PROTOKÓŁ Nr XXI/2013

PROTOKÓŁ Nr XXI/2013
z XXI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 maja 2013 r. (sobota) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 8.00 – 9.00 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 10 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Marcin Bielawski
      3)    pan  Jan Bojarzyński
      4)    pan Marek Brylewicz
      5)    pan Józef Gliński
      6)    pan Maciej Gliński
      7)    pan Antoni Pakuła
      8)    pan Stanisław Szubzda
      9)    pan Kazimierz Urban
      10)  pan Czesław Zawadzki
 
Radni nieobecni usprawiedliwieni:
  1. pan Krzysztof Szewczul
 
Radny nieobecny nieusprawiedliwiony:
  1. pan Kazimierz Buzun
  2. pan Stanisław Krutul
  3. pan Czesław Radulski
  4. pan Jarosław Radulski
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy, jednocześnie protokołujący przebieg obrad sesyjnych.
 
            Obrady XXI Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta oraz Skarbnika Gminy.  Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 10 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad XXI Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony. Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 10 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XXI Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
 
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XXI Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XX Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 marca 2013 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Nadanie nazwy nowej ulicy w Korycinie – podjęcie uchwały Nr XXI/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 maja 2013 r. w powyższej sprawie.
  6. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z realizacji „Programu Współpracy Gminy Korycin z organizacjami pozarządowymi za 2012 rok”.
  7. Zapoznanie się z oceną zasobów Pomocy Społecznej Gminy Korycin za 2012 rok.
  8. Zapoznanie się ze Sprawozdaniem z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Sokółce oraz z Informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego za rok 2012.
  9. Interpelacje i zapytania radnych.
  10. Wolne wnioski i informacje.
  11. Zamknięcie obrad.
 
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XX Sesji Rady Gminy odbytej dnia 25 marca 2013 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XX Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej XX Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 marca 2013 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 25 maja br. realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 26 marca 2013 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XX Sesji Rady tj.
- w sprawie nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2014 roku,
- w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2013 rok,
- w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości na mienie komunalne Gminy Korycin,
w sprawie określenia zasad nabywania, zbywania i obciążania nieruchomości stanowiących własność Gminy Korycin oraz ich wydzierżawiania lub wynajmowania na czas oznaczony dłuższy niż 3 lata lub na czas nieoznaczony,
- w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz wymagające ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym zostały przekazane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i zostały już opublikowane dnia 8 kwietnia 2013 roku pod pozycją 1772 oraz dnia 8 maja 2013 roku pod pozycją 2052.
            2. W dniu 28 marca 2013 r. brałem udział w Zgromadzeniu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
            3. W dniu 5 kwietnia 2013 r. dokonaliśmy zawarcia trzech aktów notarialnych na sprzedaż działek budowlanych nad zalewem w Korycinie tj. 167/63, 167/60 i 167/43.
4. W dniu 9 kwietnia br. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, gdzie między innymi rozpatrzono 3 oferty na zatrudnienie pracowników w tym Związku, zaś w dniu 10 kwietnia br. przeprowadzono rozmowy kwalifikacyjne z tymi kandydatami, a także odbyliśmy spotkanie z Prezesem Spółki BIOM – panem Mirosławem Bałakierem.
            5. W dniu 11 kwietnia 2013 r. otrzymaliśmy pismo od Wojewody Podlaskiego informujące o przyznaniu Gminie Korycin dotacji celowej w kwocie 41 382 zł na wypłatę stypendiów socjalnych. 
            6. W dniu 12 kwietnia br. uczestniczyłem w podsumowaniu kontroli w Przedszkolu im. Jana Pawła II w Korycinie, przeprowadzonej przez wizytatorów ds. ewaluacji Kuratorium Oświaty w Białymstoku. Wyniki kontroli są pozytywne. Raport z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej w naszym przedszkolu otrzymaliśmy w dniu 2 maja 2013 roku.
Jednocześnie w tym dniu uczestniczyłem w spotkaniu w Białymstoku z Panią Magdaleną Młochowską – Minister Administracji i Cyfryzacji. 
            7. W dniach 22 i 29 kwietnia 2013 r. uczestniczyłem w spotkaniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” z udziałem merytorycznych pracowników UG Janów, Korycin i Suchowola celem przystąpienia do opracowania specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszenia przetargu na „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych z terenu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza””. W powyższej sprawie odbyło się kilka kolejnych spotkań. Ostatecznie gotowe ogłoszenie o przetargu zamieszczono na stronie Związku i w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 9 maja br. Przetarg wyznaczono na dzień 21 maja 2013 r. na godz. 10.00. Do przetargu przystąpiło 5 oferentów. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Mobilna Obsługa Przedsiębiorstw z Białegostoku z ceną 299 311,20 zł. Najdroższą ofertę przedstawiła Spółka BIOM z Dolistowa z ceną 528 120,00 zł.
8. W dniu 18 kwietnia 2013 r. podpisałem umowę z Dyrektorem Powiatowego Urzędu Pracy w Sokółce w sprawie organizacji robót publicznych i zatrudnienia w UG Korycin dwóch osób na okres od 1 maja do 31 października 2013 roku.
            9. W dniu 23 kwietnia br. wspólnie z przewodniczącym Rady Gminy oraz z pracownikami Urzędu Gminy Korycin odebrałem w Warszawie nagrodę dla Gminy Korycin pn. „Samorządowy Menager Regionu” w ramach VIII edycji rankingu Filary Polskiej Gospodarki 2012 roku.
            10. W dniach 24-26 kwietnia 2013 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Komitetu Regionów, który odbył się w Finlandii.
            11. W dniu 3 maja br. uczestniczyłem w gminnych obchodach 222 rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
12. W dniu 6 maja 2013 r. gościliśmy w Urzędzie Gminy dostojnego gościa w osobie Księdza Biskupa Henryka Ciereszko, który wizytował naszą Parafię pw. Znalezienia i Podwyższenia Krzyża Świętego w Korycinie. 
13. W dniu 7 maja br. uczestniczyłem w Białymstoku w spotkaniu dotyczącym konsultacji na temat Strategii Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020.
14. W dniu 9 maja br. odbyłem spotkanie z firmą „HYDROS” w sprawie realizacji kolejnych zadań w ramach projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”.
            15. W dniu 10 maja 2013 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
            16. W dniu 6 maja 2013 r. odbyło się rozliczenie II raty podatków i opłat lokalnych przez sołtysów, gdzie do budżetu Gminy Korycin wpłynęła kwota 167 115 zł.
            17. W dniach 16-17 maja br. uczestniczyłem w XXVII Zgromadzeniu Ogólnym Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej w Poznaniu.
            18. W dniu 20 maja 2013 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
            19. W dniu 22 maja 2013 r. dokonaliśmy zawarcia aktu notarialnego na sprzedaż działki budowlanej nr 167/64 (nowe osiedle za mostem w Korycinie).
            20. W dniu 24 maja 2013 r. odbyłem spotkanie z sołtysami wsi Gminy Korycin oraz uczestniczyłem we wspólnym posiedzeniu obu Komisji tj. Gospodarki i Budżetu oraz Rewizyjnej, działających przy Radzie Gminy Korycin.
            21. Trwają prace w Parku Plebańskim w Korycinie w ramach realizowanego projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”.
            22. Od 22 kwietnia br. zaczęto opróżniać zbiornik wodny w Korycinie zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą. Podniesienie poziomu wody nastąpi po 27 maja br.
            23. W okresie od 17 kwietnia do 14 maja br. dokonano równania dróg gminnych równiarką.
            24. Przygotowujemy specyfikację istotnych warunków zamówienia oraz projekty umów z partnerami na realizację inwestycji pn. „Budowa systemu solarnych instalacji wytwarzania ciepła w Gminie Korycin”. Nadal czekamy na odpowiedź z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego o otrzymaniu dofinansowania na realizację w/w projektu.
            25.  Wydałem następujące zarządzenia: 
1) jako organ wykonawczy w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 91/2013 z dnia 29 marca 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
b) Zarządzenie Nr 92/2013 z dnia 29 marca 2013 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2013 rok.
c) Zarządzenie Nr 93/2013 z dnia 29 marca 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013-2030,
d) Zarządzenie Nr 94/2013 z dnia 15 kwietnia 2013 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „Programu Współpracy Gminy Korycin z organizacjami pozarządowymi za 2012 rok”,
e) Zarządzenie Nr 95/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
f) Zarządzenie Nr 96/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030,
g) Zarządzenie Nr 97/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2013 rok,
h) Zarządzenie Nr 98/2013 z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego na pokrycie planowanego deficytu budżetowego na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek, których termin płatności przypada na 2013 rok w łącznej kwocie 800 000,00 zł.
            26. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin nada nazwę nowej ulicy w Korycinie.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Pan Wójt proponuje nazwę Królowej Jadwigi, dlatego proszę Wójta o krótkie uzasadnienie takiego wyboru.
            Wójt powiedział, że za czasów panowania Królowej Jadwigi rozpoczęła się Unia Polski z Litwą i dzięki temu Korycin, który leżał na terenie Wielkiego Księstwa Litewskiego znalazł się w obszarze wspólnego państwa, dlatego myślę, że powinniśmy właśnie Królową Jadwigę wybrać na patronkę nowej ulicy.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 10 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 10 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie nadania nazwy nowej ulicy w Korycinie.
 
UCHWAŁA NR XXI/132/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 25 maja 2013 r.
w sprawie nadania nazwy ulicy położonej w Korycinie
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.   
 
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się ze sprawozdaniem z realizacji „Programu Współpracy Gminy Korycin z organizacjami pozarządowymi za 2012 rok”.
Powyższe sprawozdanie panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość dokładnie je przeanalizować.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się ze sprawozdaniem z realizacji „Programu Współpracy Gminy Korycin z organizacjami pozarządowymi za 2012 rok” i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.
 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z oceną zasobów Pomocy Społecznej Gminy Korycin za 2012 rok.
Powyższe sprawozdanie panowie radni otrzymali wcześniej i dokonali jego szczegółowej analizy.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z oceną zasobów Pomocy Społecznej Gminy Korycin za 2012 rok i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.
 
Ad.8/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się ze Sprawozdaniem z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Sokółce oraz z Informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego za rok 2012.
Powyższe sprawozdanie panowie radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość dokładnego jego przeanalizowania.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin zapoznała się ze Sprawozdaniem z działalności Komendanta Powiatowego Policji w Sokółce oraz z Informacją o stanie porządku i bezpieczeństwa publicznego za rok 2012 i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Radny Antoni Pakuła wnioskował o wystąpienie do GDDKiA o wybudowanie lewoskrętu z drogi krajowej nr 8 do drogi w Kumiale od strony Augustowa.
            Radny Kazimierz Urban wnioskował o wystąpienie do Policji o większy nadzór i częstsze kontrole na drodze Popiołówka – Ostra Góra, ponieważ droga jest regularnie niszczona przez ciężki sprzęt wożący beton do Białous na budowę kurnika.
Wójt odpowiedział, że wystąpimy z takim właśnie wnioskiem.
            Radny Maciej Gliński wnioskował o zakup agregatu prądotwórczego do hydroforni w Długim Ługu.
Wójt odpowiedział, że firma zarządzająca wodociągami zobowiązała się do zakupu agregatu we własnym zakresie.
            Radny Józef Gliński wnioskował o naprawę nawierzchni drogi od krajowej 8 do Bombli (za Popiołówką w lewo).
            Radny Maciej Gliński wnioskował o postawienie przy wjazdach do wsi znaków ostrzegawczych „uwaga zwierzęta domowe”. 
Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.10/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.15/            Wobec wyczerpania porządku dziennego XXI Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XXI Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
Protokołował:
Andrzej Waszczeniuk
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2013-06-21

Data modyfikacji: 2013-09-05

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2013-06-21