Zarządzenie Nr 18/2012

ZARZĄDZENIE NR 18/2012
WÓJTA GMINY KORYCIN

z dnia 15 października 2012 r.

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji w Urzędzie Gminy Korycin.

        Na podstawie art. 4 ust. 5,  art. 26 i 27  ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości  (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 139, poz. 1324, Nr 60 poz. 535, Nr 124, poz. 1152, Nr 229, poz. 2276, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 146, poz. 1546, Nr 145, poz. 1535, Nr 213, poz. 2155 z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539, Nr 267, poz.2252, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119, Nr 208, poz. 1540 Nr 157, poz. 1119, z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 171 poz. 1056, Nr 214 poz. 1343, z 2009 r. Nr 77, poz. 649) oraz zakładowej instrukcji inwentaryzacyjnej wprowadzonej Zarządzeniem Nr 10/08 Wójta Gminy Korycin z dnia 18 grudnia 2008 r. zarządzam:

§ 1.  Przeprowadzić inwentaryzację następujących składników majątkowych:

  1.  W drodze spisu z natury:
  1. środki pieniężne (czeki, inne środki pieniężne)
  2. druki ścisłego zarachowania
  3. środki trwałe
  4.  pozostałe środki trwałe
  5. materiały (paliwo w samochodach, drewno opałowe)

według stanu na dzień 30 listopada 2012 r:

  1. W drodze weryfikacji poprzez porównanie danych wynikających z ksiąg rachunkowych z danymi wynikającymi z posiadanych dokumentów, a także z aktualnym stanem rzeczywistym:
  1. grunty,
  2. środki trwałe do których dostęp jest utrudniony,
  3. wartości niematerialne i prawne,
  4.  pozostałe wartości niematerialne i prawne,
  5. należności i zobowiązania,
  6. należności sporne i wątpliwe,
  7. inwestycje,
  8. inne aktywa i pasywa

według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r:

  1. W drodze potwierdzenia sald:
  1. aktywa finansowe na rachunkach bankowych
  2.  zobowiązania z tytułu pożyczek i kredytów
  3.  należności od kontrahentów

według stanu na dzień 31 grudnia 2012 r:

§ 2.  Do przeprowadzenia inwentaryzacji w zakresie:

  1.  o którym mowa w § 1 ust 1. Zarządzenia powołuję zespół spisowy w osobach:
  1. Stanisław Kopciewski – Przewodniczący
  2. Robert Bielawski – Członek
  3. Helena Wynimko – Członek
  4. Małgorzata Roman - Członek
  1. o którym mowa w § 1 ust 2 i 3 Zarządzenia wskazuję Referat Finansowy Urzędu Gminy Korycin w osobach:
  1. Magdalena Jankowska Jurczuk – Inspektor ds. księgowości budżetowej
  2. Grażyna Kamila Połonowska – Inspektor ds. księgowości budżetowej
  3. Regina Hapoń – Inspektor ds. podatków i opłat

§ 3. 1. Inwentaryzacja winna być dokonana zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz z zakładową instrukcją inwentaryzacyjną.

  1.  Osoby powołane na członków zespołu spisowego ponoszą pełną odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie spisu z natury.
  2. Zinwentaryzowane środki trwałe winne być ocechowane a w pomieszczeniach powinien być spis inwentarza

§ 4. Ustalam termin przeprowadzenia inwentaryzacji

  1. Dla spisu z natury o którym mowa w § 1 ust 1 Zarządzenia w okresie od dnia 29 października 2012 do dnia 14 listopada 2012 r.
  2. Dla czynności o których mowa w § 1 ust 2 i 3. w okresie 2 – 15 stycznia 2013 r.

§ 5.  Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiedzialny jest za:

  1. Właściwe i terminowe przeprowadzenie inwentaryzacji
  2. Przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego różnice inwentaryzacyjne;
  3. Przedstawienie wyników postępowania w sprawie wyjaśnienia różnic inwentaryzacyjnych,
  4. Przedstawienie wniosków co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych.

§ 6. Szczegółowe zasady i sposób wykonania czynności inwentaryzacyjnych określa Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej

§ 7.  Wycenę przeprowadzonego spisu z natury, ustalenie różnic inwentaryzacyjnych, ich rozliczenia dokonane na podstawie protokołu rozliczeń wyników inwentaryzacji i dochodzeń w sprawie różnic inwentaryzacyjnych oraz poprawne ich ujęcie w księgach rachunkowych powierzam Magdalenie Jankowskiej – Jurczuk - Inspektorowi ds. księgowości budżetowej.

§ 8. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej

§ 9. Nadzór nad przeprowadzeniem inwentaryzacji powierzam:

  1. W zakresie czynności dotyczących wyceny, prawidłowości ustalenia różnic inwentaryzacyjnych oraz prawidłowości ujęcia wyników inwentaryzacji w księgach rachunkowych jednostki  – Skarbnikowi Gminy
  2. W pozostałym zakresie – Sekretarzowi Gminy

§ 10. Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.

Wójt
Mirosław Lech

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2012-10-18

Data modyfikacji: 2012-10-18

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2012-10-18