PROTOKÓŁ Nr XV/2012

PROTOKÓŁ Nr XV/2012
z XV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 24 września 2012 r. (poniedziałek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 13.00 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 13 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Jan Bojarzyński
      3)    pan Marek Brylewicz
      4)    pan Kazimierz Buzun
      5)    pan Maciej Gliński
      6)    pan Józef Gliński
      7)    pan Stanisław Krutul
      8)    pan Antoni Pakuła
      9)    pan Czesław Radulski
      10)  pan Jarosław Radulski
      11)  pan Stanisław Szubzda
      12)  pan Kazimierz Urban
      13)  pan Czesław Zawadzki
 
Radni nieobecni nieusprawiedliwieni:
  1. pan Marcin Bielawski
  2. pan Krzysztof Szewczul
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
3) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
4) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
     Obrady XV Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
   Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta oraz zaproszonych gości i pracowników Urzędu Gminy. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
   Poinformował, że proponowany porządek obrad XV Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony, jednak na wniosek pana Wójta proponuję zdjęcie z porządku obrad pkt 6 dotyczącego udzielenia dotacji celowej dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Korycinie. Pozostałe punkty porządku obrad przesuną się o jedną pozycję w górę.
O wyjaśnienie powyższej zmiany proszę Skarbnika Gminy.
Skarbnik powiedział, że przez ostanie tygodnie trwała batalia o sposób zakupu sprzętu dla OSP Korycin i pozyskaliśmy na ten cel 3 dotacje z różnych źródeł i w 2 przypadkach stroną umowy jest Straż Pożarna, a w 1 przypadku Gmina Korycin. Przy innym ich rozliczaniu uchwała na dotację nie jest potrzeba, wystarczy, że wprowadzimy zmiany w uchwale budżetowej.
Za przyjęciem proponowanego, zmienionego porządku obrad głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany, zmieniony porządek obrad XV Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XV Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XIV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 12 czerwca 2012 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Rozpatrzenie wniosku o przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę, złożonego przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok z dnia 17 lipca 2012 roku – podjęcie uchwały Nr XV/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r. w powyższej sprawie.
  6. Dokonanie zmian w uchwale w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2020 – podjęcie uchwały Nr XV/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r. w powyższej sprawie.
  7. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok – podjęcie uchwały Nr XV/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r. w powyższej sprawie.
  8. Wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Pani Danuty Kalenik – podjęcie uchwały Nr XV/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r. w powyższej sprawie.
  9. Rozpatrzenie wniosku Firmy „EDMASZ” Edward Nowacki Sp. J. 18-200 Wysokie Mazowieckie w sprawie udzielenia 50% bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowej położonej w Korycinie przy ulicy Grodzieńskiej 24 – podjęcie bądź odrzucenie uchwały Nr XV/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 24 września 2012 r. w powyższej sprawie.
  10. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2012 roku.
  11. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2011 rok.
  12. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za 2011 rok.
  13. Interpelacje i zapytania radnych. 
  14. Wolne wnioski i informacje.
  15. Zamknięcie obrad.
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XIV Sesji Rady Gminy odbytej dnia 12 czerwca 2012 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XIV Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej XIV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 12 czerwca 2012 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 24 września br. realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 18 czerwca 2012 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XIV Sesji Rady tj.
- w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
- w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Korycin za 2011 rok,
- w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Korycin za 2011 rok,
- w sprawie podziału Gminy Korycin na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym,
- w sprawie podziału Gminy Korycin na obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
- w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2020,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz wymagające ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym zostały przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i zostały już opublikowane dnia 19 czerwca 2012 r. pod pozycją 1789, dnia 3 lipca 2012 r. pod poz. 1935, poz. 1936 i poz. 1937.
2. W dniu 13 czerwca 2012 r. uczestniczyłem w Zespole Szkół w Korycinie w podsumowaniu wyników Raportu z ewaluacji problemowej efekty w Gimnazjum im. „Solidarności” przeprowadzonej przez wizytatorów z Kuratorium Oświaty w Białymstoku ds. ewaluacji.
3. W dniu 15 czerwca 2012 r. brałem udział w Zgromadzeniu Wspólników „Wodociągi Podlaskie”, gdzie Gmina Korycin jest udziałowcem, zaś w dniu 18 czerwca br. w posiedzeniu Zgromadzenia Związku Komunalnego „Biebrza”.
Również w dniu 15 czerwca zamieściłem na stronie internetowej Gminy Korycin zapytanie ofertowe związane z prośbą o przedstawienie oferty na realizację przedmiotu zamówienia o nazwie „Budowa sieci wodociągowej we wsi Mielniki, Gmina Korycin”.
Oferty swoje przedstawiło 5 następujących firm:
a) Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o., Zaścianki – cena 38 981,95 zł netto, 46 986 zł brutto,
b) Przedsiębiorstwo Robót Inwestycyjnych BUDOKAN, Grajewo – cena 52 961,46 zł netto, 65 142,60 zł brutto,
c) Mega Instal Arkadiusz Żołnierski, Białystok – cena 137 981,95 zł netto, 169 717,80 zł brutto,
d) SAN-KAN Jarosław Sadanowicz, Sokółka – cena 38 454,83 zł netto, 47 299,44 brutto,
e) PUH GAMA Paweł Dąbrowski, Białystok – cena 50 132,74 zł netto, 61 663,27 zł brutto.
W wyniku analizy ofert przedmiotowe zamówienie udzielone zostało dla firmy Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. za cenę 47 299,44 zł brutto. W związku z powyższym w dniu 28 czerwca 2012 roku z w/w firmą została podpisana umowa z terminem realizacji zamówienia do 30 września 2012 roku. W dniu 20 września br. dokonano protokolarnego odbioru wcześniej zrealizowanej inwestycji.
4. W dniu 21 czerwca 2012 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Komitetu Monitorującego Województwa Podlaskiego, zaś w dniu 27 czerwca br. w imprezie nad zalewem w Korycinie o nazwie; „Wojewódzkie Rozpoczęcie Wakacji w Korycinie”.
5. W dniu 29 czerwca 2012 r. uczestniczyłem w uroczystym zakończeniu roku szkolnego 2011/2012 w Zespole Szkół w Korycinie, gdzie ufundowałem nagrody rzeczowe na łączną kwotę 3 000 zł dla najlepszych uczniów i sportowców z naszej szkoły. 
6. W dniach 30 czerwca i 1 lipca 2012 r. odbyły się XVII Ogólnopolskie Dni Truskawki w Korycinie, gdzie wszyscy mieliśmy możliwość uczestniczyć w tej cyklicznej imprezie.
7. W dniu 5 lipca br. w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku odbyło się podsumowanie konkursu „Podlaska Agroliga 2012”, gdzie w kategorii rolnicy z terenu Powiatu Sokólskiego kandydatami zostali Państwo Renata i Zbigniew Kozłowscy z Laskowszczyzny. Urząd Gminy Korycin ufundował tym Państwu puchar i drobne upominki za godne reprezentowanie naszej gminy i Powiatu Sokólskiego w tym konkursie. 
8. W dniu 12 lipca 2012 r. odbył się przetarg na sprzedaż nieruchomości poszkolnej w Bombli. Zgłosił się 1 oferent w osobie Pani Katarzyny Sylwii Przybysz, zam. Warszawa, ul. Pietraszewicza „LOTA” 7/6. Zawarcie aktu notarialnego odbyło się 3 sierpnia 2012 r. w Sokółce. Nieruchomość sprzedano za kwotę 301 000 zł.
9. W dniu 18 lipca br. odbył się przetarg na zadanie o nazwie: „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Korycin wraz z jednostkami organizacyjnymi”. Wpłynęła 1 ważna oferta od Interrisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Białystok, która zaoferowała cenę w kwocie 232 824 zł brutto na 4-letni okres ubezpieczenia majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Korycin wraz z jednostkami organizacyjnymi oraz ubezpieczenie pojazdów mechanicznych posiadanych przez jednostki organizacyjne Gminy w kwocie 54 756 zł brutto. Z w/w firmą została zawarta umowa dnia 27 lipca 2012 roku.
Natomiast do III części zamówienia dotyczącego ubezpieczenia członków OSP Gminy Korycin nie wpłynęła żadna oferta. W związku z powyższym Zamawiający przeprowadził analizę zgłoszonych ofert w ramach zapytania o cenę. Wpłynęły 3 oferty, a najkorzystniejszą przedstawiło PZU oferując cenę 2 216,00 zł brutto rocznie.
10. W dniu 17 lipca 2012 r. wpłynął wniosek o przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę do 31 grudnia 2012 roku z ujęć zlokalizowanych na terenie Gminy Korycin, nadesłany przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6 w Białymstoku. ….”Na uzasadniony wniosek przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjnego Rada Gminy, w drodze uchwały przedłuża czas obowiązywania dotychczasowej taryfy, lecz nie dłużej niż na rok”. W/w wniosek przedkładamy Radzie Gminy wraz z projektem uchwały.
11. W dniu 20 lipca br. otrzymaliśmy pismo z Podlaskiego Urzędu Marszałkowskiego, że nasz wniosek o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej pn. „Wschodnioeuropejskie Centrum Produktu Regionalnego i Lokalnego w Korycinie – I etap” został odrzucony z względu nie spełnienia wymogów formalnych. W dniu 24 lipca br. złożyliśmy protest w tej sprawie, jednak nie został on uwzględniony.
12. W dniu 19 lipca 2012 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zespołu ds. Obszarów Wiejskich Wsi i Rolnictwa przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
13. W dniu 20 lipca br. odbyłem spotkanie z Wójtem Gminy Janów i Burmistrzem Suchowoli w sprawie zajęcia stanowiska odnośnie przekazania nowych zadań nałożonych na samorządy, związanych z gospodarką odpadami, do realizacji dla Związku Komunalnego „Biebrza”. Trwają uzgodnienia dotyczące ujęcia tych zadań w Statucie Związku i przyjęcia ich do realizacji przez Związek od 19 gmin do niego należących, 13 gmin członkowskich wyraziło zgodę na przekazanie tych zadań do realizacji przez Związek Komunalny „Biebrza”.
14. W dniu 22 lipca 2012 r. uczestniczyłem we Mszy Św. i festynie rodzinnym w Bombli w związku z obchodzonym świętem parafialnym (odpust) Świętej Anny.
15. W dniu 23 lipca br. uczestniczyłem w spotkaniu zorganizowanym przez Podlaski Urząd Marszałkowski dotyczącym aktualizacji Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020.
16. W dniu 25 lipca br. zwiedzałem elektrownie wiatrowe położone na terenie Suwalszczyzny.
17. Wydałem zarządzenia w następujących sprawach:
1) jako kierownik jednostki:
a) Zarządzenie Nr 6/2012 z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie określenia wzorów formularzy stosowanych w archiwum zakładowym Urzędu Gminy Korycin,
b) Zarządzenie Nr 7/2012 z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Korycin,
c) Zarządzenie Nr 8/2012 z dnia 2 lipca 2012 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej i określenia organizacji, trybu pracy oraz zakresu obowiązków członków tej Komisji w celu przygotowania i przeprowadzania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Korycin wraz z jednostkami organizacyjnymi”,
d) Zarządzenie Nr 9/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie wyodrębnienia ewidencji księgowej oraz ustalenia planu kont dla projektu współfinansowanego przez UG w ramach PROW na lata 2007 – 2013 o nazwie: „Budowa sieci wodociągowej w obrębie wsi Mielniki”,
e) Zarządzenie Nr 10/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie instrukcji obiegu i przechowywania dokumentów dla projektu współfinansowanego przez UE w ramach PROW na lata 2007 – 2013 o nazwie: „Budowa sieci wodociągowej w obrębie wsi Mielniki”,
f) Zarządzenie Nr 11/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie wyodrębnienia ewidencji księgowej oraz ustalenia planu kont dla projektu współfinansowanego przez UE w ramach PROW o nazwie: „Wschodnioeuropejskie Centrum Produktu Regionalnego i Lokalnego w Korycinie”,
g) Zarządzenie Nr 12/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie instrukcji obiegu i przechowywania dokumentów dla projektu współfinansowanego przez UE w ramach PROW o nazwie: „Wschodnioeuropejskie Centrum Produktu Regionalnego i Lokalnego w Korycinie”,
h) Zarządzenie Nr 13/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie wyodrębnienia ewidencji księgowej oraz ustalenia planu kont dla projektu współfinansowanego przez UE w ramach PROW o nazwie: „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego cz. II administracja samorządowa”,
i) Zarządzenie Nr 14/2012 z dnia 5 lipca 2012 r. w sprawie instrukcji obiegu i przechowywania dokumentów dla projektu współfinansowanego przez UE w ramach PROW o nazwie: „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego cz. II administracja samorządowa”
oraz jako organ wykonawczy w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 65/2012 z dnia 25 czerwca 2012 r. w sprawie ustalenia terminu składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników w roku szkolnym 2012/2013 (do 10 września 2012 r. włącznie),
b) Zarządzenie Nr 66/2012 z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok,
c) Zarządzenie Nr 67/2012 z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2012 rok,
d) Zarządzenie Nr 68/2012 z dnia 18 lipca 2012 r. w sprawie przedłużenia powierzenia stanowiska Dyrektora Zespołu Szkól w Korycinie Pani Ewie Bojarzyńskiej na okres kolejnych 5 lat tj. od dnia 1 września 2012 roku do dnia 31 sierpnia 2017 roku, po uzyskaniu pisemnej zgody Podlaskiego Kuratora Oświaty w Białymstoku oraz po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej Zespołu Szkół w Korycinie, a także opinii Rady Rodziców przy Szkole Podstawowej im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Korycinie i Rady Rodziców przy Gimnazjum im. „Solidarności” w Korycinie,
e) Zarządzenie Nr 69/2012 z dnia 23 lipca 2012 r. w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej dla nauczyciela ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego tj. pana Piotra Pawłowskiego,
f) Zarządzenie Nr 70/2012 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok,
g) Zarządzenie Nr 71/2012 z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2012 rok,
h) Zarządzenie Nr 72/2012 z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2012 roku, które zostało przekazane panom radnym i RIO – mamy pozytywną opinię RIO w tej sprawie,
i) Zarządzenie Nr 73/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok,
j) Zarządzenie Nr 74/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami Gminie Korycin na 2012 rok.
18. W dniu 27 lipca 2012 r. odbyłem spotkanie z przedstawicielami Politechniki Białostockiej i nie tylko w sprawie budowy biogazowni przy Zespole Szkół w Korycinie, jednak odstąpiłem od tego pomysłu.
W tym dniu podpisałem również aneks do porozumienia z dnia 9 lutego 2012 r., zawartego pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Wójtem Gminy Korycin o zwiększenie dotacji na realizację Programu Wieloletniego pn. „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na łączną kwotę 261 000 zł.
19. W dniu 31 lipca br. zostały przeprowadzone badania mammograficzne dla kobiet z terenu Gminy Korycin w wieku powyżej 50 lat.
20. W dniu 2 sierpnia 2012 r. ogłosiłem przetarg na „Dowóz uczniów do szkoły i przedszkola oraz z powrotem do miejsca zamieszkania z terenu Gminy Korycin w roku szkolnym 2012/2013”.  Przetarg odbył się 14 sierpnia br., gdzie wpłynęła 1 oferta od Przewóz Osób Krzysztof Strzymiński, Mileniki 1, 16-140 Korycin, gdzie cena netto wynosiła 4,30 zł za 1km (4,64 zł brutto). Umowa z wykonawcą została podpisana dnia 28 sierpnia. br.
21. W dniu 3 sierpnia 2012 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji Gospodarki i Budżetu przy Radzie Gminy Korycin, gdzie m.in. zasięgnąłem opinii członków Komisji w sprawie budowy biogazowni przy Zespole Szkół w Korycinie oraz rozpoczęcia prac związanych z przygotowaniem wniosku o środki z Unii Europejskiej do konkursu o dofinansowanie zakupu i instalacji kolektorów słonecznych na budynkach prywatnych.
Jednocześnie w tym dniu dokonaliśmy zawarcia aktu notarialnego na sprzedaż nieruchomości poszkolnej w Bombli.
22. W dniu 7 sierpnia 2012 r. odbyłem dwa spotkania informacyjne z mieszkańcami Gminy Korycin tj. o godz. 9.00 w GOKSiT w Korycinie i o godz. 12.00 w świetlicy wiejskiej w Bombli na temat rozpoczęcia przez Gminę Korycin prac związanych z przygotowaniem wniosku o środki z UE na dofinansowanie zakupu i instalacji kolektorów słonecznych na budynkach prywatnych. Do projektu mogą przystąpić właściciele nieruchomości zameldowani na terenie Gminy Korycin. W spotkaniu w Korycinie udział wzięło 75 mieszkańców, zaś w Bombli 22 mieszkańców. W terminie do dnia 24 sierpnia br. zebraliśmy 270 deklaracji, w tym 264 od mieszkańców i 6 dotyczących budynków gminy Korycin. 
23. W okresie od dnia 1 do 31 sierpnia br. Urząd Gminy Korycin przyjął łącznie 197 wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na 2012 rok.
24. W dniu 10 sierpnia 2012 r. w Urzędzie Gminy Korycin gościło Radio Białystok i w godz. 8.00 – 13.00 nadawane były na żywo wypowiedzi Wójta i jego współpracowników, dotyczące bieżących spraw realizowanych w naszej Gminie.
25. W dniach 11-12 sierpnia 2012 r. odbyły się XXXVIII Dni Korycina i IX Święto Sera. Jednocześnie informuję, iż w dniu 10 sierpnia br. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ukazało się Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) Nr 728/2012 z dnia 7 sierpnia 2012 r. rejestrujące w rejestrze chronionych nazw pochodzenia i chronionych oznaczeń geograficznych nazwę „Ser koryciński swojski”. Zatem nasz ser jest już produktem regionalnym i posiada ochronę prawną od dnia 31 sierpnia 2012 roku.
26. W dniu 17 sierpnia br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego podpisałem umowę z panem Marszałkiem na dotację przyznaną Ochotniczej Straży Pożarnej w Korycinie w kwocie 10 000 zł.
27. W dniu 9 sierpnia 2012 r. otrzymaliśmy wycenę wartości rynkowej nieruchomości tj. działek Nr 285/1 o pow. 0,6725ha i Nr 285/4 o pow. 0,5337ha położonych w Korycinie przy ulicy Grodzieńskiej, stanowiących własność Gminy Korycin, a będących w użytkowaniu wieczystym Firmy „EDMASZ” Edward Nowacki Sp. J. z Wysokiego Mazowieckiego. Wartość gruntu 2-ch działek -  wartość prawa własności wyceniono na kwotę 208 069 zł, zaś wartość prawa wieczystego użytkowania na sumę 132 124 zł. Różnica wartości wynosi 75 945 zł. W/w wycenę zleciłem ze względu na fakt, iż Spółka „EDMASZ” zwróciła się z wnioskiem o przekształcenie prawa wieczystego użytkowania w prawo własności i w/w temat jest przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
28. W dniu 23 sierpnia br. ogłosiłem przetarg nieograniczony ustny na sprzedaż 11 działek budowlanych położonych w Korycinie przy ulicy Słowiańskiej (w pobliżu zalewu). Przetarg odbędzie się 27 września 2012 r. o godz. 10.00 w sali konferencyjnej GOKSiT w Korycinie.
29. W dniu 28 sierpnia 2012 r. wpłynął wniosek pana Piotra Pawłowskiego dotyczący wypowiedzenia najmu lokalu gminnego w przychodni „ELMED” w Korycinie (były ośrodek zdrowia) za miesięcznym okresem wypowiedzenia w związku ze zmianą miejsca zamieszkania. Zatem zwolni się lokal w tym obiekcie.
W tym samym dniu uczestniczyłem w spotkaniu – szkoleniu dotyczącym zarządzania strategicznego.
30. W dniach 30-31 sierpnia 2012 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej w Kołobrzegu.
31. W dniu 30 sierpnia br. w Gminie Korycin odbył się Podlaski Dzień Seniora zorganizowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku wspólnie z Gminą Korycin w ramach Europejskiego Ruchu Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej 2012 roku.
32. W dniu 3 września 2012 r. uczestniczyłem w otwarciu roku szkolnego 2012/2013 w Gminie Korycin.
33. W dniach 6-7 września 2012 r. uczestniczyłem w wyjeździe studyjnym do Domu Polonii w Wilnie na terenie Republiki Litwy w ramach ZGWWP, gdzie głównym celem wyjazdu było odbycie spotkań i nawiązanie bezpośrednich kontaktów ze środowiskiem polonijnym, gospodarczym i samorządowym, a także wsparcie Gimnazjum Parczewskiego w Niemczynie (rejon wileński).
34. W dniu 11 września 2012 r. w imieniu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” przekazaliśmy dla Parku Biebrzańskiego budynek w Trzyrzeczkach wraz z wyposażeniem, który był przez Związek nieodpłatnie wynajmowany. Park Biebrzański zwrócił się z wnioskiem o rozwiązanie porozumienia zawartego w tej sprawie i przekazanie budynku na jego potrzeby.
35. W dniu 12 września 2012 r. brałem udział w konferencji związanej z podpisaniem przez Marszałka Województwa Podlaskiego umowy z menedżerem projektu „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”, a także uczestniczyłem w wieczorze „Czwartkowe obiady u diabetyków” zorganizowanym przez Magazyn Medyczny „Cukrzyca a zdrowie”.
36. W dniu 13 września br. uczestniczyłem z ramienia ZGWRP w posiedzeniu Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi przy Sejmie RP w Warszawie.
37. W okresie od 1 do 16 września 2012 r. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Korycinie przyjął około 100 wniosków o przyznanie pomocy materialnej w postaci stypendium szkolnego na rok szkolny 2012/2013.  
38. Przygotowujemy wniosek w ramach RPOWP o dofinansowanie budowy kolektorów słonecznych w naszej gminie. Termin złożenia wniosku upływa z dniem 31 października 2012 roku.
39. W dniu 17 września 2012 r. odbyło się rozliczenie przez sołtysów III raty podatków lokalnych. Łącznie sołtysi zebrali kwotę 170 279,00 zł, która została wpłacona na konto Gminy Korycin.
Jednocześnie w tym dniu uczestniczyłem w spotkaniu roboczym dotyczącym udziału Gminy Korycin w I edycji konkursu otwartego w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2012 – 2013.
40. W dniu 18 września 2012 r. uczestniczyłem w spotkaniu poświęconym przygotowaniu dokumentacji technicznej, w tym studium wykonalności dla projektu związanego z realizacją zakupu i instalacji kolektorów słonecznych na budynkach prywatnych mieszkańców Gminy Korycin.
41. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy rozpatrzy wniosek z dnia 17 lipca 2012 roku złożony przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok, zajmujące się eksploatacją wodociągów na terenie Gminy Korycin w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę z ujęć na terenie Gminy Korycin do dnia 31 grudnia 2012 roku.
Dotychczasowa taryfa wynosi:
  1. cena 1m3 wody w kwocie 1,80 zł + podatek VAT 8% = 1,94 zł,
  2. opłata abonamentowa w kwocie 2,00 zł + podatek VAT 8% = 2,16 zł.
W/w taryfa obowiązywała przez rok tj. od dnia 12 sierpnia 2011 roku do dnia 11 sierpnia 2012 roku i została zatwierdzona w trybie art. 24 ust. 8 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.), ponieważ Rada Gminy Korycin nie podjęła w terminie 45 dni uchwały o zatwierdzeniu taryf od dnia złożenia wniosku, zatem powyższe taryfy zaproponowane przez Wodociągi Podlaskie weszły w …życie po upływie 70 dni od dnia złożenia wniosku o zatwierdzenie taryf.
Stosownie do zapisu art. 24 ust. 9a, 9b i 9c cytowanej ustawy … „Na uzasadniony wniosek przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjnego rada gminy, w drodze uchwały, przedłuża czas obowiązywania dotychczasowych taryf, lecz nie dłużej niż o 1 rok. W uzasadnieniu wniosku zamieszcza się w szczególności informacje dotyczące zakresu świadczonych usług oraz warunków ekonomicznych uzasadniających przedłużenie obowiązywania dotychczasowych taryf. Do wniosku tego nie załącza się szczegółowej kalkulacji cen i stawek opłat oraz planu”.
      Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość zapoznać się z jego treścią. 
      Wójt dodał, że firma przygotowuje się do przeprowadzenia remontu naszych hydroforni w Bombli i Długim Ługu.
      Radny Czesław Zawadzki zapytał, czy w trakcie remontu byłoby możliwe zamontowanie agregatu prądotwórczego w Długim Ługu, ponieważ ostatnio przez 2 dni nie mieliśmy wody właśnie z powodu awarii prądu.
     Wójt odpowiedział, że montaż agregatu nie jest przewidziany i dlatego musielibyśmy zrobić to na własny koszt. Spróbuję porozmawiać o tym ze spółką, ale nie mogę niczego obiecać.
    Dalszej dyskusji w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin.
 
UCHWAŁA NR XV/99/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 24 września 2012 r.
w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych. 
 
Ad.6/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali nową uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, zatem proszę Skarbnika o uzasadnienie potrzeby jego podjęcia.
     Skarbnik powiedział, że konieczność procedowania nad nową uchwałą w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej wynika z faktu, iż konieczne wydaje się wydłużenie okresu spłat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach następnych. Nakładane na jednostki samorządu terytorialnego ograniczenia w zaciąganiu nowych zobowiązań oraz bardzo restrykcyjne podejście do utrzymania bezpiecznej kondycji finansowej gminy powodują konieczność takiego konstruowania terminów i wielkości spłat rat zobowiązań, które zapewniają zgodność z przepisami prawa oraz bezpieczeństwo finansowe gminy. W przypadku Gminy Korycin uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej w stosunku do poprzednio obowiązującej wydłuża okres spłat zobowiązań z okresu 2012 – 2020 do okresu 2012 – 2026, zapewniając spełnienie wszystkich ustawowych wskaźników i ograniczeń. Ponadto zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin dotyczą:
  1. aktualizacji planowanych dochodów i wydatków budżetu w 2012 roku,
  2. zapewnienia wewnętrznej zgodności dokumentu,
  3. aktualizacji załącznika o nazwie: „Wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2012 – 2015” poprzez usunięcie przedsięwzięcia o nazwie: „Wschodnioeuropejskie Centrum Produktu Regionalnego i Lokalnego w Korycinie – etap I” w związku z nieotrzymaniem dofinansowania na jego realizację oraz dodanie nowego przedsięwzięcia o nazwie: „Energia słoneczna w Gminie Korycin”,
  4. zapewnienie zgodności prognozy z propozycjami zmian w uchwale budżetowej Gminy Korycin na 2012 rok.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026.
 
UCHWAŁA NR XV/100/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 24 września 2012 r.
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.7/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, ze Rada Gminy dokona kolejnych zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, zatem proszę Skarbnika o omówienie proponowanych zmian.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
  1. w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 5 000 zł w związku z planowanymi większymi niż pierwotnie zakładano dochodami z tytułu wpłat pieniężnych mieszkańców na cele wodociągowe. W dziale tym dokonuje się także zmniejszenia dochodów z tytułu dotacji na dofinansowanie inwestycji polegającej na budowie sieci wodociągowej w obrębie wsi Mielniki (zmniejszenie o kwotę 9 803 zł),
  2. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 35 500 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu najmu składników majątkowych z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat oraz wpływów z różnych dochodów,
  3. w dziale 750 – Administracja publiczna – zwiększa się plan dochodów o kwotę 33 000 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu zwrotów dokonanych przez jednostki podległe tytułem kosztów paliwa, telefonów oraz otrzymanych odszkodowań. W dziale tym zwiększa się także dochody o kwotę 10 000 zł w związku z otrzymaniem dotacji z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego z przeznaczeniem na zakup sprzętu ratownictwa dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Korycinie,
  4. w dziale 756 – Dochody od osób fizycznych, od osób prawnych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 70 000 zł,
  5. w dziale 758 – Różne rozliczenia – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 10 000 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu odsetek od środków zgromadzonych na rachunku gminy,
  6. w dziale 852 – Pomoc społeczna – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o 3 000 zł, powyższe dotyczy zwiększonych dochodów z tytułu refundacji wynagrodzeń pracowników skierowanych do prac społecznie użytecznych,
  7. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 30 000 zł, zwiększenie to dotyczy dochodów z tytułu refundacji wynagrodzeń pracowników skierowanych do pracy przez powiatowy urząd pracy (20 000 zł) oraz zwiększonych wpływów z tytułu opłat za przyjmowane ścieki od mieszkańców Korycina (10 000 zł),
  8. w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zmniejsza się plan dochodów o kwotę 49 749 zł w związku z aktualizacją harmonogramu rzeczowo – finansowego inwestycji pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” i wynikającym stąd zmniejszeniem dotacji na ten cel z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
  1. w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 7 774 zł w związku z wydatkami przeznaczonymi na wynagrodzenia bezosobowe oraz wydatki na izby rolnicze oraz zmniejsza się plan wydatków o kwotę 26 337 zł w związku ze zmniejszeniem wartości inwestycji pn. „Budowa sieci wodociągowej w obrębie wsi Mielniki”,
  2. w dziale 600 – Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 35 500 zł. Powyższe dotyczy zmniejszenia planu wydatków na zakup materiałów i wyposażenia oraz usług remontowych (20 500 zł) oraz zmniejszenia wydatków inwestycyjnych o kwotę 15 000 zł i przeznaczenia pozostałej kwoty (65 000 zł) na nowe zadanie inwestycyjne – modernizację drogi gminnej w obrębie wsi Olszynka,
  3. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 35 500 zł. Powyższe dotyczy zwiększenia planu wydatków na zakup materiałów i wyposażenia (10 000 zł) oraz utworzenia limitu wydatkowego na zakup działki na powiększenie zasobów komunalnych gminy w kwocie 25 500 zł,
  4. w dziale 750 – Administracja publiczna – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 10 000 zł z przeznaczeniem na zakup sprzętu ratowniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Korycinie,
  5. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 28 760 zł tytułem wydatków na zakupy sprzętu ratowniczego dla jednostki OSP w Korycinie,
  6. dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 3 000 zł z przeznaczeniem na zakup różnych opłat i składek (opłata polis ubezpieczeniowych),
  7. w dziale 852 – Pomoc społeczna – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 5 000 zł z przeznaczeniem na wydatki związane z utrzymaniem pracowników skierowanych do pracy przez Powiatowy Urząd Pracy,
  8. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 12 000 zł i przeznacza się ją na wydatki w ramach projektu „Energia słoneczna w Gminie Korycin”- 11 900 zł oraz zwiększa się wydatki o 100 zł z przeznaczeniem na zakup ładowacza czołowego,,
  9. w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zmniejsza się plan wydatków związanych z realizowanym projektem pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” o kwotę 55 512 zł i zwiększa się plan wydatków na ten cel w wysokości 24 763 zł. Związane jest to z aktualizacją harmonogramu rzeczowo – finansowego projektu. W dziale tym dokonuje się także zwiększenia planu wydatków o kwotę 127 500 zł z przeznaczeniem na wydatki związane ze zwrotem dotacji wykorzystanej z naruszeniem procedur przetargowych, będącej dofinansowaniem do projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”.
Nadajemy również nowe brzmienie załącznikowi nr 3 – Limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2012 r. Zmiana polega na:
  1. uaktualnieniu wydatków inwestycyjnych związanych z budową sieci wodociągowej w obrębie wsi Mielniki (zmniejszenie limitu wydatków o kwotę 26 337 zł),
  2. utworzeniu nowego limitu na wydatki inwestycyjne i przeznaczeniu ich na modernizację drogi gminnej w obrębie wsi Olszynka (65 000 zł),
  3. likwidacji limitu na wydatki inwestycyjne dotyczące modernizacji drogi rolniczej w obrębie gruntów wsi Dzięciołówka (80 000 zł),
  4. utworzeniu nowego limitu na wydatki inwestycyjne i przeznaczeniu ich na zakup nieruchomości położonych w obrębie wsi Milewszczyzna (25 500 zł),
  5. utworzeniu nowego limitu w dziale 750 – Administracja publiczna – na wydatki inwestycyjne i przeznaczeniu ich na zakup sprzętu ratownictwa dla OSP w Korycinie (10 000 zł),
  6. utworzeniu nowego limitu w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – na wydatki inwestycyjne i przeznaczeniu ich na zakup sprzętu ratownictwa dla OSP w Korycinie (28 760 zł),
  7. utworzeniu nowego limitu na wydatki inwestycyjne w związku z przystąpieniem przez gminę do realizacji projektu „Energia słoneczna w Gminie Korycin” (11 900 zł),
  8. zwiększeniu limitu na wydatki związane z zakupem ładowacza czołowego do ciągnika (100 zł),
  9. uaktualnieniu wydatków inwestycyjnych związanych z realizowanym projektem pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” (przesunięcie limitu wydatków pomiędzy poszczególnymi paragrafami klasyfikacji budżetowej o kwotę 24 763 zł oraz ich zmniejszenie o kwotę 30 743 zł).
Budżet po zmianach wynosi:
  1. dochody – 13 804 931 zł, z tego:
    1. bieżące w wysokości 10 652 860 zł,
    2. majątkowe w wysokości 3 152 071 zł,
  2. wydatki – 13 761 590 zł, z tego:
    1. bieżące w wysokości 9 957 995 zł,
    2. majątkowe w wysokości 3 803 595 zł.
Radny Kazimierz Buzun zapytał, jakie błędy proceduralne zarzucił nam Urząd Marszałkowski, które spowodowały nałożenie kary finansowej?
Skarbnik odpowiedział, że w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest zapis o konsorcjum, czyli że wykonawcy mogą przystępować do przetargu razem, gdzie jeden z nich np. zna się na budowlance, a drugi na konserwacji zabytków i razem spełniają wszystkie wymagania. Według nas tak właśnie zapisaliśmy, jednak Urząd Marszałkowski twierdzi, że z naszego zapisu wynika, iż każdy z wykonawców musi wszystkie wymagania spełniać samodzielnie, co jest zaprzeczeniem idei konsorcjum.
Kolejny zarzut dotyczył różnic pomiędzy wersją papierową specyfikacji, a elektroniczną zamieszczoną w Biuletynie Informacji Publicznej. Wynikło to pewnie ze zmian pojawiających się w międzyczasie, które nie zostały z jednej wersji zamieszczone do drugiej.
      Wójt dodał, że błędy de facto były, ale musimy wziąć pod uwagę fakt, że decyzja o ogłoszeniu przetargu była bardzo nagłą i wszystkie procedury przetargowe odbyły się w bardzo krótkim czasie. Wiem, że zdecydowana większość inwestycji kontrolowanych przez Urząd Marszałkowski zawiera błędy i samorządy są karane finansowo, a to z kolei wynika z faktu, że Urząd Marszałkowski broni się przed kontrolami, które na nich spadną np. z Urzędu Skarbowego. Nasza kara jest minimalna – 5% wartości inwestycji i mniejszej nie mogliśmy już otrzymać.
      Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych, za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
 
UCHWAŁA NR XV/101/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 24 września 2012 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.8/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję odnośnie nabycia dwóch działek na mienie Gminy Korycin, położonych w obrębie miejscowości Milewszczyzna, należących do pani Danuty Kalenik z przeznaczeniem, aby powiększyć teren pod planowaną budowę grodziska w Milewszczyźnie.   
O wstępne wyrażenie zgody na przygotowanie zakupu tych gruntów pan Wójt prosił panów radnych podczas obrad XIII Sesji Rady Gminy odbytej dnia 7 maja br. i panowie radni wyrazili taką zgodę. Poinformował wówczas, że przedmiotową uchwałę przedstawi panom radnym dopiero przed planowanym zakupem tych działek, co dzisiaj czyni.
     Wójt dodał, że temat jest oczywisty, ale poprzednio nie mogliśmy przedstawić uchwały, ponieważ nie były dokładnie znane powierzchnie działek, ponieważ właścicielka nie chciała sprzedać całości, tylko planowała zostawić sobie część działek pod uprawy rolne. W chwili obecnej już wszystko jest jasne, stąd pojawienie się tego tematu na dzisiejszej Sesji Rady.
     Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Danuty Kalenik.
 
UCHWAŁA NR XV/102/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 24 września 2012 r.
w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Danuty Kalenik
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.9/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy rozpatrzy wniosek Firmy „EDMASZ” Edward Nowacki Sp. J. 18-200 Wysokie Mazowieckie w sprawie udzielenia 50% bonifikaty od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości gruntowej położonej w Korycinie przy ulicy Grodzieńskiej 24.
Pan przewodniczący odczytał wniosek w powyższej sprawie.
Projekt uchwały panowie radni otrzymali.
Nadmieniam, że dotychczas Rada Gminy Korycin nie podejmowała żadnych uchwał w sprawie udzielenia bonifikaty z tego tytułu ani innych uchwał przy sprzedaży lokali mieszkalnych dotychczasowym najemcom gminnych mieszkań.
         O dokładniejsze wyjaśnienie problemu i przedstawienie stanowiska Urzędu Gminy w tej sprawie proszę pana Skarbnika.
      Skarbnik powiedział, że pan Nowacki jest posiadaczem prawa użytkowania wieczystego i przy przekształceniu procedura wygląda tak, że Urząd Gminy zlecił wycenę tego przekształcenia dla rzeczoznawcy, który wycenił to na kwotę ponad 75 000 zł. Wójt Gminy może, za zgodą Rady, obniżyć tę opłatę maksymalnie o 50%, jednak czy jest to zasadne czy nie – proszę o dyskusję panów radnych w tym temacie. Moim zdaniem, jako osoby która dba o dobro budżetu gminy, bonifikata nie jest zasadna, ale decyzja w tej sprawie należy do panów.
       Sekretarz dodała, że np. po odrzuceniu przez Radę proponowanej bonifikaty Wójt wydaje decyzję w tej sprawie i pan Nowacki musi zapłacić kwotę orzeczoną przez biegłego rzeczoznawcę. Po zastosowaniu wnioskowanej bonifikaty stworzymy precedens, na którym będą się opierać wszyscy nasi najemcy lub użytkownicy wieczyści.
        Wójt powiedział, że nie należy się dziwić właścicielowi Firmy „EDMASZ”, że wystąpił z wnioskiem o bonifikatę, bo nic go to przecież nie kosztuje. Nasza gmina nigdy nie stosowała żadnych obniżek w tych sprawach i proponuję dalej utrzymać taki stan rzeczy. Dobrze, że pan Nowacki kupił były SKR i coś się tam dzieje, ale z drugiej strony nie powstało tam np. kilkanaście nowych miejsc pracy, bo wtedy rzeczywiście byłby sens udzielenia bonifikaty. Taka uchwała byłaby też „furtką” dla innych, dla których również musielibyśmy stosować różnego rodzaju ulgi. Z punktu widzenia interesów naszego budżetu bonifikata nie jest korzystna.
         Radny Czesław Zawadzki powiedział, że przecież bonifikata nie musi wynosić 50%, może być niższa, ale będzie to jakiś gest dobrej woli z naszej strony.
         Radny Józef Gliński zauważył, że on raczej głosowałby za wprowadzeniem pewnej ulgi w podatku dla przedsiębiorców, niż w powyższej opłacie.
      Wójt dodał, że właściciel firmy „EDMASZ” prowadzi również działania w celu przekształcenia biurowca firmowego na cele mieszkalne. Powierzchnia tego biurowca to ponad 400m2 i powyższe przekształcenie będzie skutkowało znacznym obniżeniem podatku wpływającego do Urzędu Gminy.
        Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem powyższej uchwały nie głosował żaden radny, 10 radnych było przeciw, a 3 wstrzymało się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów odrzuciła uchwałę w sprawie określenia warunków udzielania bonifikaty i wysokości stawek procentowych od opłaty z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości.
 
Pan przewodniczący obrad zarządził 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
Ad.10/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, ze Rada Gminy zapozna się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2012 roku.
Zgodnie z zapisem art. 266 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia organowi stanowiącemu tej jednostki i regionalnej izbie obrachunkowej, w terminie do dnia 31 sierpnia:
  1. informację o przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za pierwsze półrocze,
  2. informację o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć, o których mowa w art. 226 ust. 3 cytowanej ustawy,
  3. informację, o której mowa w art. 265 pkt 1 cytowanej ustawy.
W/w informacje zostały panom radnym przesłane pismem Nr Or.0050.40.2012 z dnia 28 sierpnia 2012 roku celem zapoznania się oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku pismem Nr Or.0050.39.2012 z dnia 28 sierpnia 2012 roku.
W dniu 4 września br. wpłynęła do Urzędu Gminy Korycin Uchwała Nr II-00320-48/12 składu orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 31 sierpnia 2012 r. pozytywnie opiniująca przedłożoną przez Wójta Gminy Korycin informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku. W/w opinię panowie radni także otrzymali.
Proszę pana Skarbnika o krótkie streszczenie danych zawartych w powyższej informacji.
       Skarbnik powiedział, że budżet Gminy Korycin został uchwalony przez Radę Gminy w dniu 20 grudnia 2011 roku uchwałą Nr X/63/2011, która określała:
- dochody w wysokości 13 634 849 zł,
- wydatki w wysokości 12 847 142 zł,
- nadwyżkę dochodów nad wydatkami w kwocie 787 707 zł.
W trakcie realizacji budżetu dokonywane były zmiany w planie dochodów i wydatków zarówno uchwałami Rady Gminy, jak i zarządzeniami Wójta Gminy.
Na dzień 30 czerwca 2012 roku plan budżetu wynosił:
- dochody w wysokości 13 606 056 zł,
- wydatki w wysokości 13 562 715 zł.
Planowana nadwyżka budżetowa wyniosła 43 341 zł i przeznaczona zostanie w całości na spłatę kredytów i pożyczek długoterminowych.
Planowane przychody w kwocie 673 324,00 zł stanowią wolne środki w rozumieniu art. 217 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych (pochodzą z rozliczenia roku 2011) i zostały przeznaczone w całości na spłatę kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach wcześniejszych. Planowane rozchody w kwocie 716 665 zł zrealizowano w wysokości 534 988 zł poprzez spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek długoterminowych.
Na dzień 30 czerwca 2012 roku zrealizowane dochody w wysokości 7 972 517,74 zł (58,6%) przekroczyły zrealizowane wydatki w wysokości 7 761 437,05 zł (57,2%) o kwotę 211 080,69 zł, co stanowi wartość nadwyżki budżetowej.
Zadłużenie gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 30 czerwca 2012 roku wynosiło 5 954 877 zł, w tym:
- 315 000 zł – kredyt na przebudowę drogi Popiołówka – Ostra Góra,
- 820 000 zł – kredyt na przebudowę drogi „Milowskiej”,
- 640 000 zł – kredyt na budowę boisk i zaplecza sportowego przy Zespole Szkół w Korycinie,
- 1 838 528 zł – kredyt zaciągnięty na pokrycie deficytu budżetu roku 2010,
- 1 833 335 zł – kredyt zaciągnięty na pokrycie deficytu budżetu roku 2011,
- 7 380,45 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 52 913,99 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej,
- 174 104,43 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Korycin”,
- 38 831,55 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Korycin”,
- 12 412,55 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 95 579,01 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w miejscowości Korycin przy ulicy Słowiańskiej”,
- 68 273,57 zł – pożyczka zaciągnięta w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci wodociągowej w Gminie Korycin”,
- 58 518,45 zł – pożyczka zaciągnięta w WFOŚiGW w Białymstoku ze środków NFOŚiGW w Warszawie z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie inwestycji o nazwie „Budowa sieci kanalizacyjnej w Gminie Korycin”.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy, po zapoznaniu się z dokumentami, przyjęła informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2012 roku.
 
Ad.11/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją Przewodniczącego Rady Gminy Korycin dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2011 rok.
Obowiązek taki nakłada art. 24h ust. 12 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) … „Podmiot dokonujący analizy oświadczeń majątkowych w terminie do dnia 30 października każdego roku przedstawia radzie gminy informację o:
  1. osobach, które nie złożyły oświadczenia majątkowego lub złożyły je po terminie,
  2. nieprawidłowościach stwierdzonych w analizowanych oświadczeniach majątkowych wraz z ich opisem i wskazaniem osób, które złożyły nieprawidłowe oświadczenia,
  3. działaniach podjętych w związku z nieprawidłowościami stwierdzonymi w analizowanych oświadczeniach majątkowych”.
Powyższą informację panowie radni otrzymali.
Pan przewodniczący przypomniał również radnym o obowiązku starannego wypełniania oświadczeń majątkowych i dodał, że w przewidzianym terminie oświadczenia złożyli wszyscy panowie radni.
       Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2011 rok.
 
Ad.12/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją Wójta Gminy Korycin dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za 2011 rok.
Podobnie jak w poprzednim punkcie panowie radni powyższą informację otrzymali i mieli możliwość zapoznania się z jej treścią.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz kierowników gminnych jednostek samorządowych za 2011 rok.
 
Ad.13/  W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
           Radny Antoni Pakuła powiedział, że na wysokości kapliczki we wsi Kumiała bardzo często zdarzają się wypadki i kolizje drogowe. W czasie czynności policyjnych tiry zamiast czekać na wolną drogę jeżdżą przez wieś pomimo znaku zakazu wjazdu dla samochodów powyżej 10 ton, a jeżdżą nie tylko asfaltem, ale nawet chodnikiem i go niszczą. Idę na policję prosząc o kontrole, a tam jestem traktowany jak intruz. Asfalt we wsi wygląda tragicznie, a przecież droga była robiona czynem społecznym.
          Radny Jan Bojarzyński dodał, że nawet mała stłuczka powoduje zamknięcie drogi i znaczne utrudnienia w ruchu przez 4 czy 5 godzin. Z czego wynika tak długi okres utrudnień, skoro nie ma ofiar śmiertelnych czy np. poważnie rannych? Koniecznie należy interweniować w tej sprawie.
          Wójt odpowiedział, że wydajemy ogromne pieniądze w skali naszego budżetu na budowę dróg lokalnych, a dziś obserwujemy wzmożony ruch samochodów ciężkich na drogach gminnych, ponieważ nimi jest łatwiej i szybciej przejechać niż remontowanymi drogami krajowymi czy wojewódzkimi. Swego czasu postawiliśmy nawet naszego robotnika gospodarczego na skrzyżowaniu w Zakalu, aby robił zdjęcia przejeżdżającym tirom, ale akurat żaden sprzęt ciężki nie przejeżdżał. Zawiadomiłem już naszych sołtysów o terminie spotkania ze mną i policją oraz strażą pożarną właśnie w sprawie niszczenia dróg lokalnych., ponieważ zachowanie powyższych służb jest niedopuszczalne. Spotkanie odbędzie się 2 października 2012 roku, na które panów radnych również serdecznie zapraszam. Z przerażeniem patrzę na to, co się dzieje na naszych drogach i nie wiem, jak obronić drogi gminne przed dalszą dewastacją. Policja nie ma prawa wpuszczać ciężkich samochodów na drogi z ograniczeniem tonażu, a to robi i kieruje na objazdy. Mamy piękną sieć dróg, którą sami zbudowaliśmy, a teraz jest ona zagrożona przez cwaniactwo kierowców i bezmyślność policji. Może na spotkanie zaprosimy również media, bo temat jest dla nas bardzo istotny.
            Radny Antoni Pakuła zapytał, czy nadal można korzystać ze żwirowni w Kumiale i brać z niej żwir np. do obsypania silosu?
          Wójt odpowiedział, że nie zezwalamy więcej na branie żwiru z tego miejsca, ponieważ było to branie bezmyślne, które rozciągnęło żwirownię aż pod cmentarz i została podkopana droga. Teraz każda próba wywiezienia żwiru będzie karana, a my podkopaliśmy rowy, żeby nie można było wjechać. Przekazaliśmy tę żwirownię dla wsi, a korzystali z niej wszyscy bez żadnej kontroli, teraz od razu będziemy zgłaszali to na policję.
            Radny Jan Bojarzyński zapytał, co słychać w sprawie remontu drogi w Olszynce?  
Wójt odpowiedział, że została wykonana dokumentacja na remont, drogę wytyczyliśmy geodezyjnie, wycięliśmy drzewa przez las i droga ta została podzielona na dwie części, które niestety nie nakładają się na siebie. Przystąpimy do zbierania ofert na wykonanie tych prac, ale najpierw wykonamy odcinek drogi położony na terenie wsi Olszynka.
            Radny Józef Gliński zapytał, co ze zmianą oświetlenia ulicznego na ledowe?
Wójt odpowiedział, że mamy gotowy audyt na przeprowadzenie tej zmiany, ale wszystko jak zwykle rozbija się o pieniądze, w tej chwili robimy inwestycje dofinansowywane przez Unię  Europejską, a w przypadku oświetlenia w grę wchodzą tylko środki własne.
           Radny Kazimierz Buzun poruszył sprawę braku parkingu przy przedszkolu w Korycinie. W chwili obecnej rodzice przywożący dzieci do przedszkola zatrzymują się przed bramą na łuku drogi, co stwarza duże niebezpieczeństwo wypadku. Gmina posiada teren za przedszkolem, proponuję go utwardzić i zrobić parking, aby rodzice więcej nie zatrzymywali się na łuku drogi.
            Wójt odpowiedział, że zastanowimy się nad ta propozycją.
Radny Czesław Zawadzki zapytał, jak wygląda sprawa kupna działki pod parking w Korycinie od Państwa Nosorowskich?
            Wójt odpowiedział, że wszystko szło bardzo dobrze, ale po śmierci pana Nosorowskiego sprawa utknęła, ponieważ teraz trzeba czekać na decyzje spadkowe sądu.
Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.14/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił państwa radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Państwo radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.15/   Wobec wyczerpania porządku dziennego XV Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XV Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2012-10-23

Data modyfikacji: 2012-10-23

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2012-10-23