PROTOKÓŁ Nr VII/2015

PROTOKÓŁ Nr VII/2015
z VII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 28 września 2015 r. (poniedziałek) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 10.00 – 12.15 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
Stan Rady Gminy – 15 radnych
Obecnych – 13 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
      1)    pan Adam Bielawski
      2)    pan Jerzy Burak
      3)    pan Kazimierz Buzun
      4)    pani Iwona Chwiećko
      5)    pan Józef Gliński
      6)    pan Stanisław Krutul
      7)    pan Zdzisław Lachowicz
      8)    pan Bogdan Małyszko
      9)    pan Antoni Pakuła
      10)  pan Jarosław Radulski
      11)  pan Krzysztof Szewczul
      12)  pan Stanisław Szubzda
      13)  pan Kazimierz Urban
 
Radny nieobecny usprawiedliwiony:
  1. pan Jan Bojarzyński
 
Radny nieobecny nieusprawiedliwiony:
  1. pan Marek Brylewicz
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
3) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
4) pan Antoni Wynimko – sołtys wsi Stok
5) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
 
            Obrady VII Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
            Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał państwa radnych, Wójta i Skarbnika Gminy, panią Sekretarz i panią protokolantkę oraz sołtysa wsi Stok. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.
Pan przewodniczący poinformował, że proponowany porządek obrad VII Sesji Rady Gminy Korycin został państwu radnym doręczony, jednak na wniosek Wójta Gminy proponuję wprowadzenie dodatkowego punktu do porządku obrad sesyjnych dotyczącego wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Wojtachy, stanowiących własność Gminy Korycin i współwłaścicieli działki. Chodzi tu dokładnie o uregulowanie przebiegu planowanej do remontu drogi w Wojtachach. Powyższy punkt omawiany byłby pod pozycją 13, a pozostałe punkty porządku obrad przesuną się o jedną pozycję w dół.
 Za przyjęciem proponowanego, uzupełnionego porządku obrad głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany, uzupełniony porządek obrad VII Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.
Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego VII Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z VI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 24 czerwca 2015 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Przyjęcie od Gminy Janów zadania publicznego  w zakresie zarządzania drogą gminną  – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyżej sprawie.
  6. Przyjęcie od Gminy Czarna Białostocka zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną  – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  7. Powołanie zespołu do zaopiniowania zgłoszonej kandydatury na ławnika do Sądu Rejonowego w Sokółce – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  8. Dokonanie zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Korycinie – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  9. Dokonanie zmian w Regulaminie wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  10. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  11. Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2015 – 2031 – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  12. Dokonanie w głosowaniu tajnym wyboru ławnika z terenu Gminy Korycin do Sądu Rejonowego w Sokółce – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie (wcześniej powołanie Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowania tajnego).
  13. Wyrażenie zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Wojtachy, stanowiących własność Gminy Korycin i współwłaścicieli działki – podjęcie uchwały Nr VII/  /2015 Rady Gminy Korycin z dnia 28 września 2015 r. w powyższej sprawie.
  14. Przyjęcie apelu o odrzuceniu zapisów projektu ustawy „Prawo wodne” na podstawie § 24 ust. 2 pkt 4 Statutu Gminy Korycin.
  15. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2015 roku.
  16. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2014 rok.
  17. Zapoznanie się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia za 2014 rok.
  18.  Odpowiedzi na wnioski pisemne Państwa radnych zgłoszone na poprzednich
                  Sesjach.
  1. Interpelacje i zapytania radnych.
  2. Wolne wnioski i informacje.
  3. Zamknięcie obrad.
 
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z VI Sesji Rady Gminy odbytej dnia 24 czerwca 2015 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu państwa radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z ich treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z VI Sesji Rady Gminy.
 
 
 
Ad.4/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.
W okresie od ostatniej VI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 24 czerwca 2015 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 28 września 2015 roku realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 30 czerwca 2015 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad VI Sesji Rady tj.
  1. w sprawie przyjęcia Planu Gospodarki Niskoemisyjnej dla Gminy Korycin,
  2. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Korycin na 2014 r.,
  3. w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Korycin za 2014 rok,
  4. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin,
  5. w sprawie zatwierdzenia taryfy opłat za zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  6. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok,
  7. w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2015 – 2031.
Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin oraz uchwała w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok została przekazana do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i została już opublikowana dnia 20 lipca 2015 roku pod poz. 2454. Jednocześnie informuję, iż pismem z dnia 9 lipca 2015 roku zwróciłem się do Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego o nie ogłaszanie uchwały Nr 31/2015 Rady Gminy Korycin zmieniającej uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin, ze względu na zastrzeżenia Podlaskiego Kuratora Oświaty. W związku z powyższym proponuję uchylić ją w całości i podjąć nową.
2. W dniu 25 czerwca 2015 roku uczestniczyłem w posiedzeniu Wspólnej Komisji d/s Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Samorządu Terytorialnego w Warszawie, zaś w dniu 26 czerwca br. brałem udział w zakończeniu roku szkolnego 2014/2015 w Zespole Szkół w Korycinie.
3.  W dniach 27-28 czerwca 2015r. wspólnie uczestniczyliśmy w obchodach XX Ogólnopolskich Dni Truskawki w Korycinie.
4. W dniach 1-2 lipca br. uczestniczyłem w Hrubieszowie w spotkaniu Polskiej Sieci Odnowy i Rozwoju Wsi.
5. W dniu 5 lipca br. w Korycinie odbył się Powiatowy Przegląd Zespołów Artystycznych Seniorów.
6. W dniu 6 lipca 2015 roku podpisałem z Marszałkiem Województwa Podlaskiego umowę w sprawie udzielenia pomocy finansowej w kwocie 3 tys. zł dla OSP Korycin na zakup sprzętu ratowniczo-gaśniczego.
7. W dniu 11 lipca 2015 roku uczestniczyłem w obchodach 90 rocznicy powstania OSP w Korycinie.
8. W dniu 16 lipca br. brałem udział w pracach Zespołu ds. Obszarów Wiejskich Wsi i Rolnictwa w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie.
9. W dniu 23 lipca 2015 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
10. W dniu 28 lipca br. podpisałem z Marszałkiem Województwa Podlaskiego w Białymstoku aneks do umowy o dofinansowanie zadania pn.: „Dostawa wraz z instalacją systemu solarnych instalacji wytwarzania ciepła w Gminie Korycin”, zaś w dniu 29 lipca br. umowę o dofinansowanie drogi rolniczej w Kumiale.
11. W terminie od 3 sierpnia do 31 sierpnia 2015 roku Urząd Gminy Korycin przyjął 235  wniosków od podmiotów uprawnionych o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, na które sukcesywnie były wydawane decyzje administracyjne , ponadto do Urzędu Gminy Korycin w okresie od dnia 24 sierpnia 2015 r. do dnia 15 września 2015 r. wpłynęło 290 wniosków  w sprawie oszacowania szkód w gospodarstwach rolnych powstałych w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych  w 2015 roku.
12. W dniu 3 sierpnia 2015 roku odbył się przetarg na zadanie: „Dowóz uczniów do szkoły i przedszkola oraz z powrotem do miejsca zamieszkania z terenu Gminy Korycin w roku szkolnym 2015/2016”. Wpłynęła 1 oferta, tj.:

 

L.p.
Nazwa Wykonawcy
Adres Wykonawcy
Cena netto
Cena brutto
Inne informacje podlegające odczytaniu
1.
Przewóz Osób
Krzysztof Strzymiński
Mielniki 1,
16-140 Korycin
4,20 zł/km
4,53 zł/km
-
 
Z tą firmą w dniu 10 sierpnia br. zawarłem umowę.
13. W dniu 14 sierpnia br. Polskie Radio Białystok nadawało na żywo program znad zalewu w Korycinie, gdzie m.in. promowało zbliżające się Dni Korycina i Święto Sera.
 
14. W dniach 15-16 sierpnia br. wspólnie uczestniczyliśmy w obchodach XII Święta Sera i XLI Dni Korycina.
15. Wydałem następujące zarządzenia:
  1. jako organ wykonawczy w sprawach:
  1. Zarządzenie Nr 26/2015 z dnia 30 czerwca 2015r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok,
  2. Zarządzenie Nr 27/2015 z dnia 30 czerwca 2015 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2015 r.
  3. Zarządzenie Nr 28/2015 z dnia 6 lipca 2015 r. w sprawie zapewnienia bezpłatnego umieszczania urzędowych obwieszczeń referendalnych i plakatów podmiotów uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym oraz podania tych miejsc do publicznej wiadomości.
  4. Obwieszczenie Wójta Gminy Korycin z dnia 6 lipca 2015 roku o numerach i granicach obwodów głosowania oraz siedzibach obwodowych komisji do spraw referendum, w tym o lokalach obwodowych komisji do spraw referendum dostosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych uprawnionych do udziału w referendum, a także o możliwości głosowania korespondencyjnego i przez pełnomocnika w referendum ogólnokrajowym, zarządzonym  na dzień 6 września 2015 r.
  5. Zarządzenie Nr 29/2015 z dnia 6 lipca 2015 r. w sprawie ustalenia terminu składania wniosków o przyznanie pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników i materiałów edukacyjnych w roku szkolnym 2015/2016,
  6. Zarządzenie Nr 30/2015 z dnia 6 lipca 2015 roku zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Zespołu Interdyscyplinarnego,
  7. Zarządzenie Nr 31/2015 z dnia 31 lipca 2015 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok,
  8. Zarządzenie Nr 32/2015 z dnia 31 lipca 2015 roku w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2015 rok,
  9. Zarządzenie Nr 33/2015 z dnia 12 sierpnia 2015 roku w sprawie powołania składów osobowych Obwodowych Komisji do spraw Referendum celem przeprowadzenia głosowania w obwodach i ustalenia wyników w referendum ogólnokrajowym zarządzonym na dzień 6 września 2015 roku,
  10. Zarządzenie Nr 34/2015 z dnia 21 sierpnia 2015 r. zmieniające zarządzenie w sprawie ustalenia wysokości cen i opłat za korzystanie z obiektów i urządzeń należących do Gminy Korycin,
  11. Zarządzenie Nr 35/2015  z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie przyjęcia informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Korycin  za I półrocze 2015 roku,
  12. Zarządzenie Nr 36/2015 z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie zapewnienia bezpłatnego umieszczania urzędowych obwieszczeń wyborczych i plakatów wyborczych wszystkich komitetów wyborczych oraz podania wykazu tych miejsc do wiadomości publicznej w związku z zarządzonymi wyborami do Sejmu i Senatu RP na dzień 25 października 2015 r.,
  13. Zarządzenie Nr 37/2015 z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok,
  14. Zarządzenie Nr 38/2015 z dnia 31 sierpnia 2015 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2015 rok,
  15. Obwieszczenie Wójta Gminy Korycin z dnia 10 września 2015 r. o numerach oraz granicach stałych obwodów głosowania, wyznaczonych siedzibach obwodowych komisji wyborczych, lokalach obwodowych komisji wyborczych dostosowanych do potrzeb wyborców niepełnosprawnych, możliwości głosowania korespondencyjnego i przez pełnomocnika w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 25 października 2015 r.
16. W dniach 3-4 września 2015 r. brałem udział w kolejnym Forum ZGWWP w Suwałkach.
17. W dniu 6 września 2015 r. odbyło się Referendum ogólnokrajowe. Na terenie Gminy Korycin  utworzono 3 obwody głosowania tj. Nr 1 w Bombli, Nr 2 w Korycinie i Nr 3 w Zabrodziu. Do udziału w referendum było uprawnionych 2704 osoby w w/w 3-ch obwodach głosowania . W głosowaniu udział wzięło 128 wyborców, co stanowi 4,73% uprawnionych do głosowania.
18. W dniu 11 września br. uczestniczyłem w IV Turnieju Piłki Nożnej na Trawie Osób Niepełnosprawnych w Dzięciołówce.
19. W dniu 14 września 2015 r. Gminę Korycin odwiedził Pan Andrzej Halicki – Minister Administracji i Cyfryzacji, w obecności którego 5 gmin: Czarna Białostocka, Janów, Jasionówka, Suchowola i Korycin podpisało porozumienie w sprawie współpracy w zakresie budowy sieci dróg lokalnych.
20. W dniu 24 września br., wspólnie z panią Elżbietą Tarachanowicz i grupą teatralną seniorów z Korycina, brałem udział w obchodach Światowego Dnia Seniora w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku.
21. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji.
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
 
 
Ad.5/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona przyjęcia od Gminy Janów zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną.
Otrzymaliśmy już uchwałę podjętą przez Radę Gminy Janów w sprawie przekazania Gminie Korycin zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną, a teraz my musimy podjąć uchwałę w sprawie przyjęcia tego zadania. Chodzi tu dokładnie o przebudowę drogi gminnej Ostra Góra – Sitkowo, która przebiega przez te dwie gminy. My będziemy ubiegali się o środki unijne na modernizację tej drogi, a Gmina Janów udzieli nam w 2016 roku dotacji w wysokości stanowiącej wartość udziału własnego w realizacji tej inwestycji.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia od Gminy Janów zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną.
 
UCHWAŁA NR VII/35/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie przyjęcia od Gminy Janów zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  
 
 
 
Ad.6/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie przyjęcia od Gminy Czarna Białostocka zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
Jest to bliźniacza uchwała do tej, którą podjęliśmy w poprzednim punkcie, tylko tym razem dotyczy remontu drogi gminnej Wojtachy – droga powiatowa Nr 1308B, której część leży na terenie Gminy Czarna Białostocka. Od nich otrzymaliśmy już uchwałę z dnia 31 sierpnia br. o przekazaniu nam zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia od Gminy Czarna Białostocka zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną.
 
UCHWAŁA NR VII/36/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie przyjęcia od Gminy Czarna Białostocka zadania publicznego w zakresie zarządzania drogą gminną
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.7/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy powoła zespół do zaopiniowania zgłoszonej kandydatury na ławnika do Sądu Rejonowego w Sokółce.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
Proszę o zgłaszanie się do prac w w/w zespole.
Radni zgłosili następujące kandydatury:
  1. Pan Antoni Pakuła
  2. Pan Jerzy Burak
  3. Pani Iwona Chwiećko.
Państwo radni jednogłośnie zamknęli listę zgłaszanych kandydatów.
            Pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy powiedziała, że po podjęciu uchwały w sprawie powołania zespołu proszę pana przewodniczącego obrad o zarządzenie krótkiej przerwy, aby członkowie zespołu mogli zapoznać się z opinią o kandydatce na ławnika, a następnie przedstawić ją państwu radnym.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonej kandydatury na ławnika.
 
UCHWAŁA NR VII/37/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie powołania zespołu do zaopiniowania zgłoszonej kandydatury na ławnika
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Pan przewodniczący ogłosił 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
 
 
Ad.8/                 W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian w Statucie Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Korycinie.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
Pan przewodniczący dodał, że jest to dobra inicjatywa, która podniesie poziom czytelnictwa w naszej gminie, a mieszkańcy z miejscowości położonych w pobliżu Wojtach będą mieli o wiele bliżej do punktu, gdzie wypożyczą książki.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Sportu i Turystyki w Korycinie.
 
UCHWAŁA NR VII/38/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Kultury, Sportu i Turystyki w Korycinie
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.9/              W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin dokona zmian w Regulaminie wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
O wyjaśnienie wprowadzanych zmian proszę panią Sekretarz Gminy.
            Sekretarz powiedziała, że otrzymaliśmy informację od naszej pani mecenas, że do uchwały w sprawie zmiany regulaminu, uchwalonej na poprzedniej Sesji Rady Gminy, swoje uwagi wniósł Podlaski Kurator Oświaty. Zastrzeżenia Kuratora dotyczyły regulacji obliczania wynagrodzenia za jedną godzinę ponadwymiarową i godzinę  doraźnego zastępstwa. Powyższe zapisy nie są w kompetencji Rady Gminy, zostały one uregulowane w innych przepisach prawa, zatem Rada Gminy nie może ustanawiać w formie aktu prawa miejscowego tego typu uregulowań. Zatem w stosunku do poprzedniej uchwały zostaje usunięty proponowany § 15 Regulaminu, pozostałe propozycje nie ulegają zmianie. W nowym projekcie uchwały dokonujemy więc zmiany § 5 i § 6 dotyczącego dodatku motywacyjnego oraz § 9 ust. 1 dotyczącego wysokości dodatku funkcyjnego dla stanowisk kierowniczych, którego wysokość została podwyższona na wniosek pana Wójta w stosunku do dotychczas obowiązującego. 
Poprzednia uchwała nie weszła w życie.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła zmieniającą uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin.
 
UCHWAŁA NR VII/39/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu, prowadzonych przez Gminę Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.10/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, dlatego proszę Skarbnika Gminy o wyjaśnienie wprowadzanych zmian.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów dotyczą:
  1. w dziale 600 – Transport i łączność dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 28 000 zł, a dotyczy to pozyskania dotacji celowej z budżetu Marszałka Województwa Podlaskiego, przeznaczonej na dofinansowanie modernizacji drogi,
  2. w dziale 750 – Administracja publiczna dokonuje się przesunięcia planu dochodów pomiędzy poszczególnymi podziałkami klasyfikacji budżetowej o kwotę 40 000 zł oraz dokonuje się przeniesienia planu dotacji celowej w kwocie 3 000 zł z działu 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa do działu 750 – Administracja publiczna; spowodowane jest to zmianą klasyfikacji budżetowej dotacji celowej otrzymanej z budżetu Marszałka Województwa Podlaskiego i przeznaczonej na zakup sprzętu przeciwpożarowego,
  3. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 3 000 zł w związku z przeniesieniem planu dotacji celowej do działu 750 – Administracja publiczna,
  4. w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 2 849 zł, powyższe dotyczy utworzenia planu na dochody związane z otrzymaniem zwrotów dotacji oraz odsetek od świadczeń pobranych niesłusznie lub w nadmiernej wysokości,
  5. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 28 100 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu otrzymanych refundacji wynagrodzeń oraz innymi dochodami.
Zmiany w planie wydatków dotyczą:
  1. w dziale 600 – Transport i łączność dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 88 510 zł w związku z:
  1. utworzeniem limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi gminnej Nr 103978B Olszynka – Zabrodzie” w kwocie 35 560 zł,
  2. utworzeniem limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi gminnej Nr 103959B Stok – Bombla” w kwocie 28 800 zł,
  3. utworzeniem limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa drogi gminnej Nr 103956B Białystoczek – droga krajowa Nr 8” w kwocie 13 300 zł,
  4. utworzeniem limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja drogi Olszynka – droga wojewódzka nr 671” w kwocie 4 200 zł,
  5. zwiększeniem limitu na zadanie pn. „Przebudowa drogi Ostra Góra – Sitkowo” w kwocie 6 650 zł.
            W dziale tym dokonuje się również zmniejszenia planu wydatków o kwotę 26 961 zł w związku ze zmniejszeniem limitu na zrealizowaną już modernizację rolniczej drogi dojazdowej w Kumiale etap I o kwotę 20 682 zł oraz w związku ze zmniejszeniem planu wydatków na zakup usług pozostałych o kwotę 6 279 zł,
  1. w dziale 750 – Administracja publiczna dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 5 400 zł z przeznaczeniem na wydatki związane z zakupem i montażem instalacji klimatyzacji w pomieszczeniach serwerowni w budynku urzędu gminy,
  2. w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 2 000 zł w związku z planowaną do przekazania z budżetu gminy dotacją na Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem na dofinansowanie zakupu sprzętu biurowego jednostki policji w Janowie,
  3. w dziale 757 – Obsługa długu publicznego dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 30 000 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano wydatkami na obsługę zadłużenia,
  4. w dziale 758 – Różne rozliczenia dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 10 000 zł, którą przeznacza się na wydatki związane z zapłatą podatku VAT,
  5. w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonuje się zmniejszenia wydatków o kwotę 10 000 zł w związku ze zmniejszeniem wydatków związanych z organizacją prac społecznie użytecznych,
  6. w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 20 000 zł, który to limit zamierza się przeznaczyć na zakup samochodu dla potrzeb w zakresie obsługi komunalnej gminy.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi nr 3 – Limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2015 r. Zmiany polegają na:
  1. utworzeniu limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi gminnej Nr 103978B Olszynka – Zabrodzie” w kwocie 35 560 zł,
  2. utworzeniu limitu na nowe zadania inwestycyjne np. „Przebudowa drogi gminnej Nr 103959B Stok – Bombla” w kwocie 28 800 zł,
  3. utworzeniu limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Przebudowa drogi gminnej Nr 103956B Białystoczek – droga krajowa nr 8” w kwocie 13 300 zł,
  4. utworzeniu limitu na nowe zadanie inwestycyjne pn. „Modernizacja drogi Olszynka – droga wojewódzka nr 671” w kwocie 4 200 zł,
  5. zwiększeniu limitu na zadanie pn. „Przebudowa drogi Ostra Góra – Sitkowo” w kwocie 6 650 zł,
  6. zmniejszeniu limitu na zrealizowaną już modernizację rolniczej drogi dojazdowej w Kumiale etap I o kwotę 20 686 zł.
Nadajemy nowe brzmienie załącznikowi nr 4 – „Wykaz planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy Korycin”. Zmiany polegają na wprowadzeniu nowej dotacji przewidzianej do udzielenia Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku w kwocie 2 000 zł.  
Budżet po zmianach wynosi:
  1. dochody – 14 188 517,01 zł, z tego:
  1. bieżące – 10 748 009,99 zł,
  2. majątkowe – 3 440 507,02 zł,
  1. wydatki – 15 088 517,01 zł, z tego:
  1. bieżące – 9 927 892,79 zł,
  2. majątkowe – 5 160 624,22 zł,
  1. deficyt – 900 000,00 zł.
 
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok.
 
UCHWAŁA NR VII/40/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2015 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.11/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin podejmie uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2015 – 2031.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali przed rozpoczęciem obrad sesyjnych, zatem proszę Skarbnika Gminy o wyjaśnienie dokonywanych zmian.
            Skarbnik powiedział, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej dotyczą uaktualnienia kwot dochodów, wydatków i innych pozycji w załączniku nr 1 do uchwały w związku ze zmianami w uchwale budżetowej dokonanymi uchwałą Rady Gminy Korycin oraz zarządzeniami Wójta Gminy Korycin.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2015 – 2031.
 
UCHWAŁA NR VII/41/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata
2015 – 2031
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.12/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona w głosowaniu tajnym wyboru ławnika z terenu Gminy Korycin do Sądu Rejonowego w Sokółce.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
Na początku zespół radnych powołany we wcześniejszym punkcie dzisiejszego porządku obrad przedstawi nam opinię o kandydatce na ławnika do Sądu Rejonowego w Sokółce. Następnie wybierzemy Komisję Skrutacyjną do przeprowadzenia tajnych wyborów na ławnika.
            Na początek głos zabrała pani Iwona Chwiećko – członek zespołu radnych i przedstawiła opinię o kandydatce mówiąc, iż jej kandydatura została zgłoszona w ustawowym terminie tj. do dnia 30 czerwca 2015 r. przez Prezesa Sądu Okręgowego w Sokółce, gdzie już dwukrotnie w latach poprzednich pełniła funkcję ławnika. Następnie przedstawiła przebieg ścieżki zawodowej pani Łabanowskiej oraz dodała, że spełnia ona także wymogi formalne określone ustawą z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2015 r. poz. 133) tj.
  1. posiada obywatelstwo polskie i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
  2. jest nieskazitelnego charakteru,
  3. ukończyła 30 lat i nie przekroczyła 70 lat,
  4. zamieszkuje w miejscu kandydowania co najmniej od roku,
  5. jest zdolna, ze względu na stan zdrowia, do pełnienia obowiązków ławnika,
  6. posiada co najmniej wykształcenie średnie.
Otrzymaliśmy również informację od Komendanta Wojewódzkiego Policji w Białymstoku, iż w/w kandydat na ławnika na dzień dokonania sprawdzenia nie figuruje w Centralnej Bazie Krajowego Systemu Informacyjnego Policji.
Wobec powyższego zespół nie zgłasza uwag do przedstawionej kandydatury i wyraża pozytywną opinię o kandydatce.
            Następnie Rada Gminy postanowiła jednogłośnie, że członkami Komisji Skrutacyjnej będą wybrani we wcześniejszym punkcie porządku obrad członkowie zespołu powołanego do zaopiniowania zgłoszonej kandydatury z terenu Gminy Korycin na ławnika Sądu Rejonowego w Sokółce.
Komisja Skrutacyjna w składzie:
  1. Pani Iwona Chwiećko
  2. Pan Antoni Pakuła
  3. Pan Jerzy Burak
przystąpiła do przeprowadzenia wyborów na ławnika (rozdała karty do głosowania, po głosowaniu policzyła głosy, spisała protokół i przewodnicząca Komisji – pani Iwona Chwiećko przedstawiła wynik głosowania). Z protokołu głosowania wynika, że pani Jadwiga Janina Łabanowska otrzymała 13 głosów „za”.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 11 radnych (2 przebywało poza salą obrad). Za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyboru ławnika z terenu Gminy Korycin do Sądu Rejonowego w Sokółce.
 
 
 
UCHWAŁA NR VII/42/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie wyboru ławnika z terenu Gminy Korycin do Sądu Rejonowego w Sokółce
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.13/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Wojtachy stanowiących własność Gminy Korycin i współwłaścicieli działki.
Dodam tylko, że powyższa uchwała ureguluje przebieg ulicy we wsi Wojtachy, a tym samym pozwoli na ubieganie się o dofinansowanie środkami zewnętrznymi jej modernizacji.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 12 radnych (1 przebywał poza salą obrad). Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Wojtachy, stanowiących własność Gminy Korycin i współwłaścicieli działki.
 
UCHWAŁA NR VII/43/2015 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 września 2015 r.
w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Wojtachy, stanowiących własność Gminy Korycin i współwłaścicieli działki
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
 
 
Ad.14/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy rozpatrzy przyjęcie apelu o odrzuceniu zapisów projektu ustawy „Prawo wodne” na podstawie § 24 ust. 2 pkt 4 Statutu Gminy Korycin.
Z takim apelem zwrócił się Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej argumentując, że celem apelu jest zwrócenie uwagi parlamentarzystom i przedstawicielom Rządu, że jest to bardzo niekorzystne prawo dla samorządów, a szczególnie dla gmin wiejskich. Proponują, aby rady gmin podjęły uchwały z żądaniem wykreślenia tych rozdziałów ustawy, które uderzają w interesy gmin, zmuszając je do realizacji kolejnych obowiązków bez odpowiedniego wsparcia finansowego. 
Uzasadniając ZGWRP pisze, że urządzenia melioracji wodnych szczegółowych nie leżą na gruntach gminnych, lecz w większości na gruntach prywatnych właścicieli. Zadania z zakresu ewidencji gruntów prowadzą powiaty. Z tego powodu proponuje się pozostawić nadzór nad spółkami wodnymi bez zmian, a zadania melioracji szczegółowych spółkom wodnym, gdyż cieki wodne nie kończą się na granicach gmin, lecz mają zasięg co najmniej powiatowy. Ponadto ustawa nie odnosi się do kwestii przekazania zadań marszałka województwa w zakresie ewidencji gruntów zmeliorowanych, ani urządzeń melioracji wodnych szczegółowych, które są ujęte w zbiory danych przestrzennych, objętych systemem teleinformatycznym bazy danych informacji przestrzennej. Przekazanie tej bazy do prowadzenia przez gminy skutkować będzie koniecznością zakupu odpowiedniej generacji sprzętu, wykwalifikowanej kadry oraz środków finansowych. Ustawa nie określa także skutków finansowych tych wdrożeń.
Ustawa przewiduje zmiany obszarów zagrożeń powodziowych, a to w konsekwencji będzie oznaczać również konieczność zmiany studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, wygaszania decyzji o warunkach zabudowy dla terenów objętych ryzykiem powodziowym. Ustawa nie przewiduje także środków na wielomiliardowe odszkodowania dla właścicieli nieruchomości, które sektor publiczny będzie zobowiązany wypłacić.
Apel, który przedstawiam państwu radnym wygląda następująco:
Rada Gminy Korycin apeluje do Posłów i Senatorów Rzeczypospolitej Polskiej o odrzucenie zapisów projektu ustawy Prawo wodne dotyczących:
  1. Przekazywania gminom zadań z zakresu utrzymania urządzeń melioracji wodnych szczegółowych jako zadanie własne oraz zadań z zakresu wykonywania i utrzymywania rowów odwadniających tereny zurbanizowane.
  2. Ograniczania kompetencji gmin w sprawach planowania przestrzennego przekazując kompetencje organom odpowiedzialnym za gospodarkę wodną.
  3. Przekazywania gminom zadań marszałka województwa w zakresie ewidencji gruntów zmeliorowanych i urządzeń melioracji wodnych szczegółowych ujętych w zbiory danych przestrzennych bez odpowiedniej pomocy finansowej państwa.
  4. Przekazywania gminom zadań z zakresu planowania przestrzennego dotyczących zagrożeń powodziowych i ryzyka powodziowego bez uprzedniego oszacowania kosztów ich wdrożenia, jak też zagwarantowania odszkodowań dla właścicieli nieruchomości.
Wszyscy radni obecni na dzisiejszej Sesji podpisali apel o treści zamieszczonej powyżej, który zostanie przesłany do Prezydenta, Premiera oraz do Senatu RP.
 
 
 
Ad.15/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją o przebiegu wykonaniu budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2015 roku.
Powyższą informację państwo radni otrzymali, proszę jednak Skarbnika Gminy o jej skrótowe przedstawienie.
            Skarbnik powiedział, iż budżet Gminy Korycin został uchwalony przez Radę Gminy Korycin w dniu 30 grudnia 2014 r. uchwała Nr III/15/2014, która określa:
- dochody w wysokości 12 538 091 zł,
- wydatki w wysokości  13 438 091 zł,
- deficyt budżetowy w wysokości 900 000,00 zł.
W trakcie realizacji budżetu dokonywane były zmiany w planie dochodów i wydatków zarówno uchwałami Rady Gminy, jak i zarządzeniami Wójta Gminy. Na dzień 30 czerwca 2015 roku plan budżetu wynosił:
- dochody w wysokości 14 058 775,01 zł,
- wydatki w wysokości 14 958 775,01 zł,
- deficyt budżetowy w wysokości 900 000,00 zł, który zostanie pokryty przychodem z tytułu zaciągniętego kredytu długoterminowego.
Planowane rozchody budżetu w kwocie 331 592 zł zostały zrealizowane w kwocie 165 796,00 zł poprzez uregulowanie w terminach rat kredytów i pożyczek przewidzianych do spłacenia w I połowie 2015 roku.
Na dzień 30 czerwca 2015 roku zrealizowane wydatki w wysokości 9 719 800,05 zł przekroczyły zrealizowane dochody w wysokości 8 237 628,39 zł o kwotę 1 482 171,66 zł, co stanowi wartość deficytu budżetowego. Deficyt ten ma charakter przejściowy i wynika głównie z powodu procedur związanych z rozliczaniem projektów z udziałem środków europejskich. W momencie zakończenia procedur i otrzymania refundacji środków finansowych jego wartość znacząco spadnie.
Planowane dochody budżetowe zostały zrealizowane w 58,9% w kwocie 8 237 628,39 zł, zaś wydatki w kwocie 9 719 800,05 zł, co stanowi 54,1% planu rocznego.
Zadłużenie gminy z tytułu kredytów i pożyczek na dzień 30 czerwca 2015 roku wynosiło 6 704 230,00 zł.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy Korycin zapoznała się ze sprawozdaniem z przebiegu wykonania budżetu Gminy Korycin za I półrocze 2015 roku i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.  
 
 
 
Ad.16/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez radnych Gminy Korycin za 2014 rok.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada zapoznała się z powyższą informacją i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.
 
 
 
Ad.17/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy zapozna się z informacją dotyczącą analizy oświadczeń majątkowych złożonych przez pracowników samorządowych zobowiązanych do ich złożenia za 2014 rok.
            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada zapoznała się z powyższą informacją i nie wniosła uwag ani zastrzeżeń.
 
 
 
Ad.18/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin i poinformował państwa radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy.
 
 
 
 
Ad.19/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, że w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje i zapytania państwa radnych w formie pisemnej.
            Radny Krzysztof Szewczul prosił o skierowanie wniosku do Powiatowego Zarządu Dróg w sprawie posprzątania pasa drogowego i wyrównania poboczy (powstały duże dziury) na drodze powiatowej ze Skindzierza do Brzozowej, ponieważ podczas manewru wymijania istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zawieszenia samochodu.
            Radny Bogdan Małyszko prosił o skierowanie wniosku do GDDKiA w Białymstoku w następujących sprawach:
  1. oznakowania odcinka drogi krajowej nr 8 linią ciągłą od miejscowości Popiołówka w kierunku Korycina do skrzyżowania z drogą do wsi Białystoczek,
  2. poszerzenia zjazdu z drogi krajowej nr 8 na drogę powiatową w stronę Jasionówki w miejscowości Popiołówka, ponieważ podczas wymijania się pojazdów (szczególnie samochodów tir) jest zbyt wąski zjazd i jeden z samochodów ma problem z wykonaniem manewru wymijania,
  3. wykonania dolewek asfaltowych (wyrównania różnic w wysokości dróg) pomiędzy drogą krajową nr 8 a wyjazdami z dróg podporządkowanych w okolicach miejscowości Popiołówka.
Radny Józef Gliński zapytał, kiedy zostanie włączone oświetlenie uliczne?
            Wójt odpowiedział, że mamy mały problem z firmą zajmującą się oświetleniem, ponieważ jej właściciel jest w szpitalu i wciąż w czasie przesuwa się moment włączenia lamp ulicznych. Mamy jednak jego obietnicę, że od połowy tego tygodnia powinny już działać. Sukcesywnie wymieniamy również stare oprawy lamp ulicznych na nowe, energooszczędne i chcemy w tym roku zakończyć wymianę wszystkich znajdujących się na terenie gminy, ponieważ powoduje to redukcję kosztów za oświetlenie o około 40%.
            Radny Krzysztof Szewczul wnioskował o włączanie oświetlenia ulicznego przed 15 września – terminem wpłaty raty podatku rolnego, ponieważ mieszkańcy przynosząc podatek narzekają na panujące na ulicy ciemności.
            Wójt odpowiedział, że postaramy się w przyszłym roku włączyć oświetlenie wraz z początkiem roku szkolnego.
            Radny Bogdan Małyszko zaproponował, aby sołtys otrzymywał listę psów do szczepienia wraz z nakazami podatkowymi, ponieważ inaczej od początku trzeba wędrować po domach mieszkańców.
            Wójt odpowiedział, że co prawda jest to „prywatny biznes” lekarza weterynarii, a my tylko pomagamy, ale zainterweniujemy u niego, aby w przyszłości takie listy przynosił na początku września. Dodał również, że jako wójtowie cały czas walczymy o wprowadzenie centralnego rejestru psów oraz czipowania na terenie całego kraju, a nie tylko w poszczególnych gminach. Psy nie rozróżniają granic poszczególnych gmin i bez działań ogólnopolskich nigdy nie rozwiążemy problemu bezpańskich psów, podatku od nich czy szczepień. A muszą państwo wiedzieć, że koszt złapania i utrzymania jednego psa w schronisku to kwota rzędu 50 000 zł rocznie, a więc ogromne pieniądze.    
            Radny Jerzy Burak zapytał, czy możliwe jest wyjaśnienie, dlaczego popołudniami – szczególnie w czasie udoju krów światło jest włączane i wyłączane kilkanaście razy (przykład ostatnia niedziela). Uniemożliwia to normalną pracę i powoduje awarie sprzętu. 
            Radny Adam Bielawski zapytał, co jeszcze można zrobić, aby chodniki w Zagórzu jednak powstały?
            Wójt zaproponował, aby mieszkańcy Kumiały, Wysokiego i Zagórza wystosowali do Generalnej Dyrekcji Dróg petycję z podpisami wszystkich mieszkańców tych miejscowości i zagrozili, że w razie negatywnej odpowiedzi będą blokować drogę krajową. Może taka forma przyniesie jakiś efekt.
            Więcej interpelacji i zapytań państwo radni nie zgłosili.
 
 
 
 
Ad.20/            W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także inne osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
 
 
 
Panowie radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
 
 
Ad.21/            Wobec wyczerpania porządku dziennego VII Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
 
Protokołowała:
Ewa Michnowicz

Metryka strony

Udostępniający: Przewodniczący Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2015-10-28

Data modyfikacji: 2015-10-28

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2015-10-28