PROTOKÓŁ Nr XVIII/2012

PROTOKÓŁ Nr XVIII/2012
z XVIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 19 grudnia 2012 r. (środa) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 12.00 – 14.00 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 13 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Jan Bojarzyński
      3)    pan Marek Brylewicz
      4)    pan Kazimierz Buzun
      5)    pan Józef Gliński
      6)    pan Stanisław Krutul
      7)    pan Antoni Pakuła
      8)    pan Czesław Radulski
      9)    pan Jarosław Radulski
      10)  pan Krzysztof Szewczul 
      11)  pan Stanisław Szubzda
      12)  pan Kazimierz Urban
      13)  pan Czesław Zawadzki
 
Radny nieobecny usprawiedliwiony:
  1. pan Marcin Bielawski
Rany nieobecny nieusprawiedliwiony:
  1. pan Maciej Gliński
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
3) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
            Obrady XVIII Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta oraz zaproszonych gości i pracowników Urzędu Gminy. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony.
Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XVIII Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XVII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 28 listopada 2012 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Określenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów i logopedów pracujących w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Korycin – podjęcie uchwały Nr XVIII/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 19 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  6. Uchwalenie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 -2030 – podjęcie uchwały Nr XVIII/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 19 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  7. Uchwalenie budżetu Gminy Korycin na rok 2013 – podjęcie uchwały Nr XVIII/ /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 19 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  8. Interpelacje i zapytania radnych. 
  9. Wolne wnioski i informacje.
  10. Zamknięcie obrad.
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XVII Sesji Rady Gminy odbytej dnia 28 listopada 2012 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XVII Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 3 grudnia 2012 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku, Spółce „Wodociągi Podlaskie” oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XVII Sesji Rady tj.
- w sprawie powierzenia obowiązkowego zadania własnego Gminy Korycin komunalnej spółce prawa handlowego pn. „Wodociągi Podlaskie” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Zaściankach,
- w sprawie cen i stawek zapewniających pokrycie uzasadnionych kosztów zbiorowego odprowadzania ścieków,
- w sprawie zatwierdzenia taryfy opłat za wodę,
- w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz wymagające ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym zostały przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i zostały już opublikowane.
            2. W dniach 29-30 listopada 2012 r. brałem udział w Forum ZGW WP w Ciechanowcu.
            3. W dniu 3 grudnia br. na Sesji Sejmiku Województwa Podlaskiego, wspólnie z Przewodniczącym Rady Gminy, pracownikami Urzędu Gminy i dziećmi z naszych drużyn piłkarskich, wręczyłem statuetki Truskawkowej Księżniczki Panu Jarosławowi Dworzańskiemu – Marszałkowi Województwa Podlaskiego i Panu Danielowi Górskiemu – Dyrektorowi Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym.
4. W dniach 6-7 grudnia 2012 r. uczestniczyłem w Brukseli w posiedzeniu Komisji COTER Komitetu Regionów Unii Europejskiej.
            5. W dniu 12 grudnia br. spotkałem się z Prezesem „Wodociągów Podlaskich” w sprawie końcowych ustaleń dotyczących przekazania oczyszczalni ścieków w Korycinie tej Spółce.
W tym dniu uczestniczyłem również w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, a w Urzędzie Gminy odbyła się kontrola inwestycji dotyczącej budowy wodociągu w Mielnikach, przeprowadzona przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego.
            6. W dniu 17 grudnia 2012 r. brałem udział w posiedzeniu Zarządu ZGW RP w Poznaniu.
            7. W dniu 18 grudnia 2012 r. uczestniczyłem w Komitecie Sterującym Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego.
W tym dniu również brałem udział w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego w Białymstoku. 
            8. Wydałem następujące zarządzenia: 
1) jako organ wykonawczy w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 81/2012 z dnia 30 listopada 2012 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok,
b) Zarządzenie Nr 82/2012 z dnia 30 listopada 2012 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2012 rok.
            9. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy określi tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć dla pedagogów, psychologów i logopedów pracujących w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Korycin.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O wyjaśnienie potrzeby podjęcia powyższej uchwały proszę pana Wójta.
            Wójt powiedział, że poprzednio obowiązkowy wymiar godzin dla tych stanowisk pracy wynosił 22 godziny, a więc lekko go podnosimy, aby mieć odrobinę oszczędności. Tylko w tym przypadku możemy zwiększyć liczbę obowiązkowych godzin pracy, ponieważ inni nauczyciele są nie do ruszenia, wciąż obowiązują zapisy Karty nauczyciela, a my mamy związane ręce.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny był przeciw. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów i logopedów pracujących w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Korycin.
 
UCHWAŁA NR XVIII/112/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 19 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów i logopedów pracujących w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Korycin
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Chciałbym dodać, że posiadamy w tej sprawie pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku.
O objaśnienie przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej proszę Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030 przyjęto następujące założenia:
  1. Dla lat 2010-2011 – faktyczne wykonanie poszczególnych pozycji zestawienia.
  2. Dla roku 2012 – dane według planu budżetu gminy na dzień 30.09.2012 r. oraz danych z aktualnej prognozy finansowej.
  3. Dla roku 2013 – dane wg projektu uchwały budżetowej na 2013 rok uzupełnionego o dane dotyczące zobowiązań i kształtowania się długu, wynikające z posiadanych przez jst dokumentów.
  4. Dla lat 2013 – 2030 w zakresie:
  1. dochody bieżące – w latach 2013 – 2030 oszacowano przy założeniu corocznego wzrostu o 1,5%,
  2. dochody majątkowe – w latach 2013 – 2017 oszacowano przy założeniu, iż:
- w roku 2013 w związku z planowanym zakończeniem projektu „Zabytki Królewskiego Korycina” i jego końcowym rozliczeniem budżet gminy zasilony zostanie dotacją stanowiącą dofinansowanie do jego realizacji w wysokości 2 065 000 zł,
- w roku 2013 planowane jest pozyskanie 353 300 zł dochodów ze sprzedaży majątku, w 2013 roku do sprzedaży przeznaczone zostaną działki nad zbiornikiem wodnym w Korycinie, mieszkania stanowiące zasób mienia komunalnego Gminy Korycin oraz inne nieruchomości gminne,
  1. wydatki bieżące – w roku 2013 założono wzrost wydatków bieżących w stosunku do roku 2012, wzrost spowodowany jest głównie wzrostem kosztów utrzymania szkół (podwyżki dla nauczycieli). W latach 2014 – 2030 poziom wydatków bieżących zakłada się na minimalnym, niezbędnym poziomie,
  2. rozchody z tytułu spłat rat kredytów i pożyczek zaprognozowano na podstawie podpisanych umów,
  3. wydatki bieżące na obsługę długu zaplanowano w kwotach wynikających z przyjętej symulacji uwzględniającej koszt pieniądza w czasie (średnio 6,5% rocznie).
Reasumując, projektowana sytuacja finansowa Gminy Korycin jest stabilna. Wydatki bieżące budżetu roku 2013 i następnych równoważone są dochodami bieżącymi budżetu. Generowana jest także taka nadwyżka operacyjna, która przeznaczana jest począwszy od roku 2014 na obsługę zadłużenia (spłata odsetek od kredytów i pożyczek) oraz na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciąganych w latach wcześniejszych. W roku budżetowym 2013 planowany jest do zaciągnięcia kredyt długoterminowy w wysokości 800 000 zł, który przeznaczony zostanie na częściowe sfinansowanie wkładu własnego gminy w realizację projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”. W roku 2013 planowana jest inna inwestycja, która polegać ma na zakupie i montażu instalacji kolektorów słonecznych dla mieszkańców Gminy Korycin. Z punktu widzenia budżetu jest to inwestycja prawie neutralna, gdyż zostanie zrealizowana tylko w przypadku otrzymania dofinansowania, a wkład własny w projekt zabezpieczą mieszkańcy, którzy indywidualnie będą uczestniczyć w kosztach zakupu i montażu instalacji. W latach kolejnych planowane są budżety, które w swych założeniach nadwyżki budżetowe przeznaczają na spłatę rat kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach wcześniejszych.
Z symulacji wynika, iż w żadnych z zaprezentowanych lat nie wystąpią przekroczenia dopuszczalnych wskaźników, zarówno tych ze „starej” ustawy o finansach publicznych, jak i relacji wynikających z ustawy obecnie obowiązującej. Warto zauważyć jednak, iż częściowe pokrycie deficytu budżetowego w roku 2013 kolejnym kredytem długoterminowym spowoduje zbliżenie się do granic możliwości dalszego zadłużania się gminy i zdecydowanie ograniczy możliwości finansowania się gminy długiem zewnętrznym w latach przyszłych, niemniej jednak tak skonstruowany budżet roku 2013 oraz dane wynikające z wieloletniej prognozy finansowej gminy, pozwalają na sfinansowanie wszystkich potrzeb wydatkowych budżetu przy uwzględnieniu obowiązujących ograniczeń z tym związanych oraz pozwalają w przyszłej perspektywie obsłużyć istniejące zadłużenie bez niebezpieczeństwa utraty płynności.
            Radny Czesław Zawadzki zapytał, na jakiej podstawie zakładamy ponad 353 000 zł dochodów ze sprzedaży majątku?
            Skarbnik odpowiedział, że przede wszystkim chodzi tu o sprzedaż działek nad zalewem w Korycinie, zainteresowanie nimi wciąż wzrasta, stąd tak optymistyczne założenia przyszłorocznego budżetu.
            Dalszej dyskusji ze strony radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały glosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
 
UCHWAŁA NR XVIII/113/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 19 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata
2013 – 2030
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych. 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali budżet Gminy Korycin na rok 2013.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali. Ja chciałbym tylko odczytać pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie naszego budżetu oraz opinię Komisji Gospodarki i Budżetu przy Radzie Gminy Korycin, która wystąpiła do mnie o przyjęcie powyższego projektu uchwały budżetowej na dzisiejszej Sesji Rady.
O dokładne wyjaśnienie uchwały budżetowej proszę Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że projekt uchwały budżetu Gminy Korycin na 2013 rok określa:
  1. Dochody budżetowe w ogólnej kwocie 13 392 404 zł, z tego bieżące – 10 973 904 zł i majątkowe – 2 418 500 zł.
  2. Wydatki budżetowe w ogólnej kwocie 13 890 812 zł, z tego bieżące – 9 534 824 zł i majątkowe – 4 355 988 zł.
  3. Deficyt budżetowy na 2013 rok w kwocie 498 408 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek.
  4. Planowane rozchody budżetu stanowiące w całości wysokość spłat rat kredytów i pożyczek długoterminowych w kwocie 301 592 zł.
  5. Planowane przychody budżetu pochodzące z zaciąganych kredytów i pożyczek długoterminowych w kwocie 800 000 zł.
  6. Wysokość rezerw w 2013 roku – ogólna w wysokości 75 000 zł oraz celowa w wysokości 25 000 zł.
  7. Limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku.
  8. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek.
  9. Planowaną kwotę dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych – 45 500 zł oraz  wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych – 50 500 zł, w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii – 500 zł oraz dochody i wydatki związane z realizacją zadań określonych w ustawie Prawo Ochrony Środowiska – 10 000 zł.
  10. Kwoty dotacji planowane do udzielenia z budżetu gminy w 2013 roku.
  11. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych.
  12. Upoważnienia dla Wójta w zakresie dozwolonym przepisami prawa.
Spłaty zobowiązań długoterminowych w 2013 roku wyniosą łącznie 301 592 zł i dotyczyć będą całości spłat kredytów i pożyczek długoterminowych. Spłata zobowiązań z tego tytułu stanowić będzie 5,16% dochodów budżetu, co przy maksymalnej dopuszczalnej wartości 15% jest wielkością bezpieczną.
Zadłużenie na dzień 31.12.2013 r., po zrealizowaniu planowanych spłat oraz zaciągnięciu planowanego kredytu długoterminowego, wynosić będzie ogółem 6 271 618 zł, co stanowić będzie 46,83 % planowanych dochodów budżetowych.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Korycin na rok 2013.
 
UCHWAŁA NR XVIII/114/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 19 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Korycin na rok 2013
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.   
 
Ad.8/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Radny Józef Gliński zapytał, w jaki sposób będą pobierane opłaty za śmieci w związku z wejściem w życie nowej ustawy śmieciowej?
            Wójt odpowiedział, że w projekcie uchwały, który przedstawimy na kolejnej Sesji Rady Gminy zapisaliśmy, że opłaty będą pobierane kwartalnie, z góry każdego kwartału. Słyszałem propozycje, aby opłaty śmieciowe zbierali sołtysi razem z podatkiem rolnym i od nieruchomości, jednak ustawa nie pozwala na takie rozwiązanie, chociaż muszę przyznać, że takie rozwiązanie byłoby najwygodniejsze dla wszystkich.
Chciałbym dodać, że podczas wspólnego posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu oraz Komisji Rewizyjnej panowie radni wnioskowali o wprowadzenie niższej opłaty za śmieci od osób samotnie gospodarujących, ponieważ są to przede wszystkim emeryci z rentą rolniczą w minimalnej wysokości i opłata 39 zł miesięcznie jest dla nich zdecydowanie za duża tym bardziej, że śmieci wytwarzają naprawdę niewiele. Porozumiałem się w tej sprawie z Gminą Janów i Suchowola, które są naszymi partnerami w Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” i wspólnie postanowiliśmy zróżnicować stawki opłaty śmieciowej na 20 zł miesięcznie od gospodarstwa jednoosobowego i 39 zł miesięcznie od gospodarstwa wieloosobowego.
            Radny Czesław Zawadzki powiedział, że dla każdego z nas, oprócz znacznej podwyżki, nic się nie zmienia, bo śmieci będą zabierane raz w miesiącu, tak samo jak w chwili obecnej.
            Wójt odpowiedział, że jednak się zmienia, ponieważ teraz można wystawić tylko jeden pojemnik, a potem może ich być dowolna ilość i firma śmieciowa ma obowiązek zabrać je wszystkie. Śmieci segregowane teraz są odbierane raz na kwartał, potem będą zabierane również raz w miesiącu, natomiast śmieci segregowane, które nie będą odbierane np. meble czy gruz właściciel nieruchomości może sam zawieść na wysypisko w Poświętnem w Gminie Suchowola, gdzie zostawi je nieodpłatnie. Dlatego taka lokalizacja wysypiska, ponieważ mamy tam gotowy, nowy obiekt, który jest zrekultywowany, posiada wiaty przeładunkowe, wagę oraz budynek do obsługi.
            Radny Krzysztof Szewczul wnioskował, aby o pół godziny zmienić czas palenia się lamp ulicznych w miejscowości Skindzierz, a mianowicie zapalać je nie o godz. 5.00, a o 5.30 rano, natomiast gasić nie o 22.00 a o 22.30, ponieważ dużo osób wraca o tej godzinie ze zmiany w Zakładzie „Konar”.
            Wójt odpowiedział, że zgłosimy to do zakładu energetycznego, ale chciałbym poinformować przy okazji, że planujemy wyłączenie kilku lamp w tej miejscowości, ponieważ są one ustawione zbyt gęsto i to wyłączenie nie spowoduje żadnej szkody dla mieszkańców wsi.
Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.10/            Wobec wyczerpania porządku dziennego XVIII Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XVIII Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2012-12-28

Data modyfikacji: 2013-03-01

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2012-12-28