PROTOKÓŁ Nr XXV/2013

PROTOKÓŁ Nr XXV/2013
z XXV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 14 listopada 2013 r. (czwartek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 12.40 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 13 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Marcin Bielawski
      3)    pan  Jan Bojarzyński
      4)    pan Marek Brylewicz
      5)    pan Kazimierz Buzun
      6)    pan Józef Gliński
      7)    pan Stanisław Krutul
      8)    pan Antoni Pakuła
      9)    pan Czesław Radulski
      10)  pan Jarosław Radulski
      11)  pan Krzysztof Szewczul
      12)  pan Kazimierz Urban
      13)  pan Czesław Zawadzki
 
Radny nieobecny nieusprawiedliwiony:
  1. pan Maciej Gliński
 
Radny nieobecny usprawiedliwiony:
  1. pan Stanisław Szubzda
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy
2) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
3) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
4) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia.
 
            Obrady XXV Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta, panią Sekretarz Gminy i Skarbnika Gminy oraz panią protokolantkę. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
            Poinformował, że proponowany porządek obrad XXV Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony. Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XXV Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XXV Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XXIV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 września 2013 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Przyjęcie zmiany Statutu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza” – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  6. Upoważnienie Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej tj. wydawania decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń w sprawach przyznawania dodatków energetycznych – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  7. Dokonanie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  8. Przedłużenie czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin do dnia 31 grudnia 2014 roku zgodnie z wnioskiem z dnia 30 września 2013 r. złożonym przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15-521 Białystok – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  9. Określenie nowych stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok obowiązujących na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  10. Przyjęcie średniej ceny skupu żyta za okres 11 kwartałów w kwocie 69,28 zł za 1dt, będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014 na obszarze Gminy Korycin.
  11. Przyjęcie średniej ceny sprzedaży drewna obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013 roku w kwocie 171,05 zł za 1m3 jako podstawy przyjmowanej do obliczenia podatku leśnego na obszarze Gminy Korycin na 2014 rok.
  12. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  13. Dokonanie zmian w uchwale w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030 – podjęcie uchwały Nr XXV/  /2013 Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r. w powyższej sprawie.
  14. Odpowiedzi na pisemne wnioski panów radnych zgłoszone na poprzedniej Sesji Rady Gminy.
  15. Interpelacje i zapytania radnych.
  16. Wolne wnioski i informacje.
  17. Zamknięcie obrad.
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XXIV Sesji Rady Gminy odbytej dnia 25 września 2013 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu panów radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XXIV Sesji Rady Gminy.
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:
W okresie od ostatniej XXIV Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 25 września  2013 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 14 listopada br. realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 26 września 2013 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XXIV Sesji Rady tj.
1) w sprawie przystąpienia do opracowania i wdrażania planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin,
2) w sprawie udzielenia w 2014 roku pomocy finansowej Powiatowi Sokólskiemu na realizację inwestycji pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec”
3) w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
4) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok została przekazana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i została już opublikowana dnia 30 września 2013 r. pod pozycją 3527.
Ponadto merytoryczna uchwała została przekazana do wiadomości Staroście Sokólskiemu.
            2. W dniu 26 września 2013 r. uczestniczyłem w konferencji w Warszawie, zorganizowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, podsumowującej prace i konsultacje nad PROW.
            3. W dniu 27 września 2013 roku złożyliśmy do Wojewody Podlaskiego wniosek o dofinansowanie zadania pn. „Przebudowa ciągu komunikacyjnego dróg powiatowych nr 1307B, 1313B, 1316B Korycin – Rudka – Milewszczyzna – Aulakowszczyzna – Przystawka – Janów – Długi Ług – Ostra Góra – Łosiniec”.
W dniu 30 października 2013 r. Wojewoda ogłosił wstępną listę rankingową wniosków o dofinansowanie zadań w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych – Etap II Bezpieczeństwo – Dostępność – Rozwój. Nasz wniosek jest na 12 pozycji z uzyskaną ilością punktów 16,8 i nie został zakwalifikowany do dofinansowania. Łącznie do Wojewody wpłynęło 31 wniosków o dofinansowanie dróg powiatowych i 61 wniosków o dofinansowanie dróg gminnych. Kwota przeznaczona na dofinansowanie wynosiła 14 265 000,00 zł, z tego ½ środków na drogi powiatowe i ½ na drogi gminne. Uwzględniono 5 wniosków na drogi powiatowe z ilością punktów od 25,4 do 20,8 oraz 7 wniosków na drogi gminne z ilością punktów od 22,8 do 18,6. Samorządy mogą zgłaszać swoje zastrzeżenia do 14 listopada br. Ostateczną listę rankingową poznamy 29 listopada 2013 r., zaś do 20 grudnia br. zatwierdzi ją Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji. 
            3. W dniu 30 września br. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
W tym dniu zakończono budowę drogi rolniczej dojazdowej do pól o długości 0,514 km w obrębie gruntów wsi Kumiała i w obrębie gruntów wsi Zabrodzie zgodnie z zawartą wcześniej umową i określonym terminem zakończenia prac, zaś w dniu 25 października br. Urząd Marszałkowski dokonał odbioru tej drogi.
4. W dniach 1-2 października 2013 r. uczestniczyłem w wyjazdowym posiedzeniu Komitetu Regionów w Brukseli.
5. W dniu 2 października 2013 r. ogłosiłem przetarg nieograniczony ustny na sprzedaż lokalu mieszkalnego nr 4 w budynku Domu Nauczyciela w Zabrodziu – cena wywoławcza 81 170 zł oraz działki zabudowanej budynkiem po byłym młynie do rozbiórki o pow. 0,0900ha wraz z drogą dojazdową – cena wywoławcza 3 322 zł. Przetarg wyznaczyłem na dzień 8 listopada 2013 r. Przetarg nie doszedł do skutku, ponieważ nikt nie wpłacił wadium.
            6. W dniu 3 października br. wspólnie ze Skarbnikiem Gminy uczestniczyliśmy w spotkaniu z rodzicami w Przedszkolu im. Jana Pawła II w Korycinie w sprawie zwiększenia środków finansowych z budżetu gminy na zajęcia dodatkowe w przedszkolu tj. rytmiki i jęz. angielskiego.
7. W dniu 8 października 2013 r. odbył się przetarg na remont budynku PSZOK-u w Korycinie. Wpłynęły 2 oferty, które zawierały bardzo wysokie ceny, więc przetarg unieważniono. Kolejny przetarg wyznaczono na dzień 23 października br. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 230 000,00 zł. Złożono 2 oferty tj. Zakład Remontowo – Budowlany z Białegostoku z ceną 252 160,22 zł brutto i Zakład Ogólnobudowlany z Zabłudowa z ceną 259 000,00 zł brutto. Przetarg także unieważniono, ponieważ ceny znów były zbyt wysokie. Zarząd Związku postanowił systemem gospodarczym część prac wykonać w tym roku, a w przyszłym roku ogłosi przetarg na pozostałe prace.
            8.  W dniu 9 października 2013 r. w ramach realizowanego projektu pn. „Seniorzy w działaniu”, skierowanego do mieszkańców Gminy Korycin po 60 roku życia, dokonaliśmy wspólnie z seniorami objazdu po Gminie Korycin celem przybliżenia uczestnikom projektu informacji o naszej gminie i zrealizowanych inwestycjach.
            9. W dniu 10 października 2013 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu ZGWWP.
            10. W dniu 11 października 2013 r. uczestniczyłem w uroczystym oddaniu do użytku odcinka drogi wojewódzkiej Nr 671 Korycin – Janów, a także brałem udział w Zespole Szkół w Korycinie w uroczystościach z okazji Dnia Edukacji Narodowej, gdzie wręczyłem 4 nagrody pieniężne dwóm paniom Dyrektor (Zespołu Szkół i Przedszkola) i dwojgu nauczycielom z Zespołu Szkół.
            11.  W dniu 14 października br. ogłosiłem kolejny przetarg nieograniczony na sprzedaż 11 działek budowlanych położonych w Korycinie przy ul. Słowiańskiej (w pobliżu zalewu). Przetarg odbędzie się 21 listopada 2013 r. o godz. 10.00 w Sali konferencyjnej Urzędu Gminy.
12. W dniu 14 października br. brałem udział w posiedzeniu Zarządu ZGWRP, zaś w dniach 15-16 października 2013 r. uczestniczyłem w XIV Kongresie Gmin Wiejskich RP w Serocku, gdzie ideą przewodnią był temat: „Jaki rozwój obszarów wiejskich po 2014 roku”.
            13. W dniu 18 października br. złożyliśmy wniosek do NFOŚiGW w Warszawie o dofinansowanie opracowania i wdrożenia planu gospodarki niskoemisyjnej w Gminie Korycin zgodnie z podjętą w tej sprawie uchwałą Nr XXIV/147/2013 Rady Gminy Korycin z dnia 25 września 2013 r. W dniu 4 listopada br. otrzymaliśmy pismo z NFOŚiGW w Warszawie, że nasz wniosek został zarejestrowany pod numerem 2/PO/iŚ/0.B/2013/NFOŚiGW/1082. Wniosek zostanie oceniony zgodnie z zapisami konkursu. O wynikach kolejnych etapów weryfikacji będziemy informowani odrębnymi pismami.
            14. W dniu 21 października 2013 r. podpisałem porozumienie z Wojewódzkim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Białymstoku w sprawie utrzymania i eksploatacji w przyszłości oddanego do użytku zbiornika retencyjnego Szumowo-Olszynka.
            15. W dniach 22-23 października br. wspólnie z Zarządem ZGWWP uczestniczyłem z wizytą w Gimnazjum w Niemczynie na Litwie.
16. W dniach 24 i 28 października 2013 r. uczestniczyłem w posiedzeniach Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
            17. W dniu 29 października 2013 r. przekazałem panom radnym Informację o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Korycin w roku szkolnym 2012/2013, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminu stosownie do zapisów art.. 5 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.). 
            18. W dniu 30 października br. uczestniczyłem w posiedzeniu grupy roboczej RPOWP w Białymstoku.
19. W miesiącu październiku 2013 r. dokonaliśmy wymiany opraw oświetlenia drogowego na terenie Gminy Korycin w ilości 48 sztuk tj. w Skindzierzu – 18, w Ostrej Górze – 27, Kumiale – 1 i Korycinie – 2, jak również na odcinku nowo wyremontowanej drogi wojewódzkiej Korycin – Janów ustawiliśmy 4 nowe wiaty przystankowe.
20. W dniu 4 listopada br. podpisałem umowę z Firmą „HYDROS” z Białegostoku na remont dachu magazynu przy GS„SCh” w Korycinie za kwotę 25 000 zł z terminem zakończenia prac do 16 grudnia 2013 roku.
W tym dniu odbyło się również Zgromadzenie Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, gdzie dokonano zmian Statutu Związku, ponieważ od 1 stycznia 2014 roku Gmina Suchowola nie będzie już jego członkiem.
            21. W dniu 6 listopada br. uczestniczyłem w posiedzeniu Komitetu Sterującego Strategii Rozwoju Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
            22. W dniach 7-8 listopada 2013 r. uczestniczyłem w XXVII Forum ZGWWP , gdzie m.in. dyskutowaliśmy na temat finansowania inwestycji na obszarach wiejskich w latach 2014-2020, problemów związanych z wdrożeniem ustawy o czystości i porządku w gminach i inne.
            23. W dniu 11 listopada br. brałem udział wspólnie z panami radnymi w uroczystościach gminnych z okazji Święta Niepodległości, zaś w dniu 12 listopada br. w uroczystościach w Zespole Szkół w Korycinie z okazji Dnia Patronów Szkoły Podstawowej i Gimnazjum.
24. Informuję, iż otrzymaliśmy mniejszą subwencję ogólną na 2014 rok i wynosi ona 4 466 234,00 zł, a w 2013 roku wynosiła 5 043 286,000 zł, zatem jest mniejsza o kwotę 577 052,00 zł.
25. Związek Gmin „Kumiałka – Biebrza” przygotowuje się do ogłoszenia kolejnego przetargu na odbiór odpadów z terenu działania Związku na kolejny rok, z wyłączeniem Gminy Suchowola.
26. W dniu 13 listopada 2013 r. uczestniczyłem w pracach Zespołu ds. Rolnictwa KWRiST przy Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
            27.  Wydałem następujące zarządzenia: 
1) jako organ wykonawczy w sprawach:
a) Zarządzenie Nr 113/2013 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
b) Zarządzenie Nr 114/2013 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2013 rok,
c) Zarządzenie Nr 115/2013 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013-2030,
d) Zarządzenie Nr 116/2013 z dnia 31 października 2013 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok,
e) Zarządzenie Nr 117/2013 z dnia 31 października 2013 r. w sprawie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2013 rok,
f) Zarządzenie Nr 118/2013 z dnia 31 października 2013 r. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
            28. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji. 
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie przyjęcia zmiany Statutu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Zmiany Statutu wynikają z tego, że od 1 stycznia 2014 roku Związek opuszcza Gmina Suchowola i zapisy Statutu trzeba dostosować do nowej rzeczywistości, są więc to zmiany czysto formalne. Na ostatnim Zgromadzeniu Związku te zmiany zostały przyjęte, a teraz muszą to zrobić dwie Rady Gmin Janów i Korycin.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia zmiany Statutu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
 
UCHWAŁA NR XXV/150/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie przyjęcia zmiany Statutu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin upoważni Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej tj. wydawania decyzji administracyjnych i postanowień w sprawach przyznawania dodatków energetycznych.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Tego tematu dotyczą dwa kolejne punkty porządku obrad, a więc 6 i 7, gdzie w pierwszym udzielamy upoważnienia dla Kierownika GOPS w Korycinie do wydawania decyzji w sprawach przyznawania dodatków energetycznych, a w kolejnym wprowadzamy te nowe obowiązki do Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie.
O przybliżenie nam nowego zakresu zadań proszę panią Sekretarz.
            Sekretarz powiedziała, że dnia 11 września 2013 r. weszła w życie ustawa z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy – Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw, która określa gminie realizację nowego zadania z zakresu administracji rządowej – wypłatę dodatku energetycznego odbiorcy wrażliwemu. Zgodnie z art. 28 ww. ustawy, dodatek energetyczny będzie przysługiwał odbiorcy wrażliwemu energii elektrycznej od 1 stycznia 2014 roku. Gmina na realizację zadania otrzyma dotację celową z budżetu państwa. Odbiorca wrażliwy energii elektrycznej to osoba, która ma podpisaną umowę na sprzedaż energii oraz przyznane prawo do dodatku mieszkaniowego (z reguły są to osoby o niskich dochodach, bezrobotne, starsze i niepełnosprawne). Przyznawaniem dodatków mieszkaniowych zajmuje się Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, dlatego też nowe zadanie przypisujemy również tej instytucji, ponieważ obydwa dodatki są ze sobą integralnie powiązane i od siebie zależne. Na dzień dzisiejszy nie mamy wniosków o wypłatę dodatków mieszkaniowych, więc nie będzie również dodatków energetycznych, ale stosowne zapisy i upoważnienia musimy wprowadzić.
Dodatek energetyczny przyznaje Wójt w drodze decyzji, na wniosek odbiorcy wrażliwego energii elektrycznej. Dodatek wypłaca się do dnia 10 każdego miesiąca z góry, z wyjątkiem miesiąca stycznia, w którym dodatek wypłaca się do dnia 30 stycznia danego roku. Dodatek energetyczny wynosi miesięcznie 1/12 kwoty rocznej dodatku energetycznego ogłaszanej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Wypłata dodatku energetycznego jest zadaniem z zakresu administracji rządowej, ale wypłacają go gminy, które otrzymują dotacje celowe z budżetu państwa, w granicach kwot określonych na ten cel w ustawie budżetowej.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej.
 
UCHWAŁA NR XXV/151/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.   
 
 
 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin dokona zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
Ten punkt porządku obrad nierozerwalnie wiąże się z punktem poprzednim, który został już dokładnie wyjaśniony, musimy po prostu wprowadzić przyznane pani Kierownik GOPS nowe kompetencje do Statutu GOPS w Korycinie.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały było 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie.
 
UCHWAŁA NR XXV/152/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.8/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zajmie się tematem przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin do dnia 31 grudnia 2014 roku, zgodnie z wnioskiem z dnia 30 września 2013 roku, złożonym przez Wodociągi Podlaskie Sp. z o.o. Zaścianki, ul. Usługowa 6, 15 -521 Białystok i podejmie w tej sprawie stosowną uchwałę, której projekt panowie radni otrzymali.
Jest to sytuacja, w której nie musimy podnosić stawek opłaty za wodę, tylko przedłużamy ich obowiązywanie o kolejny rok, a więc jest to bardzo dobra wiadomość dla naszych mieszkańców.
Następnie pan przewodniczący przypomniał obowiązującą w chwili obecnej taryfę opłat dla odbiorców wody tj.
  1. cena 1m3 wody w kwocie 2,20 zł + podatek VAT 8% = 2,38 zł,
  2. stawka opłaty abonamentowej w kwocie 5,00 zł + podatek VAT 8% = 5,40 zł.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin.
 
UCHWAŁA NR XXV/153/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie przedłużenia czasu obowiązywania dotychczasowej taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy określi nowe stawki podatku od nieruchomości na 2014 rok, obowiązujące na terenie Gminy Korycin.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
            Pan przewodniczący poprosił panią Sekretarz o przypomnienie panom radnym stawek podatku od nieruchomości obowiązujących w chwili obecnej na terenie Gminy Korycin, co też Sekretarz uczyniła podkreślając jednocześnie, w których punktach uchwały stawki zostały obniżone, a w których Rada uchwaliła je w maksymalnej wysokości. Na koniec dodała, że w przyszłym roku poszczególne stawki tego podatku wzrosną o 0,9%, a więc w bardzo niewielkim stopniu.
            Radny Czesław Radulski powiedział, aby obniżyć w tych samych punktach, co roku ubiegłym, ze szczególnym naciskiem na ulgi dla przedsiębiorców.
            Radny Marcin Bielawski zaproponował, aby stawki podatku obniżone w ubiegłym roku pozostawić bez mian i ich nie podwyższać, a w pozostałych punktach przyjąć wartości maksymalne.
            Pan przewodniczący obrad otworzył dyskusję w tej sprawie i po kilku propozycjach radni ustalili, iż w trzech punktach, po obniżeniu stawki, podatki będą wyglądały następująco:
  1. od gruntów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków – 0,85 zł od 1m2 powierzchni,
  2. od budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej – 22,50 zł od 1m2 powierzchni użytkowej,
  3. od budynków lub ich części pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej, statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 7,40 zł od 1m2 powierzchni użytkowej.
Pozostałe stawki zostaną uchwalone w maksymalnej wysokości.
            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok.
 
UCHWAŁA NR XXV/154/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2014 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.10/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy przyjmie średnią cenę skupu żyta za okres 11 kwartałów w kwocie 69,28 zł za 1dt, będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014 na obszarze Gminy Korycin.
Przypominam panom radnym, że przyjęcie ceny maksymalnej zaproponowanej przez Prezesa GUS nie wymaga podejmowania przez Radę uchwały, natomiast jej obniżenie – już tak.
Chciałbym zaznaczyć, że od 1 stycznia 2014 roku podstawą do ustalenia podatku rolnego jest średnia cena skupu żyta za okres 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy, a nie jak dotychczas za okres 3 kwartałów. Spowoduje to mniejsze wahnięcia tej ceny, a więc jest korzystne dla rolników. Zgodnie z komunikatem Prezesa GUS średnia cena skupu żyta wyniosła 69,28 zł za 1dt. W roku ubiegłym wynosiła 75,86 zł za 1dt, jest więc mniejsza o 6,58 zł za 1dt, natomiast z ha przeliczeniowego wynosi 173,20 zł i jest mniejsza od ceny tegorocznej o 16,45 zł.
Pan przewodniczący dodał, że jest to obniżka w stosunku do ceny tegorocznej, dlatego podjęcie decyzji nie wymaga specjalnie długiej dyskusji w tej sprawie.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący poddał pod głosowanie jawne proponowaną przez Prezesa GUS średnią cenę skupu żyta w wysokości 69,28 zł za 1dt. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem w/w ceny głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła średnią cenę skupu żyta za okres 11 kwartałów w kwocie 69,28 zł za 1dt, będącej podstawą do ustalenia podatku rolnego na rok podatkowy 2014 na obszarze Gminy Korycin.
 
Ad.11/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy przyjmie średnią cenę sprzedaży drewna obliczoną według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013 roku w kwocie 171,05 zł za 1m3 jako podstawy przyjmowanej do obliczenia podatku leśnego na obszarze Gminy Korycin na 2014 rok.
Tak jak w poprzednim przypadku, jeśli Rada zdecyduje się nie obniżać proponowanej ceny nie musi również podejmować w tej sprawie uchwały, jeśli cenę obniży – wtedy podejmie stosowną uchwałę.
Pani Sekretarz dodała, że w ubiegłym roku cena drewna wynosiła 186,42 zł, czyli różnica to 15,37 zł mniej.
            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący poddał pod głosowanie średnią cenę sprzedaży drewna w kwocie 171,05 zł za 1m3. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem w/w ceny głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła średnią cenę sprzedaży drewna obliczoną według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2013 roku w kwocie 171,05 zł za 1m3 jako podstawy przyjmowanej do obliczenia podatku leśnego na obszarze Gminy Korycin na 2014 rok.
 
Pan przewodniczący zarządził 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
Ad.12/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O wyjaśnienie wprowadzanych zmian proszę pana Andrzeja Waszczeniuka – Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
  1. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 75 000 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu gminy z tytułu sprzedaży mienia będącego własnością gminy (zapłata tytułem przekształcenia prawa wieczystego użytkowania gruntu w prawo własności, która pierwotnie była rozłożona na raty, została dokonana w całości),
  2. w dziale 750 – Administracja publiczna – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 27 000 zł w związku z nieplanowanymi wcześniej dochodami gminy z tytułu promocji,
  3. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 4 600 zł w związku z otrzymaniem dotacji celowej na doposażenie jednostki OSP w Korycinie; środki pochodzą z Zarządu Wojewódzkiego Ochotniczych Straży Pożarnych Oddział Wojewódzki w Białymstoku,
  4. w dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 3 630 zł w związku z otrzymaniem środków z Kuratorium Oświaty w Białymstoku przeznaczonych na sfinansowanie nagrody kuratora dla nauczyciela zatrudnionego w Zespole Szkół w Korycinie,
  5. w dziale 926 – Kultura fizyczna – dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 3 806 zł w związku z otrzymaniem wsparcia finansowego w formie dotacji celowej jednostki organizacyjnej powiatu sokólskiego z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie imprezy z udziałem osób niepełnosprawnych.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
  1. w dziale 600 –Transport i łączność – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 11 600 zł w związku z zakończeniem i niewyczerpaniem w całości limitu na inwestycję polegającą na modernizacji rolniczej drogi dojazdowej w obrębie gruntów wsi Kumiała i Zabrodzie,
  2. w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 31 600 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano wydatkami na zakup materiałów i wyposażenia oraz zakup energii,
  3. w dziale 750 – Administracji publiczna – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 42 081 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano wydatkami na zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług pozostałych oraz szkolenia pracowników,
  4. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 10 000 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano wydatkami na zakup materiałów i wyposażenia,
  5. w dziale 801 – Oświata i wychowanie – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 3 630 zł w związku z rozdysponowaniem środków otrzymanych z Kuratorium Oświaty w Białymstoku, przeznaczonych na sfinansowanie nagrody Kuratora dla nauczyciela zatrudnionego w Zespole Szkół w Korycinie,
  6. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 25 406 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano wydatkami na zakup materiałów i wyposażenia,
  7. w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 2 081 zł w związku z zakończeniem inwestycji pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” i przesunięciu limitu wydatków na inne cele.
Nadaje się nowe brzmienie załącznikowi nr 3 – limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2013 roku. Zmiany polegają na zmniejszeniu limitów na poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej w związku z końcowym rozliczaniem projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina” oraz na zmniejszeniu limitu wydatków na zadanie polegające na modernizacji rolniczej drogi dojazdowej (zmniejszenie limitu o kwotę 11 600 zł).
Budżet po zmianach wynosi:
  1. dochody – 14 673 388,92 zł, z tego:
    1. bieżące – 12 035 388,92 zł,
    2. majątkowe – 2 638 000 zł,
  2. wydatki – 15 171 796,92 zł, z tego:
    1. bieżące – 10 627 604,92 zł,
    2. majątkowe – 4 544 192 zł,
  3. deficyt – 498 408 zł.
 
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok.
 
UCHWAŁA NR XXV/155/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2013 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.13/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin dokona zmian w uchwale w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
Projekt uchwały w powyższej sprawie panowie radni otrzymali.
O wyjaśnienie wprowadzanych zmian proszę pana Andrzeja Waszczeniuka – Skarbnika Gminy.
            Skarbnik powiedział, że ta uchwała jest bliźniacza w stosunku do uchwały poprzedniej i wszelkie zmiany w budżecie muszą mieć swoje odwzorowanie w Wieloletniej Prognozie Finansowej naszej gminy. Zmiany te dotyczą:
  1. zaktualizowania załącznika nr 1 do uchwały – Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Korycin na lata 2013 – 2030; zmiany dotyczą uaktualnienia kwot dochodów, wydatków i innych pozycji w dokumencie w związku ze zmianami w uchwale budżetowej dokonanymi uchwałą Rady Gminy Korycin z dnia 14 listopada 2013 r.,
  2. zaktualizowania załącznika nr 2 do uchwały – Wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2013 – 2016; aktualizacja zasadna jest w związku z zakończeniem realizacji projektu pn. „Zabytki Królewskiego Korycina”.
Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2013 – 2030.
 
UCHWAŁA NR XXV/156/2013 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 14 listopada 2013 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata
2013 – 2030
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.14/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan Wójt poinformował panów radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
 
Ad.15/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
            Radny Kazimierz Urban zwrócił się do Wójta Gminy o skierowanie wniosku do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie ustalenia z właścicielem żwirowni w miejscowości Krukowszczyzna – panem Ryszardem Matel zasad utrzymania porządku i czystości drogi powiatowej Szaciłówka – droga krajowa S-8. W czasie transportu żwiru samochody nanoszą na kołach na nawierzchnię asfaltową duże ilości błota i żwiru, co stwarza zagrożenie dla innych użytkowników tej drogi.
            Radni Adam Bielawski i Antoni Pakuła zwrócili się do pana Wójta o skierowanie wniosków do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w następujących sprawach:
  1. w sprawie przycięcia żywopłotu w miejscowościach Kumiała i Zagórze, ponieważ zbyt mocno rozrósł się w stronę pól rolników, co znacznie utrudnia ich uprawę i zarysowuje sprzęt rolniczy,
  2. w sprawie namalowania przejścia dla pieszych (tzw. zebry) w rejonie przystanków autobusowych, na drodze krajowej S-8, w miejscowościach Kumiała, Zagórze i Wysokie, ponieważ dzieci wysiadające z autobusów szkolnych mają duże problemy z przejściem na drugą stronę drogi.
Radny Józef Gliński powiedział, że jakaś firma koniecznie chciała przeprowadzić ankietę na temat oświaty z pracownikami urzędu, szkoły i z radnymi. Po rozmowie m.in. z panią Sekretarz ustaliliśmy, że takie ankiety nie są nam do niczego potrzebne i nic dobrego nam nie dają, ale firma jest zdeterminowana i nęka nas telefonami.
Wójt wyjaśnił, że dociera do nas ogromna ilość ankiet i dotyczą one przede wszystkim środków unijnych, tylko że dla nas przekopywanie się przez dokumenty z kilku lat i odpowiadanie na bzdurne pytania firm, które muszą mieć takie ankiety, aby dostać pieniądze za projekty, nie prowadzi do niczego oprócz dużego wysiłku i straty czasu z naszej strony. My dajemy nakład pracy, a oni wyciągają korzyści. Jeśli tylko możemy, to nie wchodzimy w takie rzeczy i o to panów radnych również proszę.
Radny Jan Bojarzyński dodał, że nie ma co zawracać sobie ankietami głowy. Jeśli któryś z panów radnych chce udzielać odpowiedzi na pytania, to jego wola, a kto nie chce – ma do tego prawo.
Radny Adam Bielawski wnioskował o zmianę czasu palenia się oświetlenia ulicznego, ponieważ teraz pali się wieczorem od 17.30 do 20.50, natomiast z rana wcale. Proszę o taką zmianę, aby lampy uliczne świeciły również rano.
Radny Jarosław Radulski wnioskował, aby jeszcze raz podsypać przed zimą drogę do Wojtach, ponieważ znowu pojawiły się na niej dziury.
Radny Jan Bojarzyński powiedział, że spotkał się z zarzutem ze strony mieszkańców gminy, iż jest zbyt dużo oświetlenia w Rynku w Korycinie, ponieważ palą się nie tylko lampy dookoła Rynku, ale również lampy podziemne. Takie postępowanie ociera się o rozrzutność.
Wójt odpowiedział, że lampy ziemne mają się palić tylko do godz. 24.00 i miał być zamontowany dodatkowy sterownik, aby tego pilnować. Muszę zapytać pana Raka, czy już zostało to wykonane. Poza tym oświetlenie Rynku wynika również z bezpieczeństwa, bo im bardziej oświetlony teren, tym mniejsza możliwość dewastacji.
Skarbnik dodał, że jeśli ziemne lampy zbyt długo się nie palą, to pojawia się wilgoć i „strzelają” żarówki, dlatego muszą świecić przez kilka godzin dziennie.
Radny Kazimierz Urban powiedział, że młodzież dopytuje, czy legalne jest pobieranie od nich opłat za wieczorne oświetlenie boiska Orlik – 100 zł za godzinę. Nawet jeśli opłaty muszą być, to w takiej wysokości są chyba zbyt duże.
Wójt odpowiedział, że wyjaśni to z Dyrektorem GOKSiT.
Radny Marek Brylewicz wnioskował o przycięcie drzew przed sklepem „Chorten”, ponieważ przesiadują na nich stada gawronów, co się z tym wiąże dla przechodniów zbytnio tłumaczyć nie trzeba.
 Prosił również o zwiększenie liczby godzin dla GOKSiT-u na zajęcia z dziećmi w Zespole Szkół w Korycinie, ponieważ w tej chwili są to tylko 3 godziny w tygodniu, a więc zdecydowanie za mało.
            Radny Antoni Pakuła wnioskował o powiązanie płatności za odbiór śmieci z ratą podatku rolnego, ponieważ dwie raty się pokrywają, a dwie nie i teraz w grudniu albo on – jako sołtys musi drugi raz odwiedzać mieszkańców w domach, albo np. emeryci muszą się do niego pofatygować po raz kolejny.
            Sekretarz odpowiedziała, że pierwotnie taki był nasz zamiar i taką podjęliśmy uchwałę, ale została ona zakwestionowana przez RIO, które uznało, że płatności za śmieci nie mogą być pobierane z góry, stąd dwie raty pokrywają się z podatkiem, a dwie nie. Nic nie możemy w tej kwestii zrobić, musi pozostać tak, jak jest.
            Radny Marcin Bielawski powiedział, że mieszkańcy gminy zgłaszają problem z miejscem do parkowania przy przedszkolu. Rodzice przywożący dzieci z rana stawiają samochody na zakręcie drogi, stwarzając duże niebezpieczeństwo dla innych kierowców, jaki i dla samych dzieci. Może powiększyć parking lub postawić znaki zakazujące parkowania.
            Wójt odpowiedział, że temat jest znany, był poruszany na ostatnim spotkaniu z rodzicami w przedszkolu. Zastanawiam się nad rozwiązaniem, może poszerzymy parking w stronę Mielnik.
            Radny Kazimierz Buzun zaproponował, żeby wykorzystać utwardzony plac, który posiadamy od SKR-u, może zrobić bramę wjazdową, wpuścić tam samochody i przeprowadzić chodnik do przedszkola. Sprawa zostałaby rozwiązana. Nie tylko samo parkowanie jest problemem, ale również moment włączania się do ruchu. Widoczność jest słaba, a w okresie zimowym dodatkowo dochodzi śliska nawierzchnia.
            Wójt powiedział, że może zaproponujemy pracownikom przedszkola, aby parkowali obok Zespołu Szkół, to pozwoli na znalezienie kilku dodatkowych miejsc postojowych.
Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.
 
Ad.16/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.17/            Wobec wyczerpania porządku dziennego XXV Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XXV Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz 
 
Przewodniczący Rady
          Józef Gliński

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2013-12-12

Data modyfikacji: 2013-12-12

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2013-12-12