunku do przesłanego projektu uchwały proponuje się nadanie nowego brzmienia § 3, który brzmiał:
„§ 3. Opłatę wnosi się do dnia 15 każdego miesiąca za dany miesiąc.”.
Proponowane nowe brzmienie:
„§ 3. Czas pobytu dziecka w przedszkolu, zasady korzystania z opieki przedszkolnej, zakres świadczeń udzielanych przez przedszkole oraz wysokość, sposób i terminy pobierania opłaty za świadczone usługi regulują statut przedszkola i umowa cywilno-prawna zawarta pomiędzy rodzicami (opiekunami prawnymi), a dyrektorem przedszkola.”.
O bardziej szczegółowe uzasadnienie projektu uchwały proszę panią Dorotę Wiesławską – Dyrektor Przedszkola w Korycinie.
            Pani Dyrektor powiedziała, że w dzisiejszych czasach umowy cywilno – prawne stały się już standardem. Znowelizowana ustawa mówi, że musimy zawrzeć w uchwale, za co konkretnie pobierane są opłaty i tak:
1)  za zabawy twórcze: muzyczne, plastyczne, teatralne i inne rozwijające zdolności dziecka,
2)  za gry i zabawy edukacyjne wspomagające rozwój dziecka w różnych sferach: umysłowej, psychofizycznej, emocjonalnej i społecznej,
3)  za gry i zabawy ruchowe wspomagające rozwój ruchowy dziecka,
4)  za przygotowanie dzieci do udziału w konkursach, przeglądach i imprezach okolicznościowych,
5)  za działania opiekuńcze dostosowane do wieku, potrzeb i możliwości dziecka.
Kolejną nowością jest to, że możemy pomniejszać powyższą opłatę za nieobecność dziecka w przedszkolu, a jak wiadomo dzieci dosyć często chorują, poprzednio nie mieliśmy takiej możliwości.
            Radny Czesław Zawadzki powiedział, że jeśli dobrze zrozumiał, to opłata w wysokości 60zł jest opłatą za pobyt dziecka w przedszkolu powyżej 5 programowych godzin?
            Dyrektor odpowiedziała, że przedszkole jest otwarte od godz. 7.30 do 15.30, a więc opłata jest pobierana za 3 godz. dziennie dodatkowego pobytu.
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia opłat za świadczenia przedszkola publicznego prowadzonego przez Gminę Korycin.
 
UCHWAŁA NR VIII/46/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie ustalenia opłat za świadczenia przedszkola publicznego prowadzonego przez Gminę Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.7/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy powoła spośród radnych Zespół do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników do Sądu Rejonowego w Sokółce przed dokonaniem ich wyboru w głosowaniu tajnym. Termin przeprowadzenia wyboru ławników upływa 30 października br.
W ustawowym terminie tj. do 30 czerwca 2011 r. zgłoszone zostały 2 kandydatki na ławników do Sadu Rejonowego w Sokółce do orzekania w sprawach rodzinnych na kadencję 2012 – 2015 w osobach:
1) pani Heleny Sobolewskiej,
2) pani Jadwigi Janiny Łabanowskiej.
Natomiast zgodnie z pismem Prezesa Sądu Okręgowego w Białymstoku Nr A-0160-3/11 z dnia 18 maja 2011 r. z Gminy Korycin niezbędne jest wybranie 3 ławników.
Zatem proszę o zgłaszanie się do pracy w w/w Zespole. Powołany Zespół zapozna się z całością dokumentacji o zgłoszonych ławnikach i na swoim posiedzeniu wyda opinię na ich temat.
Korzystając z tego, że jestem przy głosie chciałbym zgłosić do pracy w powyższym Zespole pana Antoniego Pakułę, wieloletniego radnego naszej Gminy tym bardziej, że sam również przez jedną kadencję był ławnikiem.
Pan Pakuła wyraził zgodę na pracę w w/w Zespole.
Zgłoszono jeszcze kandydatury radnych: Czesława Radulskiego i Jana Bojarzyńskiego. Obaj panowie wyrazili zgodę na pracę w Zespole.
Większością głosów, 12 „za”, 3 osoby „wstrzymały się” od głosu, zamknięto listę kandydatów.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników.
 
UCHWAŁA NR VIII/47/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonych kandydatów na ławników
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.8/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, zatem proszę Skarbnika Gminy o omówienie projektu uchwały.
            Skarbnik powiedział, że zmiany proponowane w powyższej uchwale wynikają ze zmian wprowadzanych w uchwale budżetowej i dotyczą wszystkich globalnych wielkości tj. dochodów, wydatków, rozchodów, przychodów i kwot wskaźników dotyczących zadłużenia. Generalna zasada mówi o tym, że jeśli zmieniany jest budżet, to prognoza finansowa również, ponieważ zawierają te same dane. Oprócz tego wprowadzamy nowe przedsięwzięcie pn. „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego część II – administracja samorządowa”, które będzie realizowane przez Urząd Marszałkowski z udziałem prawie wszystkich gmin z naszego województwa. Projekt zakłada zakup sprzętu komputerowego, licencji na oprogramowanie oraz przeszkolenie osób. Wkład własny Gminy wynosi 15% całości i jest to kwota nieco ponad 16 000 zł. Realizacja projektu odbędzie się w latach 2012 – 2014, a wydatki Gminy są planowane na rok 2013.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2011 – 2020.
 
UCHWAŁA NR VIII/48/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata
2011 - 2020
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.9/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona kolejnych zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość szczegółowego zapoznania się z jego treścią.
O krótkie uzasadnienie powyższego projektu proszę Skarbnika Gminy.
Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
a)  w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – zmniejsza się plan dochodów o kwotę 846 466 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami gminy ze sprzedaży majątku,
b)  w dziale 801 – Różne rozliczenia – zwiększa się plan dochodów o kwotę 92 zł w związku z otrzymaniem dotacji celowej przeznaczonej na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych i egzaminacyjnych powołanych w 2011 r. do spraw awansu zawodowego nauczycieli,
c)  w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zwiększa się plan dochodów o kwotę 136 386 zł w związku ze zmianami w projektach realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu środków europejskich,
d)  w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zmniejsza się plan wydatków o kwotę 39 140 zł w związku ze zmniejszeniem refundacji wydatków dotyczących projektu o nazwie „Przebudowa budynku przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych”.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
a)  w dziale 600 – Transport i łączność – zwiększa się plan wydatków o kwotę 12 500 zł z przeznaczeniem na dotację celową dla Starostwa Powiatowego w Sokółce dotyczącą częściowego sfinansowania kosztów wykonania dokumentacji na planowane nowe zadanie inwestycyjne polegające na przebudowie kolejnych odcinków dróg powiatowych leżących na terenie Gminy Korycin w wysokości 10 000 zł oraz zwiększenie limitu o kwotę 2 500 zł z przeznaczeniem na zadanie pn. „Modernizacja rolniczych dróg dojazdowych w obrębie gruntów wsi Krukowszczyzna II etap”,
b)  w dziale 758 – Różne rozliczenia – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 20 000 zł z przeznaczeniem na wydatki w zakresie podatku VAT,
c)  w dziale 801 – Oświata i wychowanie – zwiększa się plan wydatków o kwotę 5 000 zł z przeznaczeniem na dotację przekazywaną dla Gminy Białystok w związku z uczęszczaniem dzieci z terenu Gminy Korycin do przedszkoli w Białymstoku,
d)  w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zmniejsza się plan wydatków o kwotę 29 477 zł i dotyczy to zmniejszenia wydatków na wynagrodzenia,
e)  w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zmniejsza się plan wydatków o kwotę 1 031 163 zł. Powyższe dotyczy zmniejszenia limitów na inwestycje realizowane przez Gminę w zakresie projektów realizowanych przy udziale środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (budowa świetlic wiejskich we wsi Bombla, Krukowszczyzna i Ostra Góra, projekt „Zabytki Królewskiego Korycina” oraz „Utwardzenie placu i dróg dojazdowych przy Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie),
f)   w dziale 926 – Kultura fizyczna – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 35 961 zł i zmniejszenia planu wydatków o kwotę 34 024 zł. Powyższe dotyczy zmiany limitów na inwestycje realizowane przez Gminę w zakresie projektów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (przebudowa budynku przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych).
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 3 – Limity wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w 2011 r. Zmiany polegają na:
a)  zwiększeniu limitu wydatków na zadanie pn. „Modernizacja rolniczej drogi dojazdowej w obrębie gruntów wsi Krukowszczyzna” o kwotę 2 500 zł,
b)  zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „Budowa świetlicy wiejskiej we wsi Krukowszczyzna” o kwotę 173 223 zł,
c)  zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „Budowa świetlicy wiejskiej we wsi Bombla” o kwotę 77 084 zł,
d)  zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „Remont budynku świetlicy wiejskiej we wsi Ostra Góra” o kwotę 28 638 zł,
e)  zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „Utwardzenie placu i dróg dojazdowych przy Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie – parking turystyczny” o kwotę 47 049zł,
f)   zmniejszeniu limitu wydatków na projekt pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” o kwotę 705 169 zł,
g)  zwiększeniu limitu wydatków na projekt „Rozbudowa budynku przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych” o kwotę  1 937 zł.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 4 – Wykaz planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Korycin. Zmiany polegają na zwiększeniu kwoty dotacji o 10 000 zł przewidzianej do udzielenia dla Starostwa Powiatowego w Sokółce z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie kosztów wykonania dokumentacji na planowane nowe zadanie inwestycyjne polegające na przebudowie kolejnych odcinków dróg powiatowych leżących na terenie Gminy Korycin oraz na zwiększeniu wielkości dotacji o kwotę 5 000 zł, przewidzianej do udzielenia dla Gminy Białystok w związku z uczęszczaniem dzieci z terenu Gminy Korycin do przedszkoli w Białymstoku.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 5 – Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów własnych oświatowych jednostek budżetowych. Załącznik ten w swej treści zawiera zwiększenie planowanych przychodów i kosztów o kwotę 2 000 zł.
Budżet po zmianach wynosi:
1)      dochody – 17 022 048 zł, z tego:
- bieżące w wysokości – 9 119 653 zł,
- majątkowe – 7 902 395 zł,
2)      wydatki – 18 532 314 zł, z tego:
- bieżące w wysokości – 9 113 653 zł,
- majątkowe w wysokości – 9 418 661 zł,
3)      deficyt – 1 510 266 zł.
Radny Czesław Zawadzki zapytał, czy w dziale 900 są zawarte oszczędności płacowe pracowników?
            Skarbnik odpowiedział, że w chwili obecnej na część pracowników otrzymujemy refundacje z Urzędu Pracy i dlatego zmniejszamy wydatki.
Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok.
 
UCHWAŁA NR VIII/49/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2011 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
Pan przewodniczący zarządził 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
Ad.10/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję odnośnie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości zabudowanej stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin, przy ulicy Rynek 15 (były budynek Urzędu Gminy, wydzierżawiony jako sklep spożywczo – przemysłowy).
Projekt uchwały panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość zapoznać się z jego treścią.
Większość radnych jest dobrze zorientowana w temacie sprzedaży, ponieważ został przedyskutowany na wspólnym posiedzeniu obu Komisji Rady, jednak proszę pana Wójta o krótkie uzasadnienie powyższego projektu.
            Wójt powiedział, że propozycja sprzedaży tej i innych nieruchomości wynika z potrzeby załatania dziury w budżecie, ponieważ sprzedaż działek nad zalewem nie idzie tak dobrze, jak zakładaliśmy, a musimy mieć w tegorocznym budżecie ponad milion złotych na wkład własny w projektowanych inwestycjach.
Uważam, że na temat sprzedaży budynku byłego Urzędu Gminy czy Apteki nie powinni wypowiadać się tylko mieszkańcy Korycina, ponieważ korzystają z nich wszyscy mieszkańcy Gminy i dlatego zorganizowałem spotkanie z sołtysami wszystkich naszych wsi. Dyskusja i wątpliwości na spotkaniu były, szczególnie sołtys Korycina miał obiekcje co do sprzedaży budynku Apteki, ale w znacznej mierze te wątpliwości zostały rozwiane. Potem wspólnie z sołtysami pojechaliśmy w teren, aby obejrzeć budowane świetlice czy modernizowane drogi i unaocznić im to, iż pieniądze ze sprzedaży nie są przejadane, ale wydawane na cele służące nam wszystkim.
            Radny Stanisław Szubzda powiedział, że największym problemem jest sprzedaż budynku byłego Urzędu Gminy z miejscami parkingowymi, których tak brakuje w Korycinie. Właściciel może zamknąć parking i zacząć używać go np. do celów dostawczych towaru do sklepu spożywczego. Może podzielić działkę i sprzedać bez parkingu?
            Wójt odpowiedział, że trudno jest sprzedać budynek bez działki, dlatego rozmawiałem już z państwem Nosorowskim, aby wykupić od nich działkę naprzeciwko ulicy Ogrodowej i zmodernizować ją na potrzeby parkingu. Po zakończeniu przebudowy Rynku w Korycinie również „dojdzie” kilka nowych miejsc parkingowych.
            Radny Józef Gliński powiedział, że powinniśmy się zorientować, czy podzielenie działki i jej sprzedaż bez parkingu mocno obniży jej wartość i czy nabywca zechce ją bez tego kawałka kupić.   
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Rynek 15.
 
UCHWAŁA NR VIII/50/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Rynek 15
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.11/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę odnośnie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości zabudowanej budynkiem mieszkalno-aptecznym, stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin, przy ulicy Rynek 12.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość zapoznać się z jego treścią.
Wójt powiedział, że mieszkańcy najbardziej obawiają się tego, że powyższy budynek kupi ktoś inny, niż nasza pani aptekarz i przeznaczy go na zupełnie inne cele. Nie ma jednak możliwości zabezpieczenia lokowania apteki w tym miejscu, ponieważ nie występuje w tym przypadku możliwość pierwokupu, a sprzedaż musi odbyć się w formie przetargowej, więc wszystko może się zdarzyć. Państwo Gryko (najemcy apteki) są zainteresowani jej kupnem tym bardziej, że pani Gryko chciałaby samodzielnie produkować leki, a do tego potrzebuje rozbudować istniejące pomieszczenia, boi się tylko, aby ktoś nie przebił jej cenowo, a to oczywiście może się wydarzyć.
Radny Czesław Zawadzki zapytał, ile wyniósł koszt termomodernizacji budynku apteki?
Wójt odpowiedział, że dokładnie nie pamięta, ale wtedy wymieniliśmy piec centralnego ogrzewania, założyliśmy solary, nowa stolarka i elewacja budynku, a więc około 200 tys.zł.   
Radny Krzysztof Szewczul powiedział, że dla mieszkańców najważniejsze jest, aby w tym budynku nadal była apteka, a takiej gwarancji nie ma.
Radny Józef Gliński dodał, że zapotrzebowanie na usługi apteczne jest ogromne, a państwo Gryko dobrze wywiązują się z tej działalności. Powiedział również, że zawsze są kontrowersje przy sprzedaży majątku gminnego, ale my nie tylko sprzedajemy, ale również inwestujemy i budujemy.
Radny Marcin Bielawski zapytał, czy możemy sprzedać aptekę inaczej niż w wyniku przetargu, ponieważ nie zawsze kwestia pieniędzy jest najważniejsza, czasem ważniejszy jest interes społeczny.
Wójt odpowiedział, że działalność apteki jest działalnością gospodarczą i nastawioną na zysk i to niemały, podobnie jak działalność lekarska, a doskonale to widać na przykładzie naszego ośrodka zdrowia.
Radny Józef Gliński dodał, że mamy dziurę w budżecie i musimy ją załatać. Apteka to biznes i na pewno będzie w Korycinie, jeśli nie w tym miejscu, to w innym. Inną rzeczą jest, czy cena, jaką uzyskamy ze sprzedaży będzie adekwatna do jej wartości.
Radny Marek Brylewicz powiedział, że jedna z mieszkanek Korycina jest oburzona planem sprzedaży budynku apteki, skoro jest to 100-letni zabytek.
Wójt odpowiedział, że ten budynek nie jest zabytkiem i nie jest wpisany do rejestru zabytków.
Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w Korycinie, przy ulicy Rynek 12.
 
UCHWAŁA NR VIII/51/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Rynek 12
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.12/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję odnośnie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości zabudowanej (Dom Nauczyciela), stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Zabrodzie 1a.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali wcześniej.
Proszę pana Wójta o krótkie uzasadnienie projektu uchwały.
            Pan Wójt powiedział, że w tym przypadku będzie to inna forma sprzedaży, ponieważ najemcy mają prawo pierwokupu po cenie rzeczoznawcy i dopiero jeśli oni nie będą zainteresowani kupnem przedstawiamy nieruchomość do przetargu. W chwili obecnej 2 najemców wyraziło chęć zakupu mieszkań. Myślę, że cena wyniesie około 1,5 tys. zł za 1m2. Utrzymanie tego budynku jest bardzo drogie np. w tym roku pociekł nam piec centralnego ogrzewania i jego remont firma wyceniła na 12 tys. zł z gwarancją tylko na 2 lata, dlatego postanowiliśmy kupić nowy piec za kwotę 5 900 zł.  Dodam, że nie sprzedamy całej nieruchomości, ale pozostawimy sobie salę na dole budynku z przeznaczeniem na punkt przedszkolny oraz procentowy udział w gruncie.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Zabrodzie 1a.
 
UCHWAŁA NR VIII/52/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Zabrodzie 1a
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  
 
Ad.13/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję odnośnie przeznaczenia do sprzedaży nieruchomości zabudowanej (były młyn motorowy do rozbiórki wraz z drogą dojazdową do tej nieruchomości), stanowiącą własność Gminy Korycin, położoną w miejscowości Wyłudy.
Z wnioskiem o zakup powyższej nieruchomości wystąpił właściciel sąsiednich działek.
            Pan Wójt dodał, że otrzymamy za tę nieruchomość niewielkie pieniądze, ale my i tak z niej nie korzystamy, więc to dobrze, że znalazł się chętny do jej zakupu.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 15 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 15 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Wyłudy.
 
UCHWAŁA NR VIII/53/2011 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 30 sierpnia 2011 r.
w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Wyłudy
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.14/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2011 roku oraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Korycin.
Stosownie do zapisów art. 266 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) w/w informację zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego i regionalnej izbie obrachunkowej w terminie do dnia 31 sierpnia, co niniejszym jest czynione.
W związku z tym, iż w/w materiały panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych proszę pana Skarbnika o omówienie powyższych dokumentów.
            Skarbnik przypomniał panom radnym, że budżet Gminy Korycin został uchwalony przez Radę Gminy w dniu 20 grudnia 2010 r. uchwałą Nr III/11/10. Uchwała budżetowa określała:
- dochody w wysokości – 12 651 544 zł,
- wydatki w wysokości 14 602 855 zł,
- deficyt w wysokości – 1 951 311 zł.
W trakcie realizacji budżetu dokonywane były zmiany w planie dochodów i wydatków zarówno uchwałami Rady Gminy jak i zarządzeniami Wójta Gminy. Na dzień 30 czerwca 2011 roku plan budżetu wynosił:
- dochody w wysokości – 17 965 016 zł,
- wydatki w wysokości 19 475 282 zł.
Planowany deficyt budżetu wyniósł 1 510 266 zł i pokryty zostanie w całości planowanymi do zaciągnięcia kredytami i pożyczkami długoterminowymi.
Na dzień 30 czerwca 2011 roku zrealizowane wydatki przekroczyły zrealizowane dochody o kwotę 367 200,90 zł, co stanowi wartość deficytu budżetowego.
Planowane dochody budżetowe zostały zrealizowane w 30,7% w kwocie 5 531 385,36 zł. Większość dochodów majątkowych budżetu w związku z inwestycjami gminnymi i ich rozliczaniem zostanie zrealizowana w II półroczu 2011 roku.
Analizując źródła pochodzenia uzyskanych dochodów, struktura ich jest następująca:
- dochody bieżące – 89,3% tj. 4 924 500,21 zł,
- dochody majątkowe – 10,7% tj. 588 885,15 zł.
            Wydatki budżetowe w I półroczu 2011 r. zostały zrealizowane w kwocie 5 880 586,26zł, co stanowi 30,2% planu rocznego. Niewielkie, przeszło 30 procentowe wykonanie wydatków spowodowane jest faktem, iż zdecydowana większość wydatków majątkowych (inwestycyjnych) przewidziana jest do zrealizowania w II półroczu 2011 r. Zestawienie wydatków w pełnej szczegółowości przedstawia załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
Zadłużenie Gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 30 czerwca 2011 roku wynosiło 5 505 629,31 zł, w tym:
- 41 818,20 zł – kredyt na rozbudowę ośrodka zdrowia,
- 65 000,00 zł – kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań,
- 370 000,00 zł – kredyt na przebudowę drogi Popiołówka – Ostra Góra,
- 920 000,00 zł – kredyt na przebudowę drogi „Milowskiej”,
- 710 000,00 zł – kredyt na budowę boisk i zaplecza sportowego przy Zespole Szkół w Korycinie,
- 2 117 092,00 zł – kredyt zaciągnięty na pokrycie deficytu budżetu roku 2010,
- 8 500,45 zł – pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 60 933,99 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 200 484,43 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Korycin”,
- 44 716,55 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Korycin”,
- 14 297,55 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 110 064,01 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 78 623,57 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Korycin”,
- 67 383,45 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Korycin”,
- 218 781,02 zł – pożyczka zaciągnięta w Banku Gospodarstwa Krajowego S.A. w Białymstoku z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie projektu finansowanego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach PROW na lata 2007 – 2013 o nazwie „Przebudowa budynku przystanku PKS w Korycinie na budynek przeznaczony dla potrzeb boisk sportowych”,
- 261 671,79 zł – pożyczka zaciągnięta w Banku Gospodarstwa Krajowego S.A. w Białymstoku z przeznaczeniem na wyprzedzające finansowanie projektu finansowanego ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej w ramach PROW na lata 2007 – 2013 o nazwie „Utwardzenie placu i dróg dojazdowych przy Parafii Rzymskokatolickiej w Korycinie – parking turystyczny”,
- 216 262,30 zł – kredyt krótkoterminowy w rachunku bieżącym zaciągnięty w Banku Spółdzielczym w Korycinie z przeznaczeniem na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w 2011 roku.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2011 roku oraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Gminy Korycin i nie wniosła uwag i zastrzeżeń.   
 
Ad.15/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan Wójt poinformował państwa radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
 
Ad.16/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
     Radni Marek Brylewicz i Antoni Pakuła zwrócili się do Pana Wójta o skierowanie wniosku do Firmy VOYAGER TRANS przewozy pasażerskie w sprawie uruchomienia komunikacji zbiorowej na trasie Korycin – Sokółka – Korycin, ponieważ istniejące połączenia PKS nie gwarantują zaspokojenia potrzeb mieszkańców w kwestii dojazdów i załatwienia spraw urzędowych w Powiecie.
     Radni Marcin Bielawski i Kazimierz Urban zwrócili się do pana Wójta o skierowanie wniosków do Powiatowego Zarządu Dróg w następujących sprawach:
1)  wycięcia zakrzaczeń znajdujących się w rejonie skrzyżowania z drogą gminną we wsi Białystoczek,
2)  wycięcia zakrzaczeń na drodze powiatowej Ostra Góra – Niemczyn (w rejonie skrzyżowania w kierunku Popiołówki), po obu stronach drogi.
Radny Antoni Pakuła wnioskował również o przedłużenie godzin pracy przedszkola w Korycinie, ponieważ pracujący zawodowo rodzice nie zdążają odebrać dzieci z przedszkola.
            Radny Jarosław Radulski powiedział, że były wymieniane na nowe tablice z nazwą miejscowości Wojtachy. Wcześniej zawsze były 3 tablice, po wymianie są tylko 2. Czy tak już zostanie?
            Odpowiedziała Sekretarz Gminy, że wyjaśni tę sprawę z panem Januszem Rak – Inspektorem od spraw drogownictwa.    
            Radny Marek Brylewicz powiedział, że znak ograniczający prędkość, znajdujący się na ulicy Grodzieńskiej w Korycinie – naprzeciwko przedszkola, został przekręcony i stał się niewidoczny dla kierujących pojazdami, należy to poprawić.
            Radny Krzysztof Szewczul stwierdził, że po przebudowie drogi w Skindzierzu zwiększyła się ilość wody w rzece, więc może w związku z tym GDDKiA zwiększy ilość budowanych przepustów?
            Wójt odpowiedział, że nie ma takiej możliwości.
Radny Maciej Gliński powiedział, że budynek hydroforni w Długim Ługu wymaga remontu, okna, drzwi i elewacja są w opłakanym stanie, nie ma ogrzewania.
            Wójt odpowiedział, że zrobimy przegląd razem z dzierżawcą budynku i ustalimy, co dalej.
            Radny Jan Bojarzyński zapytał, dlaczego już rozpoczęły się prace w Parku Plebańskim, skoro zostały zaplanowane dopiero na przyszły rok.
            Wójt odpowiedział, że firma wykonująca te prace zasugerowała nam, że ma wolne moce przerobowe i sprzętowe i może już w chwili obecnej rozpocząć badania archeologiczne, które są niezbędne do dalszych prac.
Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.17/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił państwa radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Państwo radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.18/   Wobec wyczerpania porządku dziennego VIII Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad VIII Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
 
Protokołowała:                                                                                 
Ewa Michnowicz                                                                                     
Przewodniczący Rady
Józef Gliński

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2011-10-18

Data modyfikacji: 2011-10-18

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2011-10-18