PROTOKÓŁ Nr XIX/2012

PROTOKÓŁ Nr XIX/2012
z XIX Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 28 grudnia 2012 r. (piątek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 12.00 – 15.00 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 14 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Marcin Bielawski
      3)    pan Jan Bojarzyński
      4)    pan Kazimierz Buzun
      5)    pan Józef Gliński
      6)    pan Maciej Gliński
      7)    pan Stanisław Krutul
      8)    pan Antoni Pakuła
      9)    pan Czesław Radulski
      10)  pan Jarosław Radulski
      11)  pan Krzysztof Szewczul 
      12)  pan Stanisław Szubzda
      13)  pan Kazimierz Urban
      14)  pan Czesław Zawadzki
 
Radny nieobecny nieusprawiedliwiony:
  1. pan Marek Brylewicz
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
3) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
            Obrady XIX Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta oraz zaproszonych gości i pracowników Urzędu Gminy. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 14 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad XIX Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony.
Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XIX Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XIX Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XVIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 19 grudnia 2012 roku.
  4. Uchwalenie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  5. Uchwalenie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  6. Dokonanie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  7. Określenie górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  8. Określenie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  9. Określenie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  10. Zatwierdzenie planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  11. Uchwalenie planu pracy Komisji Gospodarki i Budżetu na 2013 rok – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  12. Uchwalenie planu pracy Rady Gminy na 2013 rok – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie. 
  13. Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 -2026 – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  14. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok – podjęcie uchwały Nr XIX/  /2012 Rady Gminy Korycin z dnia 28 grudnia 2012 r. w powyższej sprawie.
  15. Interpelacje i zapytania radnych. 
  16. Wolne wnioski i informacje.
  17. Zamknięcie obrad.
 
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XVIII Sesji Rady Gminy odbytej dnia 19 grudnia 2012 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XVIII Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Chciałbym przypomnieć, że temat śmieci był już kilkukrotnie poruszany, a proponowane dziś uchwały były omawiane zarówno na poprzedniej Sesji Rady jak i na wspólnym posiedzeniu obu naszych Komisji.
            Inspektor Ewa Michnowicz poinformowała panów radnych, że w rozdziale 2 przedkładanego Regulaminu, w § 4 wykreślono pkt 9… „dbanie o czystość i estetykę budynków i ogrodzeń”, ponieważ pani mecenas uważa, że jest to oczywistość, której nie musimy zapisywać, natomiast pozostałe punkty nie ulegają zmianie, a tylko przesuną się o jedną pozycję w górę i będzie ich teraz 12, a nie 13.
            Radny Stanisław Szubzda powiedział, że uchwalamy piękny regulamin, tylko z egzekwowaniem zapisów w nim zawartych na pewno będzie problem. Miejmy jednak nadzieję, że czas to zmieni i ze stosowaniem się do jego zapisów będzie coraz lepiej.
            Radny Marcin Bielawski powiedział, że niektóre opakowania po środkach ochrony roślin mamy obowiązek oddać do sklepu, w którym je kupiliśmy, a co mamy zrobić z innymi, których do sklepu nie możemy zwrócić.
            Wójt odpowiedział, że dlatego tworzymy punkt w Poświętnem, aby można było nieodpłatnie zawieźć tam wszystkie śmieci, które nie będą odbierane przez firmę z miejsca zamieszkania m.in. opakowania po środkach ochrony roślin.
            Radny Marcin Bielawski dodał, że koniecznie należy poinformować o takiej możliwości wszystkich mieszkańców gminy.
            Wójt odpowiedział, że zmieniony Statut Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” został już zatwierdzony przez Warszawę i teraz czekamy tylko na jego publikację w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Po publikacji będziemy mieli otwartą drogę, aby gospodarkę śmieciową ponownie przejął Związek Gmin i do 1 lipca będziemy chcieli dotrzeć z jak najszerszą informacją o zmianach do wszystkich mieszkańców naszych 3 gmin. Jaki sposób informowania wybierzemy – to się jeszcze okaże.
            Radny Jarosław Radulski zasugerował, aby deklarację śmieciową dostarczyć każdemu mieszkańcowi gminy wraz z nakazem podatkowym, wtedy przynajmniej będzie pewność, że wszyscy ją otrzymają.
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin.
 
UCHWAŁA NR XIX/115/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Radni wspólnie jeszcze raz podczas obrad sesyjnych, dokładnie przeanalizowali treść proponowanej uchwały.
            Inspektor Ewa Michnowicz powiedziała, że podsumowując można z powyższej uchwały wyciągnąć dwa najistotniejsze wnioski, a mianowicie:
  1. firma będzie obowiązana odebrać od właściciela nieruchomości każdą wystawioną przez niego ilość śmieci bez żadnych ograniczeń oraz
  2. śmieci segregowane będą odbierane raz w miesiącu, a nie raz na kwartał, tak jak jest w chwili obecnej.
Radny Krzysztof Szewczul zapytał, czy trzeba będzie wykupić pojemniki na śmieci, które już posiadamy oraz czy dokupić nowe musimy również indywidualnie?
            Wójt odpowiedział, że pojemniki posiadane przez mieszkańców są w chwili obecnej przez nich dzierżawione i będziemy chcieli je sprzedać, tylko jeszcze nie wiemy, w jakiej cenie. Można będzie również kupić nowe pojemniki w sklepach.
            Radny Marcin Bielawski zaproponował, żeby na terenie Gminy Korycin utworzyć punkt selektywnej zbiórki odpadów.
            Wójt odpowiedział, że tak jak mówiłem wcześniej, punkt selektywnej zbiórki odpadów będzie w Poświętnem, ponieważ jest tam pełna infrastruktura, a leży on prawie na granicy gmin, po co więc niepotrzebnie mnożyć koszty, skoro możemy wykorzystać już istniejące i wyposażone miejsce. Chciałbym dodać, że wczoraj odbyła się Sesja Rady w Suchowoli, a dziś w Gminie Janów i wszędzie uchwały śmieciowe zostały przyjęte w wersji, którą proponujemy panom radnym w dniu dzisiejszym.
            Radny Kazimierz Urban powiedział, że przecież nie trzeba indywidualnie wozić odpadów do punktu zbiórki selektywnej, można się umówić i zebrać śmieci w całej wsi, a potem zawieźć do Poświętnego.
            Radny Czesław Zawadzki zaproponował, aby w miesiącach letnich śmieci były zabierane częściej niż raz w miesiącu z przyczyn oczywistych.
            Wójt odpowiedział, że w uchwale mamy zapisane, że odbiór nie może się odbywać rzadziej niż raz w miesiącu, ale oczywiście może być częściej. Zastanowimy się nad tym przy tworzeniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia potrzebnej do przetargu.
            Radny Józef Gliński zaproponował, aby jeszcze przed 1 lipca zrobić na terenie gminy akcję zbiórki starych telewizorów czy komputerów?
            Wójt odpowiedział, że jest to temat do przemyślenia.
Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
 
UCHWAŁA NR XIX/116/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.    
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Pan przewodniczący powiedział również, że opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn stawki opłaty ustalonej uchwałą oraz:
  1. liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość albo
  2. ilości zużytej wody z danej nieruchomości albo
  3. powierzchni lokalu mieszkalnego.
Oprócz w/w podstaw do naliczania przedmiotowej opłaty Rada Gminy może uchwalić jedną stawkę opłaty od gospodarstwa domowego. Rada Gminy, określając stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bierze pod uwagę:
  1. liczbę mieszkańców zamieszkujących daną gminę,
  2. ilość wytwarzanych na terenie gminy odpadów komunalnych,
  3. koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi tj. odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów, tworzenia i utrzymania selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz obsługi administracyjnej systemu,
  4. przypadki wytwarzania przez właścicieli nieruchomości odpadów komunalnych nieregularnie, a w szczególności nieruchomości, na których odpady komunalne powstają sezonowo.
Metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami od zamieszkałej powierzchni i od zużycia wody w żaden sposób nie odzwierciedlają ilości odpadów wytwarzanych przez osoby zamieszkujące nieruchomości. Wybór tych metod może spowodować obciążenie relatywnie wysokimi kosztami wielu niezamożnych mieszkańców gminy. Metoda naliczania opłaty wg ilości mieszkańców jest społecznie sprawiedliwa, jednakże koszty administracyjne i trudności wynikające z przygotowania i prowadzenia systemu gospodarowania odpadami komunalnymi opierającego się na tej metodzie będą miały znaczący wpływ na wysokość opłaty ponoszonej przez mieszkańca. Wadą tej metody jest także jej duża uciążliwość dla mieszkańców związana ze zmiennością danych (migracja ludności, globalizacja i mobilność zawodowa), stanowiących podstawę określania wysokości opłaty oraz jest szczególnie niekorzystna dla rodzin wielodzietnych (wysoka opłata). Natomiast metoda naliczania opłaty od gospodarstwa domowego jest najbardziej optymalna oraz najmniej uciążliwa dla mieszkańców. Możliwość zróżnicowania opłaty od wielkości gospodarstwa domowego tj. jednoosobowego i wieloosobowego czyni tę metodę najbardziej obiektywną i sprawiedliwą.
Stawki proponowane w naszej uchwale wynoszą miesięcznie:
  1. za odpady komunalne niesegregowane:
- od gospodarstwa domowego jednoosobowego – 30 zł,
- od gospodarstwa domowego wieloosobowego – 60 zł,
  1. za odpady zbierane w sposób selektywny: 
- od gospodarstwa domowego jednoosobowego – 20 zł,
- od gospodarstwa domowego wieloosobowego – 39 zł.
Radny Antoni Pakuła zapytał, czy stawki tej opłaty zawierają VAT czy też będzie on jeszcze doliczony?
            Skarbnik odpowiedział, że na chwilę obecną jest to ostateczna kwota i miejmy nadzieję, że nic się w tej kwestii nie zmieni.
            Radny Marcin Bielawski powiedział, że senatorowie planują zmianę sposobów naliczania opłaty śmieciowej i czy jeśli będzie taka możliwość, to my również zmienimy metodę ustalania tej opłaty?
            Wójt odpowiedział, że faktycznie były petycje niektórych samorządów, aby móc łączyć ze sobą dwa sposoby np. na danym obszarze od osoby, a na innym od zużycia wody. Nasza gmina i cały Związek Gmin „Kumiałka – Biebrza” proponujemy opłaty od gospodarstwa domowego, ponieważ inne sposoby naliczania u nas są nieuzasadnione i nieadekwatne do rzeczywistości. Pamiętacie zresztą panowie, że na początku proponowaliśmy tylko jedną stawkę, taką samą dla wszystkich, jednak na posiedzeniu Komisji panowie zaproponowaliście mniejszą stawkę dla gospodarstw jednoosobowych i było to posunięcie słuszne, które zaakceptowaliśmy wspólnie z Gminami Janów i Suchowola. Innych zmian nie przewidujemy.
            Radny Józef Gliński zapytał, jak należy rozumieć zapis w uchwale mówiący o osobach, które mieszkają z innymi osobami, ale utrzymują się oddzielnie i tworzą odrębne, jednoosobowe gospodarstwa domowe.
            Wójt odpowiedział, że wszystko zależy od zgody w rodzinie, często przecież jest tak, że np. emeryt jest pokłócony z resztą domowników i utrzymuje się sam ze swojej renty. Czas pokaże, jak to będzie wyglądało, a zapisy w uchwale zweryfikuje życie.
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
 
UCHWAŁA NR XIX/117/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy określi górne stawki opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Głos zabrał pan Wójt i wyjaśnił radnym, że powyższa uchwała nie dotyczy mieszkańców gminy, dla których stawki opłaty ustaliliśmy w poprzedniej uchwale, ale przedsiębiorców lub parafii, którzy będą musieli indywidualnie zawierać umowy na wywóz śmieci z firmą, która wygra przetarg. My ustalamy górne stawki, ale opłaty oczywiście mogą być mniejsze i mamy nadzieję, że takie właśnie będą.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
 
UCHWAŁA NR XIX/118/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  
 
Ad.8/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy określi termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Pan przewodniczący dodał, że proponowana uchwała stanowi, iż opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się za trzy miesiące kalendarzowe raz na kwartał, z góry kwartału, a więc:
  1. za I kwartał roku do 31 stycznia danego roku,
  2. za II kwartał roku do 30 kwietnia danego roku,
  3. za III kwartał roku do 31 lipca danego roku,
  4. za IV kwartał roku do 31 października danego roku.
Radny Czesław Zawadzki zapytał, co robić w sytuacji, gdy np. ktoś przyjeżdża do danego domu tylko na lato, czy istnieje możliwość czasowego płacenia za odbiór śmieci?
Skarbnik odpowiedział, że po prostu należy zmienić deklarację, gdy letnik mieszka – to uzupełnia deklarację i śmieci są odbierane, a gdy wyjeżdża na zimę, to zmienia deklarację wpisując, że nieruchomość jest niezamieszkana.
Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
 
UCHWAŁA NR XIX/119/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy określi wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Korycin. Jest to już ostatnia uchwała w bloku tzw. „uchwał śmieciowych”.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Skarbnik powiedział, że takie same deklaracje zostały przyjęte przez Gminy Janów i Suchowola, a następnie wraz z radnymi dokładnie przeanalizował zawartość deklaracji.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Korycin.
 
UCHWAŁA NR XIX/120/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Pan przewodniczący ogłosił 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
Ad.10/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zatwierdzi plan pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Pan przewodniczący dodał, że Komisja Rewizyjna musi być powołana obligatoryjnie, oprócz niej mamy jeszcze Komisję Gospodarki i Budżetu, dla której uchwalimy plan pracy w następnym punkcie porządku obrad. Wszystkie plany pracy są uchwalane na podstawie wymogów ustawowych oraz wieloletnich doświadczeń.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok.
 
UCHWAŁA NR XIX/121/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2013 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.11/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali plan pracy Komisji Gospodarki i Budżetu na 2013 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Dyskusji ze strony panów radnych nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia planu pracy Komisji Gospodarki i Budżetu na 2013 rok.
 
UCHWAŁA NR XIX/122/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia planu pracy Komisji Gospodarki i Budżetu na 2013 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.12/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali plan pracy Rady Gminy na 2013 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2013 rok.
 
UCHWAŁA NR XIX/123/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy na 2013 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.13/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona kolejnych zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O wyjaśnienie proponowanych zmian proszę Skarbnika Gminy Korycin.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin dotyczą:
  1. aktualizacji planowanych dochodów i wydatków budżetu w 2012 roku,
  2. zapewnienia wewnętrznej zgodności dokumentu,
  3. zapewnienia zgodności prognozy z propozycjami zmian w uchwale budżetowej Gminy Korycin na 2012 rok.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2012 – 2026.
 
 
 
UCHWAŁA NR XIX/124/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata
2012 – 2026
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad/14/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona ostatnich w tym roku zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O wyjaśnienie proponowanych zmian proszę Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
  1. w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo - dokonuje się zmiany planu dochodów poprzez przesunięcie planowanych dochodów pomiędzy rozdziałami i paragrafami o ogólną kwotę 1 000 zł,
  2. w dziale 600 – Transport i łączność - dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 3 000 zł,
  3. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa - dokonuje się:
    1. zmniejszenia planu dochodów o kwotę 76 174 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami ze sprzedaży składników majątkowych (70 174 zł) oraz innych dochodów (6 174 zł),
    2. zwiększenia planu dochodów o kwotę 21 010 zł wynikającą z większych niż pierwotnie planowano dochodów budżetu z tytułu najmu i dzierżawy składników majątkowych, z tytułu odsetek z nieterminowych płatności, z tytułu otrzymanych darowizn oraz z tytułu opłat za wieczyste użytkowanie gruntu,
  4. w dziale 750 – Administracja publiczna - dokonuje się:
    1. zmniejszenia planu dochodów o kwotę 500 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu z tytułu darowizn,
    2. zwiększenia planu dochodów o kwotę 2 510 zł w związku z realizacją wcześniej nieplanowanych dochodów (otrzymane ściągnięte koszty egzekucyjne w związku z windykacją należności podatkowych oraz inne opłaty),
  5. w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - dokonuje się zmniejszenia planu dochodów budżetu o kwotę 86 000 zł; powyższe dotyczy zmniejszenia planu dochodów budżetu z tytułu opłaty eksploatacyjnej (zmniejszenie o 85 000 zł) oraz podatku od działalności gospodarczej opłacanego w formie karty podatkowej (zmniejszenie o 1000 zł),
  6. w dziale 758 – Różne rozliczenia - dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 33 904 zł wynikającą z:
    1. zwiększenia subwencji oświatowej o kwotę 25 588 zł,
    2. podziału środków rezerwy subwencji ogólnej w budżecie państwa i przyznaniu części tej kwoty Gminie Korycin w wysokości 8 316 zł,
  7. w dziale 852 – Pomoc społeczna – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 700 zł,
  8. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – dokonuje się:
    1. zwiększenia planu dochodów o kwotę 25 000 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu pochodzącymi z refundacji wynagrodzeń za pracowników skierowanych do pracy przez powiatowy urząd pracy,
    2. zmniejszenia planu dochodów o kwotę 2 500 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu opłat za ścieki przyjmowane do gminnej oczyszczalni ścieków.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
  1. w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 4 250 zł,
  2. w dziale 600 – Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 14 600 zł,
  3. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 990 zł oraz dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 5000 zł,
  4. w dziale 750 – Administracja publiczna – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 13 160 zł; powyższe dotyczy wydatków na szkolenia pracowników, wypłatę świadczeń niezaliczanych do wynagrodzeń, zakup usług pozostałych oraz wynagrodzeń agencyjno-prowizyjnych,
  5. w dziale 757 – Obsługa długu publicznego – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków związanych z obsługą zadłużenia gminy (odsetki od kredytów i pożyczek) o kwotę 40 000 zł,
  6. w dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 17 000 zł z przeznaczeniem na opłaty dotyczące kosztów pobytów dzieci z terenu Gminy Korycin w przedszkolach w Białymstoku (zmniejszenie liczby dzieci).
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 3 – Limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2012 roku. Zmiana polega na uaktualnieniu wydatków inwestycyjnych związanych z zakupem nieruchomości w Milewszczyźnie (zmniejszenie limitu o kwotę 490 zł).
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi Nr 4 – Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych. Zmiana polega na zwiększeniu planowanych przychodów i kosztów o kwotę 2 000 zł.
Budżet po zmianach wynosi:
  1. dochody – 13 444 266 zł, z tego:
- bieżące – 10 952 019 zł,
- majątkowe – 2 492 247 zł,
  1. wydatki – 13 400 925 zł, z tego:
- bieżące – 10 296 221 zł,
- majątkowe – 3 104 704 zł.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok.
 
UCHWAŁA NR XIX/125/2012 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 grudnia 2012 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2012 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.15/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Panowie radni nie zgłosili interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
 
Ad.16/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.17/            Wobec wyczerpania porządku dziennego XIX Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg oraz zaprosił wszystkie osoby obecne na sali obrad do wzniesienia noworocznego toastu tradycyjną lampką szampana.
 
Na tym protokół z obrad XIX Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz
  
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2013-03-01

Data modyfikacji: 2013-03-01

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2013-03-01