Pomoc państwa w zakresie dożywiania 2013

IN.271.3.2012
Korycin, 2012-12-11
 
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
 
dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: IN.271.3.2012 Nazwa zadania:   "Przygotowywanie i wydawanie posiłków w ramach Programu wieloletniego ,,Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.
 
Działając na podstawie art. 40 ust. 1  Prawa zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z p.zm.) Gmina Korycin zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
 
I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:
Gmina Korycin
Knyszyńska 2a
16-140 Korycin
7:30 - 15:30
 
II. Określenie trybu zamówienia:
Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych
 
III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:
www.korycin.pl
 
Na wniosek Wykonawcy Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać:  SIWZ można uzyskać w pok. nr 8, bezpłatnie.
 
IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
1) Przedmiotem zamówienia są usługi przygotowywania i wydawania posiłków w ramach Programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania”.
Przygotowywanie i podawanie posiłków osobom uprawnionym do ich otrzymywania na podstawie decyzji wydanych przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.), ustawy z dnia 29 grudnia 2005r. o ustanowieniu programu wieloletniego „Pomoc państwa w zakresie dożywiania” (Dz. U. Nr 267, poz. 2259, z 2008r. Nr 225, poz.1487, z 2009 r. Nr 219, poz.1706)
Ilość wydawanych w jednym dniu posiłków szacuje się na ok. 297 sztuk. Ilość posiłków została określona szacunkowo na podstawie danych za grudzień 2011r. oraz od stycznia do listopada 2012 r. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany liczby zamawianych posiłków w zależności od bieżących potrzeb Zamawiającego. Zamawiający nie ponosi konsekwencji za zmniejszenie liczby posiłków. W przypadku zmiany liczby posiłków Zamawiający zobowiązuje się uzgodnić z Wykonawcą do godziny 15ºº w dniu poprzedzającym wydanie posiłków.
Wykonawca  zobowiązuje się przygotowywać i wydawać posiłki z należytą starannością przy zachowaniu odpowiednich warunków higieny i wymagań, o których mowa ust. 4 oraz przestrzegać norm ilościowych dla poszczególnych posiłków:
1) jedna porcja zupy: 450 ml zupy z  chlebem
2) jedna porcja drugiego dania: ziemniaki lub zamiennik (kasza, ryż makaron) 180g, mięso lub ryba 100g, surówka 150g albo – nie częściej niż jeden raz w tygodniu – innych potraw (tj. naleśniki, pierogi itp.) o gramaturze 350g na porcję, kompot  lub deser 200 ml.
Zamawiający zastrzega sobie wgląd do jadłospisów dziennych.
Posiłek powinien spełniać obowiązujące normy żywieniowe odpowiednio do wieku osoby otrzymującej posiłek tj. dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych, w tym w wieku podeszłym w zakresie zaopatrzenia w jednostki kaloryczne zgodnie z wymogami i normami Instytutu Żywienia i Żywności w Warszawie.
Posiłki powinny być przygotowywane zgodnie z obowiązującymi zasadami GHP/GMP oraz normami HACCP w zakresie personelu, warunków produkcji oraz aktualnymi przepisami prawa. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za ich przestrzeganie. Posiłki muszą być bezwzględnie świeże i przyrządzane w dniu wydawania posiłku. Posiłki muszą być urozmaicone, wysokiej jakości zarówno co do wartości odżywczej, wysokiej jakości surowców, gramatury, jak i estetyki, oraz uwzględniać polską tradycję kulinarną. Wykonawca, najpóźniej na 7 dni przed rozpoczęciem każdego kolejnego miesiąca świadczenia usługi przedstawi do zatwierdzenia Zamawiającemu propozycję jadłospisu na okres dekadowy, a na kolejny okres dekadowy w terminie do 7-go każdego miesiąca. Wykonawca wyznacza spośród własnego personelu koordynatora dostaw posiłków do stołówek, którego dane wraz z bezpośrednim nr telefonu zostaną udostępnione Zamawiającemu przed zawarciem umowy o udzielenie zamówienia publicznego.
Usługi objęte przedmiotem zamówienia powinny być wykonywane zgodnie z :
a) przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. Nr 171, poz. 1225 z późn. zm.) wraz z aktami wykonawczymi,
b) zachowaniem przez podmioty zobowiązane zasad Systemu analizy zagrożeń i krytycznych punktów kontroli (HACCP) objęte rozporządzeniem WE nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. U. UE L139 z 29.04.2004r.).
c) innymi odpowiednimi przepisami i normami.
Ewentualny transport posiłków winien być wykonywany środkami transportu spełniającymi wymagania sanitarne dotyczące środków transportu żywności.
Wykonawca zobowiązany jest we własnym zakresie i na własny koszt dokonywać wszystkich czynności związanych z przygotowywaniem, dostarczaniem i wydawaniem posiłków w szczególności: odbierać i zagospodarować odpady spożywcze (pokonsumpcyjne) powstałe w trakcie świadczenia przedmiotowych usług – niezależnie od ich ilości, przygotowywać i zmywać naczynia.
Oferta posiłków powinna być oparta na kuchni tradycyjnej dla regionu podlaskiego oraz na produkcji własnej. W kalkulacji ceny posiłku należy uwzględnić wszelkie koszty oraz wydawania  posiłku. Posiłek powinien być podawany na zastawie stołowej. Zamawiający nie dopuszcza używania pojemników, talerzy i sztućców jednorazowych.
Uprawnionym do posiłków uczniom Zespołu Szkół w Korycinie posiłki będą wydawane w okresie zajęć szkolnych w godzinach:
1050-1105
1105-1120
1150-1205,
 ustalonych z Dyrektorem Zespołu Szkół w Korycinie w pomieszczeniu wyznaczonym na stołówkę w Zespole Szkół w Korycinie.
Dzieciom uprawnionym do posiłków z  Przedszkola w Korycinie posiłki będą wydawane w godzinach 1100- 1200 ustalonych z Dyrektorem Przedszkola w Korycinie w pomieszczeniach wyznaczonych na stołówkę w Przedszkolu w Korycinie.
Wykonawca jest zobowiązany również do sprzedaży obiadów uczniom nie objętym niniejszym zamówieniem w cenie równej, jaką podał w ofercie (samodzielnie wykupującym obiady).
Wykonawca powinien dopuścić możliwość zamawiania tzw. obiadów połówkowych tj. połowa pełnej porcji obiadu.
Wykonawca przygotowuje i sprząta pomieszczenie do spożywania posiłków w Zespole Szkół w Korycinie (np. ustawianie stolików i krzeseł, mycie glazury, terakoty i okiem pomieszczeń kuchni i stołówki).
 
2)  Dzierżawa pomieszczeń kuchennych o pow. 156,30 m2 w budynku Zespołu Szkół w Korycinie przy ul. Szkolnej 1 wraz ze sprzętem i  wyposażeniem,  których wykaz stanowi załącznik Nr 6 do SIWZ.
W dzierżawionych pomieszczeniach kuchennych Wykonawca wykonuje na własny koszt konserwacje i naprawy wyposażenia, remonty bieżące kuchni, przeglądy instalacji gazowej, elektrycznej oraz kotłów warzelnych z częstotliwością zgodną z technologią użytkowania tych urządzeń.
Wykonawca zapewnia obsługę techniczną pomieszczeń kuchni i stołówek, w szczególności instalacji wraz z dokonaniem wpisów przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia (tzn. przeglądy, pomiary elektryczne, czyszczenie i wymiana filtrów instalacji wentylacyjnej, konserwacja instalacji chłodniczej, gazowej i pary technologicznej itp.)
Wykonawca ponosi koszty utrzymania w należytym stanie technicznym sieci przesyłowych instalacji pary, wody, instalacji sanitarno kanalizacyjnej wraz z tłuszczownikami, energii elektrycznej  przeglądów kominiarskich itp. dzierżawionych pomieszczeń kuchni i stołówki.
 
Wysokość czynszu za dzierżawione pomieszczenia kuchni wraz z wyposażeniem: 1500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćszet złotych) + VAT 23% miesięcznie. Amortyzacja sprzętu i wyposażenia kuchni są wliczone w cenę czynszu za dzierżawę.
Wykonawca, oprócz czynszu, ponosić będzie opłaty za korzystanie z mediów; stała opłata za przydział mocy (korzystanie z energii elektrycznej) wynosi 441,32 zł (słownie: czterysta czterdzieści jeden zł 32/100) i została wyliczona w oparciu o zużycie energii elektrycznej za 2011 r. Rozliczenie za zużytą energię elektryczną wg wskazań licznika.
Dzierżawca nie ponosi kosztów za ogrzewanie dzierżawionych pomieszczeń.
 
Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej pomieszczeń i sprzętu będącego przedmiotem dzierżawy, dokonanej w obecności pracownika szkoły lub przedszkola.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
3. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 
 
4. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
 
5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.
Wspólny Słownik Zamówień:
Główny przedmiot  55.32.10.00-6 – usługi przygotowania posiłków
Dodatkowe przedmioty  55.32.00.00-9 – usługi podawania posiłków
                                   55.52.00.00-1 - usługi dostarczania posiłków
                                   55.52.31.00-3 – usługi w zakresie posiłków szkolnych#48
 
V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 
 
VI. Termin wykonania zamówienia:
od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2013 roku
 
VII. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy:
1)   którzy spełniają warunki, dotyczące:
a)   posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
b)   posiadania wiedzy i doświadczenia  tj. Wykonawca wykonał co najmniej 2 usługi podawania i przygotowania posiłków,  o wartości co najmniej 100000,00 PLN brutto każda usługa, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
c)   dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. 
d)   sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
tj. posiada aktualną polisę ubezpieczeniową lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 100 000 PLN,
2)   wobec których brak jest podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
2.   Na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Zamawiający wymaga złożenia przez Wykonawców pisemnych oświadczeń lub dokumentów, określonych w Rozdziale VI SIWZ.
3.   Warunki udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia będą oceniane na podstawie druku ZP-17 w oparciu o kryterium spełnia/nie spełnia.
 
VI. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
1.   Wykonawca składa następujące oświadczenia lub dokumenty:
1)   oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik  nr 2 do SIWZ;
2) w celu potwierdzenia warunku posiadania przez Wykonawcę wiedzy i doświadczenia: wykaz co najmniej 2 usług podawania i przygotowania posiłków, o wartości co najmniej 100 000,00 PLN brutto każda usługa, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego (np. referencje), że te usługi zostały wykonane należycie, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr  4 do SIWZ;
3) w celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej:
     Opłacona polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 100 000 PLN;
4) w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy:
a) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ;
b) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca będący osobą fizyczną składa tylko oświadczenie, w zakresie art.  24 ust.1 pkt 2 ustawy, o którym mowa w ust. 1 pkt 3 lit. a SIWZ.
 
Jeżeli Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, Wykonawca w takiej sytuacji będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawi w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
 
2. W przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (np. w formie konsorcjum, spółki cywilnej lub innego porozumienia regulującego ich współpracę w celu uzyskania zamówienia) należy załączyć dodatkowo pełnomocnictwo udzielone przez Wykonawców do reprezentowania ich w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Oświadczenia lub dokumenty wymienione w SIWZ składane są przez Wykonawców wspólnie, z wyjątkiem wymienionych w ust. 1 pkt 3, które składane są przez każdego z Wykonawców oddzielnie. Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Wykonawcy, przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego przedstawią Zamawiającemu umowę regulującą ich współpracę.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 3 lit. b składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające , że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
4.  Dokumenty, o których mowa w ust. 3, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.  Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 3, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Zapis ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6.   Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7.  Wszystkie dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, na których zasobach lub zdolnościach finansowych polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. W przypadku składania elektronicznych kopii dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
8.  O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy potwierdzający spełnienie warunków: 
8.1 Posiadający uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
8.2 Posiadający niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponujący potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub którzy przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia.
8.3 Znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
8.4 Nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
9.  Z ubiegania się o zamówienia publicznego wyklucza się wykonawców, którzy:
9.1 nie spełniają warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 Prawa zamówień publicznych opisanych w ppkt. 1.1 do 1.4.
9.2 podlegają  wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień   publicznych.
10. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu nastąpi na podstawie złożonych przez wykonawców dokumentów.
 
VIII. Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
 
IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
 
Nazwa kryterium  -  cena ofertowa
Waga -  100%
 
X. Miejsce i termin składania ofert:
Oferty należy składać do dnia: 2012-12-19 do godz.  9:00
w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy Korycin
Knyszyńska 2a
16-140 Korycin
pok. nr 2 
 
XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Oferty zostaną otwarte dnia: 2012-12-19 o godz.  9:10
w siedzibie zamawiającego Urząd Gminy Korycin
Knyszyńska 2a
16-140 Korycin
pokój nr 8
                     
XII. Termin związania ofertą
Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
                           
XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej
Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej.
 
XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów
Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest ustanowienie dynamicznego systemu zakupów.
 
XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna
Zamawiający nie przewiduje zastosowania aukcji elektronicznej.
 
XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.
 
XVII. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 503146-2012 z  dnia 11.12.2012 
 
 
 
                                                                                                          Wójt Gminy Korycin
                                                                                                               Mirosław Lech

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2012-12-11

Data modyfikacji: 2012-12-11

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2012-12-11