PROTOKÓŁ Nr XXIV/2013

PROTOKÓŁ Nr XXIV/2013
z XXIV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 września 2013 r. (środa) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 12.20 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 14 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Marcin Bielawski
      3)    pan  Jan Bojarzyński
      4)    pan Marek Brylewicz
      5)    pan Kazimierz Buzun
      6)    pan Józef Gliński
      7)    pan Maciej Gliński
      8)    pan Stanisław Krutul
      9)    pan Antoni Pakuła
      10)  pan Czesław Radulski
      11)  pan Krzysztof Szewczul
      12)  pan Stanisław Szubzda
      13)  pan Kazimierz Urban
      14)  pan Czesław Zawadzki
 
Radni nieobecni nieusprawiedliwieni:
  1. pan Jarosław Radulski
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
3) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia.
 
            Obrady XXIV Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, panią Sekretarz Gminy i Skarbnika Gminy oraz panią protokolantkę. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 14 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad XXIV Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony. Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XXIV Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XXIV Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XXIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 20 sierpnia 2013 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia w 2014 roku pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację inwestycji pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec” – uchwała Nr XXIV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 września 2013 r.
  6. Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do opracowania i wdrażania planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin - uchwała Nr XXIV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 września 2013 r.
  7. Dokonanie zmian w uchwale w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030 – podjęcie uchwały Nr XXIV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 września 2013 r. w powyższej sprawie.
  8. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok – podjęcie uchwały Nr XXIV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 września 2013 r. w powyższej sprawie.
  9. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2012 rok.
  10. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za 2012 rok.
  11. Odpowiedzi na pisemne wnioski panów radnych zgłoszone na poprzedniej Sesji Rady Gminy.
  12. Interpelacje i zapytania radnych.
  13. Wolne wnioski i informacje, w tym rozpatrzenie wniosku Komendy Powiatowej Policji w Sokółce z dnia 30 sierpnia 2013 r. (wpłynęło do Urzędu dnia 5 września br.) w sprawie nowelizacji uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin.
  14. Zamknięcie obrad.
 
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XXIII Sesji Rady Gminy odbytej dnia 20 sierpnia 2013 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XXIII Sesji Rady Gminy.
 
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrała pani Sekretarz i w imieniu nieobecnego pana Wójta przedstawiła sprawozdanie Radzie Gminy z jego działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej XXIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 20 sierpnia  2013 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 25 września br. pan Wójt realizował wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazał w dniu 27 sierpnia 2013 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XXIII Sesji Rady tj.
1) w sprawie wystąpienia Gminy Korycin ze Związku Komunalnego „Biebrza”,
2) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż i zwolnienie z przetargowego trybu zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Grodzieńskiej,
3) w sprawie przyjęcia przez Gminę Korycin prowadzenia zadania zarządzania publicznymi drogami powiatowymi,
4) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Pana Piotra Borysa,
5) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Pana Jana Kozłowskiego,
6) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej na mienie komunalne Gminy Korycin, stanowiącej własność Pana Zbigniewa Piotra Kozłowskiego,
7) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030,
8) w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok została przekazana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i została już opublikowana dnia 27 sierpnia 2013 r. pod pozycją 3250.
Ponadto merytoryczne uchwały przekazano do wiadomości Staroście Sokólskiemu i Związkowi Komunalnemu „Biebrza”.
            2. W dniu 22 sierpnia 2013 r. pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu grupy roboczej w sprawie PROW przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
            3. W dniu 23 sierpnia br. brał udział w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
4. W dniach 24-25 sierpnia br. obchodziliśmy XXXIX Dni Korycina i X Święto Sera nad zalewem w Korycinie.
5. W dniu 26 sierpnia br. pan Wójt brał udział w spotkaniu zespołu doradczego w sprawie PROW w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
            6. W dniu 27 sierpnia 2013 r. uczestniczył w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej w Poznaniu.
7. W dniu 26 sierpnia br. Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. rozpoczęły budowę sieci wodociągowej Zakale – Milewszczyzna o długości około 1km.
            8.  W dniu 30 sierpnia br. odbył się końcowy odbiór techniczny projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”, zaś w dniu 14 września 2013 r. uroczyście przekazaliśmy do użytku zrealizowane zadania w ramach tego projektu. 
            9. W okresie od 1 do 31 sierpnia br. Urząd Gminy przyjął łącznie 230 wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej i wydał w tej sprawie stosowne decyzje administracyjne.
            10.  W dniu 4 września br. pan Wójt uczestniczył w posiedzeniu Zgromadzenia Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”. 
11. W dniu 6 września 2013 r. uczestniczył w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podlaskiego w spotkaniu w sprawie europejskiej polityki energetycznej.
            12. W dniu 13 września br. brał udział w spotkaniu w PUM w Białymstoku w sprawie źródeł energii odnawialnej.
            13. W dniu 16 września br. w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie pan Wójt uczestniczył w II etapie konsultacji PROW 2014-2020 w sprawie włączenia społecznego, ograniczenia ubóstwa i promowania rozwoju gospodarczego na obszarach wiejskich.
W tym dniu odbyło się również rozliczenie przez sołtysów III raty łącznego zobowiązania podatkowego za 2013 rok i z tego tytułu sołtysi wpłacili na konto Gminy Korycin kwotę około 171 000 zł.
Także 16 września Zakład Budowy Dróg i Mostów Edward Donejko rozpoczął modernizację drogi rolniczej dojazdowej do pól o długości 0,514km w obrębie gruntów wsi Kumiała i w obrębie wsi Zabrodzie. Zakończenie prac zgodnie z umową nastąpi do 30 września br. 
            14. W dniu 13 września br. zawarliśmy akt notarialny dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej, stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w Korycinie, przy ulicy Grodzieńskiej, o pow. 0,1740ha na rzecz Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” na realizację celów statutowych tj. utworzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych za kwotę 55 700 zł, realizując w ten sposób uchwałę Nr XXIII/139/2013 Rady Gminy Korycin z dnia 20 sierpnia 2013 r. w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż i zwolnienie z przetargowego trybu zbycia nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin, położonej w miejscowości Korycin przy ulicy Grodzieńskiej.
W dniu 23 września br. Związek Gmin „Kumiałka – Biebrza” ogłosił przetarg na remont budynku PSZOK-u w Korycinie. Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert wyznaczony został do dnia 8 października 2013 roku do godziny 10.00.
15. W dniu 17 września br. odbył się końcowy odbiór prac na drodze wojewódzkiej Nr 671, na odcinku Korycin – Janów.
            16. W dniu 18 września 2013 r., pan Wójt wspólnie z panią Kierownik GOPS, odebrali w Warszawie statuetki i certyfikaty samorządu zaangażowanego w nowoczesną profilaktykę i edukację za udział w projekcie „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, przyznane przez Fundację Trzeźwy Umysł dla najaktywniejszych pełnomocników ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i jednostek samorządu terytorialnego z całej Polski.
            17. W dniu 19 września br. uczestniczył w Forum Samorządowym Partnerstwa Wschodniego w Białymstoku.
18. Przygotowujemy wniosek do Wojewody Podlaskiego o dofinansowanie w 2014 roku przebudowy dróg powiatowych, zgodnie z podjętą uchwałą na poprzedniej Sesji tj. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec” w ramach programu pn. „Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój”. Termin składania wniosków upływa z dniem 30 września br. 
            19.  Wójt wydał następujące zarządzenia: 
1) jako organ wykonawczy w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 111/2013 z dnia 30 sierpnia 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
b) Zarządzenie Nr 112/2013 z dnia 30 sierpnia 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013-2030,
2)  jako kierownik jednostki w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 9/2013 z dnia 30 sierpnia 2013 r. w sprawie instrukcji obiegu i przechowywania dokumentów dla projektu finansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” o nazwie: „Partnerski Projekt Szkół Program Comenius”,
b) Zarządzenie Nr 10/2013 z dnia 30 sierpnia 2013 r. w sprawie wyodrębnienia ewidencji księgowej oraz ustalenia planu kont dla projektu finansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” o nazwie: „Partnerski Projekt Szkół Program Comenius”.
            20. W dniach 21-26 września br. w ramach realizowanego projektu „Seniorzy w działaniu”, skierowanego do mieszkańców Gminy Korycin po 60 roku życia, odbywa się 6-dniowy wyjazd edukacyjny do Częstochowy, Oświęcimia, Wadowic, Kalwarii Zebrzydowskiej, Zakopanego, Wieliczki, Krakowa, Gór Świętokrzyskich, Sandomierza i Kazimierza Dolnego. Projekt jest współfinansowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w ramach Rządowego Programu na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2012 – 2013. Okres realizacji projektu: maj-grudzień 2013 r.
            21. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
 
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie udzielenia w 2014 roku pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację inwestycji pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec”.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Pan przewodniczący dodał, że temat jest panom świetnie znany, był już niejednokrotnie dyskutowany i podsumowując powiem, że musimy podjąć decyzję o przekazaniu powiatowi kwoty 1 200 000 zł na remont dróg powiatowych znajdujących się na terenie naszej gminy.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie udzielenia w 2014 roku pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację inwestycji pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec”.
 
UCHWAŁA NR XXIV/146/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 25 września 2013 r.
w sprawie udzielenia w 2014 roku pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację inwestycji pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec”
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie przystąpienia do opracowania i wdrażania planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Pan przewodniczący powiedział, że na gospodarkę niskoemisyjną w przyszłym finansowaniu przez Unię Europejską będą przeznaczone ogromne pieniądze i opracowanie takiego planu to szansa dla nas na strumień pieniędzy, które na pewno się pojawią.
            Pani Sekretarz dodała, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił konkurs w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007 – 2013 Priorytet IX Infrastruktura energetyczna przyjazna środowisku i efektywność energetyczna Działanie 9.3 Termomodernizacja obiektów użyteczności publicznej – plany gospodarki niskoemisyjnej (PNG). Celem działania jest wsparcie działań na rzecz realizacji pakietu klimatyczno-energetycznego do roku 2020 tj.
  1. redukcji emisji gazów cieplarnianych,
  2. zwiększenia udziału energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych,
  3. redukcji zużycia energii finalnej, co ma zostać zrealizowane poprzez podniesienie efektywności energetycznej.
W ramach Działania 9.3 wsparcie mogą uzyskać działania polegające na:
1) opracowaniu bądź aktualizacji gospodarki niskoemisyjnej dla gminy,
2) stworzeniu w gminie bazy danych zawierającej wyselekcjonowane i usystematyzowane informacje pozwalające na ocenę gospodarki energią w gminie oraz w jej poszczególnych sektorach i obiektach oraz inwentaryzację emisji gazów cieplarnianych,
3) szkoleniach dla pracowników gmin na temat problematyki związanej z tworzeniem planów gospodarki niskoemisyjnej,
4) informacji i promocji dotyczącej udziału dofinansowania PO IiŚ w stworzeniu planów gospodarki niskoemisyjnej oraz upublicznianiu informacji o opracowaniu planów,
5) opracowaniu elementów wykorzystywanych w opracowywanych bądź aktualizowanych planach zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i gaz,
6) przeprowadzeniu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko.
            Skarbnik powiedział, że maksymalny udział dofinansowania w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 85% i obowiązuje tu zasada: „kto pierwszy ten lepszy”, więc liczy się czas złożenia, nie ma natomiast oceny merytorycznej. Nabór wniosków prowadzony jest w terminie od 2 września do 31 października 2013 roku. Jest to nowość w Polsce, wcześniej nigdy tego nie robiono i tak naprawdę nie wiadomo, co taki plan powinien zawierać, ale dzisiejsza uchwała jest niezbędna do złożenia wniosku, a potem plany będą potrzebne do ubiegania się o pieniądze na inwestycje w zakresie wykorzystania energii wiatrowej, słonecznej, biogazownii itp.  
            Radny Marcin Bielawski zapytał, czy ta uchwała przyczyni się do wykorzystania dotacji unijnych dla mieszkańców całej gminy czy tylko do modernizacji budynków użyteczności publicznej?
            Skarbnik odpowiedział, że plan ma być szczegółowy i obejmować całą gminę, zarówno budynki komunalne jaki i prywatne.
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przystąpienia do opracowania i wdrażania planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin.
 
UCHWAŁA NR XXIV/147/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 25 września 2013 r.
w sprawie przystąpienia do opracowania i wdrażania planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  
 
 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy powinna dokonać zmian w uchwale w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
Ta uchwała jest integralnie powiązana z następną, dotyczącą zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok, a ja osobiście uważam, że kolejność podejmowania tych uchwał powinna być odwrotna i najpierw powinniśmy wprowadzić zmiany w budżecie gminy, a potem w wieloletniej prognozie finansowej.
Skarbnik przyznał rację panu przewodniczącemu obrad i w pierwszej kolejności omówił zmiany wprowadzane do budżetu Gminy Korycin na 2013 rok.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
  1. w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem – dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 58 348 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu gminy z tytułu opłaty eksploatacyjnej,
  2. w dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 89 546 zł w związku z otrzymaniem dotacji celowej z budżetu państwa na prowadzenie przedszkoli w kwocie 21 942 zł oraz otrzymaniem środków z budżetu Unii Europejskiej z przeznaczeniem na sfinansowanie projektu realizowanego przez Zespół Szkół w Korycinie o nazwie: „Uczenie się przez całe życie” – Comenius Partnerski Projekt Szkół w kwocie 67 604 zł,
  3. w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 12 366 zł w związku z otrzymaniem dotacji na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach rządowego programu pomocy uczniom w 2013 roku – Wyprawka szkolna.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
  1. w dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zwiększenia planu wydatków w związku z otrzymaniem dotacji celowej z budżetu państwa na prowadzenie przedszkoli o kwotę 21 942 zł oraz otrzymaniem środków z budżetu Unii Europejskiej z przeznaczeniem na sfinansowanie projektu realizowanego przez Zespół Szkół w Korycinie o nazwie: „Uczenie się przez całe życie” – Comenius Partnerski Projekt Szkół o kwotę 9 256 zł,
  2. w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 12 366 zł w związku z otrzymaniem dotacji na dofinansowanie zakupu podręczników dla uczniów w ramach rządowego programu pomocy uczniom w 2013 roku – Wyprawka szkolna,
  3. w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – dokonuje się przesunięcia planu wydatków pomiędzy poszczególnymi podziałkami klasyfikacji budżetowej o kwotę 110 224 zł; powyższe dotyczy zmiany planu wydatków na poszczególnych paragrafach wydatkowych w związku z końcowym rozliczeniem projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”. Zmiany te nie powodują wzrostu limitu wydatków na ten cel.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi nr 3 – Limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku. Zmiany polegają na zmianie limitów na poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej w związku z końcowym rozliczeniem projektu „Zabytki Królewskiego Korycina”.
Budżet po zmianach wynosi:
  1. dochody – 14 224 569 zł, z tego:
    1. bieżące w wysokości 11 661 569 zł,
    2. majątkowe w wysokości 2 563 000 zł,
  2. wydatki – 14 722 977 zł, z tego:
    1. bieżące w wysokości 10 165 104 zł,
    2. majątkowe w wysokości 4 557 873 zł,
  3. deficyt – 498 408 zł.
 
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok.
 
UCHWAŁA NR XXIV/148/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 25 września 2013 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych. 
 
 
Ad.8/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030, ponieważ zamieniliśmy kolejność z uchwałą w sprawie zmian w budżecie gminy.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O objaśnienie wprowadzanych zmian proszę Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin dotyczą wprowadzenia nowego przedsięwzięcia do załącznika nr 2 do niniejszej uchwały. Wprowadzenie zmian w tym załączniku podyktowane jest przystąpieniem Gminy Korycin do Partnerskiego Projektu czterech szkół z Europy (Turcja, Hiszpania, Rumunia i Polska) w ramach programu europejskiego Comenius, który realizowany będzie w latach 2013 – 2015. Zmiany dokonane w załączniku nr 1 do uchwały dotyczą uaktualnienia kwot dochodów i wydatków i innych pozycji w związku ze zmianami w uchwale budżetowej dokonanymi uchwałą Rady Gminy z dnia 25 września 2013 r. oraz wprowadzeniem nowego przedsięwzięcia, o którym mowa powyżej.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
 
UCHWAŁA NR XXIV/149/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 25 września 2013 r.
w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata
2013 – 2030
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2012 rok.
Powyższe oświadczenia panowie radni otrzymali.
Jest taki obowiązek ustawowy, aby co roku składać oświadczenie majątkowe. Radni składają je na ręce Przewodniczącego Rady, a ja na ręce Wojewody. Wszyscy radni swoje oświadczenia złożyli w terminie, ja dokonałem ich analizy, a szczegółowego sprawdzenia dokona Urząd Skarbowy. Zawsze panów proszę, aby zwracać szczególną uwagę na to, co wpisaliście w oświadczeniach w latach poprzednich, aby informacje były ze sobą powiązane.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2012 rok i nie wniosła uwag i zastrzeżeń.
 
 
Ad.10/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za 2012 rok.
Analizy tych oświadczeń dokonał pan Wójt, a reszta należy do Urzędu Skarbowego, podobnie jak i w przypadku oświadczeń majątkowych panów radnych.   
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin zapoznała się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych za 2012 rok i nie wniosła uwag i zastrzeżeń.
 
 
Ad.11/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pani Sekretarz w zastępstwie pana Wójta poinformowała panów radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
 
 
Ad.12/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Radny Krzysztof Szewczul zwrócił się do pana Wójta o skierowanie wniosku do GDDKiA w sprawie postawienia znaku „A7 Ustąp pierwszeństwa” na drodze gminnej nr 103962B w miejscowości Skindzierz, ponieważ ten znak powinien poprzedzać znak STOP i informować o zbliżającej się drodze z pierwszeństwem przejazdu.
            Radny Marek Brylewicz powiedział, że na ulicy Grodzieńskiej w Korycinie jest dziura, co prawda przed zimą została ona załatana zimną masą bitumiczną, ale w chwili obecnej znów jest w tym miejscu spora wyrwa. Zgłaszałem ten problem już wcześniej, mieszkańcy się denerwują, że nic nie jest w tej sprawie robione.
            Sekretarz odpowiedziała, że nie zna szczegółów sprawy, ale z tego co pamięta, to firma zobowiązała się, że naprawi asfalt w tym miejscu.
            Skarbnik dodał, że w miejscu tej wyrwy jest położona wyżej w stosunku do innych studzienka i dlatego robi się zastój wody i dziury w asfalcie. Wykonawca obiecał, że obniży studzienkę i problem sam się zniweluje.
            Radny Kazimierz Urban powiedział, że w Ostrej Górze jest problem z oświetleniem ulicznym, a mianowicie połowa żarówek się nie pali.
            Skarbnik odpowiedział, iż pan Wójt porozumiał się z konserwatorem oświetlenia, że zostaną wymienione w Ostrej Górze wszystkie oprawy na lampach ulicznych, ale zmniejszy się ilość tych lamp, by nie oświetlały pustej przestrzeni i nie generowały niepotrzebnych środków finansowych. W tej chwili właśnie trwa ich wymiana. Natomiast w miejscowości Skindzierz zostaną zmienione żarówki na takie o mniejszej mocy, ale za to nowej generacji.
            Radny Józef Gliński wnioskował, aby firma sprawdziła i wymieniła żarówki w oświetleniu ulicznym w Bombli, szczególnie przy posesji nr 34. Taki wniosek był zgłaszany przeze mnie już wcześniej, ale został przez firmę zignorowany.
            Radny Jan Bojarzyński wnioskował o włączenie oświetlenie ulicznego w Rudce, a radny Maciej Gliński w miejscowości Długi Ług.
            Pani Sekretarz odpowiedziała, że wszystkie wnioski panów radnych dotyczące oświetlenia ulicznego przekażemy wykonawcy tj. panu Gromko, który aktualnie przeprowadza przegląd lamp oświetleniowych na terenie Gminy Korycin.
            Radny Czesław Zawadzki wnioskował, aby zmienić kąt oświetlenia kapliczki przy kościele w Korycinie, ponieważ 3 lampy świecą w stronę szosy i oślepiają patrzących zamiast oświetlać kapliczkę.
            Radny Stanisław Szubzda powiedział, że przy parkingu znajdującym się w pobliżu przystanku PKS i biura Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” stoi znak „zakaz wjazdu pojazdów oprócz autobusów”. Jest on niepotrzebny i stanowi tylko pretekst dla policji do wystawiania mandatów, ponieważ gdzie mają się zatrzymać klienci biura Związku Gmin, czy osoby odwożące lub odbierające pasażerów autobusów. Należy ten znak zlikwidować. 
            Radny Antoni Pakuła powiedział, że kolejny bezsensowny zakaz dotyczy zakazu skrętu w lewo do CPN po benzynę lub do Biesiady na drodze krajowej nr 8, jadąc od strony Augustowa, np. mieszkańcy Kumiały muszą przyjechać do Korycina, zawrócić i dopiero wtedy pojechać na stację, aby zatankować samochód. Czy niczego nie można zrobić w tej kwestii?
            Pani Sekretarz odpowiedziała, że zorientujemy się w sytuacji.
Radny Marcin Bielawski wnioskował w imieniu mieszkańców wsi Białystoczek, aby podsypać drogę biegnącą przez wieś w stronę krajówki, ponieważ w tej chwili jest to jedna wielka kałuża, którą nie daje się jeździć. Przewidywana odpowiedź pana Wójta, że Urząd udostępni ładowarkę, a resztę mają zrobić sami mieszkańcy – nas nie satysfakcjonuje, ponieważ nie mamy skąd wziąć żwiru i nie mamy sprzętu, aby go przywieźć, a na podsypanie tego odcinka drogi potrzebnych jest około 10 wywrotek żwiru.
            Radny Krzysztof Szewczul powiedział, że została zasypana droga do dawnego wysypiska śmieci w Skindzierzu, aby nie było dojazdu i dalej nie były wywożone śmieci, powstał jednak problem, ponieważ jeden z gospodarzy teraz nie może dojechać do swojej działki. Proszę o wytyczenie nowej drogi.
Chciałbym dodać jeszcze, że zostały skradzione w 4 miejscach strzałki odblaskowe na zakrętach drogi od Skindzierza do drogi Milowskiej – proszę o ich uzupełnienie.
Wnioskuję również o odmalowanie przystanku PKS w Skindzierzu.
            Radny Stanisław Szubzda wnioskował o jak najszybsze postawienie przystanku PKS we wsi Laskowszczyzna przy nowo wyremontowanej drodze wojewódzkiej Janów –Korycin, ponieważ mamy jesień, leje cały czas, a dzieci czekając na autobus szkolny bardzo mokną.
            Skarbnik odpowiedział, że mamy ustalenia z Firmą KONAR w Skindzierzu o ustawieniu w tym roku 4 przystanków na tej trasie.
            Radny Stanisław Szubzda poprosił więc o ponaglenie wykonawcy, ponieważ okres jesienny jest niesprzyjający i dzieci często chorują moknąc na drodze.
            Przewodniczący obrad Józef Gliński odczytał wniosek Komendanta Powiatowego Policji w Sokółce o uchwalenie zakazu spożywania i sprzedaży alkoholu w pobliżu zalewu w Korycinie.
            Pani Sekretarz dodała, że mamy uchwały regulujące miejsca spożycia alkoholu, ale nie ma w nich mowy o zakazie spożywania go przy zbiorniku wodnym. Nasza Mecenas powiedziała, że Rada Gminy nie posiada delegacji ustawowej do uchwalania zakazów, od tego jest Kodeks wykroczeń.
            Radny Stanisław Szubzda odpowiedział, że to byłby martwy przepis, alkohol zostanie przyniesiony ze sobą, a my dajemy tylko narzędzie dla Policji do karania wypoczywających mandatami.  
            Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
 
Ad.13/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
 
Ad.14/            Wobec wyczerpania porządku dziennego XXIV Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XXIV Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

 

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2013-10-23

Data modyfikacji: 2013-10-23

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2013-10-23