Prot. Nr XVII/08

 PROTOKÓŁ Nr XVII/08
z XVII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 28 października 2008 r. (wtorek) w sali konferencyjnej GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 11.00 – 14.30 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin
 
 
 
Stan Rady Gminy – 14 radnych
Obecnych – 13 radnych
zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.
 
Radni obecni podczas obrad sesyjnych:
1) pan Adam Bielawski
2) pan Jan Bojarzyński
3) pan Józef Gliński
4) pan Stanisław Krutul
5) pan Zbigniew Lengiewicz
6) pan Bogdan Małyszko
7) pan Antoni Pakuła
8) pan Stanisław Pochodowicz
9) pan Czesław Radulski
10) pan Jarosław Radulski
11) pani Helena Sobolewska
12) pan Stanisław Szubzda
13) pan Kazimierz Urban
 
Radny nieobecny nieusprawiedliwiony:
1) pan Krzysztof Szewczul
 
Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy
3) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
4) pan Marek Łukaszuk – Dyrektor Zakładu Energetycznego Teren w Białymstoku
5) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia
 
Obrady XVII Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.
Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał państwa radnych, panów Wójta, Skarbnika i Dyrektora Zakładu Energetycznego oraz panią Sekretarz i panią protokolantkę. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 14 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 13 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym, za wyjątkiem wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy w głosowaniu tajnym, ale uchwała stwierdzająca wybór – jawnie. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte. Poinformował jednocześnie, że pan Wójt wnioskuje o wykreślenie z porządku obrad pkt 7 dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Gminy Korycin”. Konsultowaliśmy powyższy Program z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, który wydał negatywną opinię, ponieważ uważa, że znajduje się w nim za mało opisów zabytków i ich historii, a my nie chcieliśmy dawać jasnych wytycznych dla złodziei.
Poinformował, że proponowany porządek obrad XVII Sesji Rady Gminy Korycin został państwu radnym doręczony wraz z materiałami będącymi przedmiotem obrad.
Pan przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem proponowanego porządku obrad. Za przyjęciem porządku głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany, zmieniony porządek obrad XVII Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie. Oto treść przyjętego porządku obrad:
  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XVII Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XVI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 9 września 2008 r.
  4. Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
  5. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.
  6. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2008 rok – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  7. Uchwalenie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane oraz dokumentacje konserwatorskie i archeologiczne badania wykopaliskowe przy zabytkach położonych na obszarze Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008r.w powyższej sprawie.
  8. Określenie wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2009 rok obowiązujących na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  9. Dokonanie zmian w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  10. Ustalenie wysokości ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej za udział w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Korycin – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  11. Upoważnienie Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  12. Wyrażenie zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej położonej w Korycinie do gminnego zasobu nieruchomości – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008r. w powyższej sprawie.
  13. Dokonanie wyboru nowego Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin w głosowaniu tajnym – podjęcie uchwały Nr XVII/ /08 Rady Gminy Korycin z dnia 28 października 2008 r. w powyższej sprawie.
  14. Odpowiedzi na pisemne wnioski radnych zgłoszone na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
  15. Interpelacje i zapytania radnych, w tym podziękowanie uczestnikom i nagrodzonym w kampanii pn. „Zachowaj Trzeźwy Umysł”.
  16. Wolne wnioski i informacje.
  17. Zamknięcie obrad.
Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XVI Sesji Rady Gminy odbytej dnia 9 września 2008 r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu radnych w Urzędzie Gminy Korycin, a także zamieszczony w BIP Urzędu, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.
Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XVI Sesji Rady Gminy.
Następnie pan przewodniczący zaproponował, aby zanim rozpoczniemy pracę nad uchwałami, wysłuchać i podyskutować z panem Dyrektorem Zakładu Energetycznego o problemach dotyczących sieci energetycznej i zasilania na terenie naszej gminy.
Zapraszam zatem państwa radnych do dyskusji i zadawania pytań.
Jako pierwszy głos zabrał radny Stanisław Krutul, który powiedział, iż w związku z licznymi wyłączeniami prądu, nie uzasadnionymi pogodą, mam pytanie od swoich wyborców, dlaczego te wyłączenia najczęściej zdarzają się w godzinach „szczytu”, gdy np. przeprowadzany jest udój krów i pracują dojarki oraz dlaczego te wyłączenia trwają tak długo - nawet do dwóch godzin. Czy jest to wina przeciążonych linii energetycznych?
Dyrektor Łukaszuk powiedział, że jak na pewno państwo wiecie, zostały połączone trzy rejony – Białystok, Sokółka i Łapy. Przed przyjazdem prosiłem centrum dyspozytorskie o podanie ilości wyłączeń prądu z ostatnich 3 miesięcy na terenie waszej gminy i tak: były 4 dłuższe wyłączenia spowodowane awariami oraz około 40 wyłączeń krótkich – kilkusekundowych, spowodowanych np. zbliżeniem się gałęzi drzewa lub ptaka do linii wysokiego napięcia. Wyłączenia mogą być również wtedy, gdy dokonuje się konserwacji linii w poszczególnych miejscowościach, ale w takim wypadku informacja o terminie i czasie wyłączenia jest z wyprzedzeniem zamieszczana na naszej stronie internetowej.
W przyszłym roku planujemy modernizację i automatyzację obsługi linii na tym terenie. W chwili obecnej lokalizacja uszkodzenia na odcinku polega na wyłączaniu całego odcinka, ponieważ inaczej nie można tego zlokalizować. Do rozłącznika, który jest obsługiwany ręcznie musi dojechać monter, otworzyć go, sprawdzić i w razie potrzeby szukać dalej. Ten czas wyłączenia jest potrzebny przede wszystkim na dojazdy, kiedy wprowadzimy automatykę, czas będzie krótszy.
Radny Stanisław Szubzda powiedział, że obecnie wielu gospodarzy remontuje swoje domy i dla bezpieczeństwa chcą zmienić linki, ale zakład energetyczny mówi, ze muszą to robić na własny koszt. Proszę nam wytłumaczyć, jak właściwie wygląda sytuacja w tej kwestii?
Dyrektor Łukaszuk powiedział, że zazwyczaj linki są doprowadzane do szczytu domu i tu kończy się nasz zasięg, a rozpoczyna teren prywatny, jeśli więc chcemy działać na czyim terenie musimy zawrzeć umowę z właścicielem, a koszt przebudowy jest niewielki, około 900 zł brutto, a więc praktycznie po kosztach materiałów. Najpierw musimy jednak otrzymać wniosek o przebudowę linii zasilania.
Radny Stanisław Krutul zapytał, jak postępować w przypadku, gdy widzimy, że np. jest pochylone drzewo, jego gałęzie dotykają do linii wysokiego napięcia,, ale drzewo należy do prywatnego właściciela, który nie kwapi się do jego wycięcia.
Pan Łukaszuk odpowiedział, że w każdej chwili nasze służby są gotowe do usunięcia takiego drzewa. Proszę zgłaszać, a my będziemy dogadywać się z jego właścicielem.
Radny Antoni Pakuła powiedział, ze w jego miejscowości często występują spadki napięcia, prąd jest słaby, żarówka ledwo świeci i psują się urządzenia.
Dyrektor odpowiedział, że proszę o wskazanie takich miejscowości, a my sprawdzimy. Spadek napięcia następuje wtedy, gdy załączane jest jakieś urządzenie pobierające dużo mocy i to powoduje zakłócenia u sąsiadów.
Dalszych pytań ze strony państwa radnych nie było, zatem pan przewodniczący podziękował panu Dyrektorowi Zakładu Energetycznego za przybycie i udzielenie wyczerpujących wiadomości.
Dyrektor pożegnał się i opuścił salę obrad.
 
Ad.4/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował o działaniach podejmowanych przez niego w okresie międzysesyjnym tj.
- podjąłem wspólnie z panem Wójtem decyzję o zwołaniu dzisiejszej Sesji Rady Gminy,
- analizowałem korespondencję, która wpłynęła do Rady Gminy,
- pełniłem w poniedziałki dyżury w Urzędzie Gminy,
- w dniu wczorajszym brałem udział w posiedzeniu obydwu Komisji Rady Gminy.
Państwo radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń do przedstawionej informacji przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych przez niego w okresie międzysesyjnym.
 
Ad.5/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i złożył sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.
W okresie od ostatniej XVI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 9 września 2008 r. do dnia dzisiejszej Sesji Rady realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych następujące zadania:
1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 12 września 2008 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XVI Sesji Rady tj.
- w sprawie udzielenia pomocy finansowej Związkowi Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego na realizację zadania pn. „Odkryj Region Podlaski”,
- w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na czas nieoznaczony nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy,
- w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umowy najmu na czas nieoznaczony części nieruchomości stanowiącej własność Gminy Korycin oraz na odstąpienie od obowiązku przetargowego trybu zawarcia umowy,
- zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia opłaty za świadczenia publicznego przedszkola prowadzonego przez Gminę Korycin,
- w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Edukacji w Gminie Korycin,
- w sprawie ustalenia organizacji zespołów wychowania przedszkolnego,
- w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego,
- w sprawie powołania Skarbnika Gminy Korycin,
- zmieniająca uchwałę w sprawie nadania Statutu Gminnemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Korycinie,
- w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2008 rok.
Wszystkie uchwały Rady Gminy Korycin zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin. Ponadto uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy oraz uchwały dotyczące zmian w opłatach za przedszkole i zmian w Statucie GOPS zostały przekazane do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i są już opublikowane w Nr 222, poz. 2272 z dnia 19 września 2008 r., w Nr 233, poz. 2402 z dnia 2 października 2008 r. oraz w Nr 237, poz. 2449 z dnia 6 października 2008 r. Jednocześnie właściwe uchwały przekazano do biura ZGWWP w Białymstoku oraz dla Komisarza Wyborczego w Suwałkach.
2. W dniu 15 września 2008 r. złożyliśmy do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego kolejny wniosek o dofinansowanie realizacji projekty infrastrukturalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007 – 2013 pn. „Rewitalizacja Rynku w Korycinie” o łącznej wartości kosztorysowej 3 466 949,54zł.
3. W dniu 19 września br. w Urzędzie Gminy Korycin odbyło się wyjazdowe posiedzenie Zarządu Związku Gmin Wiejskich RP i 16-osobowej Rady Regionalnej tego Związku.
4. W dniach 20-21 września 2008 r. uroczyście obchodziliśmy XXXIV Dni Korycina i V Święto Sera w Korycinie.
5. Dnia 16 września br. odbyło się rozliczenie III raty łącznego zobowiązania pieniężnego przez sołtysów i do budżetu Gminy Korycin z tego tytułu wpłynęła kwota 126 577,22 zł.
6. W dniu 17 września 2008 r. postawiono na placu przy Urzędzie Gminy Korycin rzeźbę Papieża Jana Pawła II, a w dniu 21 września br., w ramach obchodów Dni Korycina, dokonano poświęcenia tej rzeźby.
7. Dnia 22 września 2008 r. zawarto umowę na dofinansowanie wykonania aktualizacji inwentaryzacji azbestu poprzez przeprowadzenie spisu z natury na terenie Gminy Korycin oraz wykonanie opracowania programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Korycin z Ministerstwem Gospodarki w Warszawie na kwotę 11 000,74 zł.
8. W dniu 26 września 2008 r. odbył się przetarg nieograniczony na modernizację rolniczych dróg dojazdowych do łąk w obrębie gruntów miejscowości Korycin – II etap. Wpłynęły dwie ważne oferty o cenach 85 000 zł i 130 000 zł. Wygrała Firma Zakład Budowy Dróg i Mostów – Edward Donejko z Kuźnicy Białostockiej, z którą zawarto umowę w dniu 14 października 2008 r. na kwotę 85 000 zł brutto, z terminem wykonania do 31 października 2008 r.
9. W dniu 26 września 2008 r. gościliśmy w gminie I Program Telewizji Polskiej, gdzie zaprezentowana została Strategia Rozwoju Gminy Korycin.
10. W dniu 26 września br. dokonano także odbioru kontenerów socjalnych ustawionych na kompleksie boisk „Orlik 2012”.
11. W dniu 1 października 2008 r. została zawarta umowa pomiędzy Gmina Korycin a Przedsiębiorstwem Drogowo-Mostowym UNIDROG Spółka z o.o. z Grajewa na wynajem budynku przystanku autobusowego w Korycinie na cele działalności gospodarczej w zakresie budowy i modernizacji drogi krajowej Nr 8, na okres od dnia 1 października 2008 roku do dnia 31 grudnia 2009 roku. Czynsz miesięczny ustalono w kwocie 840,50 zł netto + podatek VAT oraz Firma musi zgłosić obowiązek podatkowy do naszego Urzędu Gminy z tytułu niniejszej umowy i zapłacić podatek od nieruchomości.
12. W dniu 6 października br. złożyliśmy wniosek do Podlaskiego Kuratora Oświaty o dofinansowanie, w ramach ogłoszonego konkursu, realizacji programu pn. „W Gminie Korycin taka dzieci wola chodzić do super przedszkola” i otrzymaliśmy na ten cel dotację w kwocie 24 537 zł. Wnioskowaliśmy o kwotę wyższą, jednak w dziale XVIII. Struktura wydatków – wycieczka krajoznawcza – wnioskowana kwota dotacji została obniżona o 27 800 zł. W/w konkurs dotyczy wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży w 2008 „Aktywizacja jednostek samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych”.
13. W dniu 13 października br. uroczyście obchodziliśmy Gminny Dzień Edukacji Narodowej, na którym uhonorowano nagrodami pieniężnymi z puli Wójta 8 nauczycieli za szczególne zaangażowanie na rzecz dzieci i młodzieży oraz środowiska lokalnego poza obowiązkami służbowymi.
14. W dniu 13 października 2008 r. postawiliśmy nową, drewnianą wiatę przystankową na ul. Rynek w Korycinie, wykonaną przez Firmę „KONAR” ze Skindzierza, w związku ze zmianą trasy kursowania autobusów PKS.
15. W dniu 15 października 2008 r. spotkałem się z Dyrektorem Powiatowego Zarządu Dróg w Sokółce i podpisaliśmy wstępną deklarację w sprawie potencjalnej możliwości wspólnej realizacji zadań drogowych w 2009 roku przez samorząd gminy, polegających na przebudowie drogi powiatowej Nr 1307B Janów – Ostra Góra – Jezierzysk – Niemczyn. Koszt zadania – 3 102 000 zł oraz remont odcinka na ulicy Krukowskiej na drodze powiatowej Nr 1358B Korycin – Krukowszczyzna, koszt szacunkowy – 30 000 zł. Ponadto Gmina Korycin składa propozycję ujęcia do planu na 2009 rok projektu przebudowy dróg powiatowych na terenie gmin Korycin i Janów o Nr 1328B, 1329B i 1319B o szacunkowej wartości około 6 000 000 zł. z propozycją złożenia wniosku o dofinansowanie 50% z Narodowego Programu Budowy Dróg Lokalnych z budżetu państwa, tzw. „Schetynówki”.
16. W dniu 15 października 2008 r. zawarto umowę pomiędzy Województwem Podlaskim a Gminą Korycin w sprawie współdziałania przy realizacji zadania pn. „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa – lokale teleinformatyczne sieci szerokopasmowe”.
17. Pismem z dnia 30 września 2008 r. Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego poinformował, iż nasz wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Budowa kompleksu boisk i zaplecza sportowego przy Zespole Szkół w Korycinie” pozytywnie przeszedł ocenę formalną i został przekazany do następnego etapu oceny wniosku. Pozytywnie ocenę formalna przeszedł również nasz kolejny wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Wiejskie Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Bombli”.
18. Dnia 17 października 2008 r. dokonano odbioru końcowego inwestycji o nazwie „Budowa progu wodnego na rzece Kumiałce” (bez zastrzeżeń).
19. Dnia 16 października br. dokonano zlecenia opracowania dokumentacji projektowej na przebudowę drogi gminnej Popiołówka – Ostra Góra.
20. Poczyniono wstępne uzgodnienia związane z zainstalowaniem monitoringu w siedzibie Urzędu Gminy Korycin i na zewnątrz budynku.
21. W dniu 13 października 2008 r. pomiędzy Wojewodą Podlaskim a Gminą Korycin została podpisana umowa o dofinansowanie środkami pochodzącymi z budżetu państwa przedsięwzięcia pn. „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu Moje boisko – Orlik 2012” ujętego w kontrakcie wojewódzkim dla województwa podlaskiego na lata 2007 – 2008. Dotacja celowa z budżetu państwa zostanie przekazana Gminie Korycin zgodnie z zapisem § 5 umowy, po uprzednim złożeniu przez Gminę Korycin pisemnego wniosku o wypłatę dotacji. Wniosek taki złożyliśmy w dniu 20 października 2008 roku.
22. W dniu 24 października br. został dokonany odbiór kompleksu sportowego „Moje boisko – Orlik 2012” przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego przed wydaniem pozwolenia na użytkowanie.
23. Do dnia 15 września 2008 r. wpłynęło około 120 wniosków o przyznanie stypendium szkolnego w ramach pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym. Na ten cel otrzymaliśmy w dniu 13 października br. kwotę dotacji celowej w wysokości 36 887 zł. Aktualnie są przygotowywane decyzje przyznające wysokość w/w stypendium.
24. W okresie od dnia 1 do 30 września 2008 r. Urząd Gminy przyjął 163 wnioski od rolników o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej na łączną kwotę 84 560 zł. Wnioskodawcom zostały wydane decyzje administracyjne i obecnie oczekujemy na dotację celową na zwrot w/w podatku.
25. Zawarto nowe umowy najmu na czas nieokreślony, na podstawie uchwał Rady Gminy Korycin, z państwem Ciuchna na dzierżawę gminnej nieruchomości od dnia 7 października 2008 roku, gdzie czynsz miesięczny ustalono na kwotę 1300 zł netto + podatek VAT oraz drugą umowę z panią stomatolog od dnia 1 października 2008 roku, gdzie czynsz miesięczny najmu określono na 300 zł netto + podatek VAT. Dzierżawcy we własnym zakresie ponoszą inne koszty związane z energią, wodą, ściekami, podatkiem od nieruchomości itp.
26. Zarządzeniem Nr 147/08 z dnia 18 września 2008 r. Wojewoda Podlaski zarządził wybory uzupełniające do Rady Gminy Korycin. Datę wyborów wyznaczono na dzień 7 grudnia 2008r. Obwieszczeniem Wójta Gminy Korycin z dnia 1 października br. podano do publicznej wiadomości informację o okręgu wyborczym, jego granicach i numerze, liczbie radnych wybieranych w okręgu wyborczym nr 6 obejmującym miejscowość Korycin oraz o wyznaczonej siedzibie Gminnej Komisji Wyborczej w Korycinie. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że Komisarz Wyborczy w Suwałkach zarejestrował dwa Komitety Wyborcze o nazwach „Nadzieja” i „Młody Korycin”, które zgłoszą swoich kandydatów na radnych. Trwają inne czynności wyborcze określone kalendarzem wyborczym.
27. Otrzymaliśmy na piśmie informację z Ministerstwa Finansów w dniu 20 października br. o rocznej planowanej kwocie subwencji ogólnej na 2009 rok, która wynosi 4 421 632 zł i jest większa w stosunku do roku 2008 o kwotę 559 783 zł, w tym wzrost subwencji oświatowej o kwotę 191 245 zł.
28. Przeprowadziłem wstępne rozmowy z Wojewódzkim Zarządem Konserwacji Urządzeń Melioracyjnych w sprawie wykonania odłączenia sieci wodociągowej w Skindzierzu, Zagórzu, Wysokim i Kumiale ze stacji wodociągowej w Chodorówce Nowej i przyłączenie do stacji w Korycinie. Do nich należałoby wykonawstwo, a do gminy zakup materiałów. WZMiUW wyjaśnia od strony prawnej, czy mogą to wykonać.
29. W dniu 27 października 2008 r. uczestniczyłem we wspólnym posiedzeniu obu Komisji Rady Gminy tj. Gospodarki i Budżetu oraz Rewizyjnej.
30. Inne – udział w spotkaniach i posiedzeniach Fundacji Biebrzańskiej, ZGWWP, ZGWRP, Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, Komitecie Regionów itp.
 
Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.
 
Ad.6/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wprowadzi kolejne w tym roku zmiany do budżetu gminy Korycin na 2008 rok.
Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.
O bardziej szczegółowe przedstawienie projektu powyższej uchwały proszę pana Andrzeja Waszczeniuk – Skarbnika Gminy Korycin.
Skarbnik powiedział, że zmiany w planie dochodów i wydatków budżetowych na 2008 rok zostały dokonane następująco:
- w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo – zwiększa się plan wydatków o kwotę 4 000 zł w związku z rozszerzeniem zakresu prac związanych z inwestycją o nazwie „Połączenie sieci wodociągowej stacji Korycin, Długi Ług, Bombla z przyłączami”,
- w dziale 600 – Transport i łączność – zwiększa się plan wydatków o kwotę 2 000 zł w związku z planowanymi wydatkami na zakup materiałów i wyposażenia,
- w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa – zwiększa się plan wydatków o kwotę 3 500 zł w związku z planowanymi wydatkami na zakup materiałów i usług,
- w dziale 750 – Administracja publiczna – zwiększa się plan wydatków o kwotę 61 300 zł w związku z planowanymi wydatkami na zakup materiałów, wyposażenia, usług, z wydatkami na narzuty dotyczące wynagrodzeń, wydatkami na promocję, usługi informatyczne oraz szkolenia pracownicze,
- w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa – zwiększa się plan wydatków o kwotę 1 500 zł z przeznaczeniem na ekwiwalenty ochotnikom biorącym udział w akcjach pożarniczych lub ratunkowych,
- w dziale 758 – Rożne rozliczenia – zmniejsza się plan wydatków o kwotę 27 378 zł,
- w dziale 801 – Oświata i wychowanie – zwiększa się jednocześnie plan wydatków o kwotę 7 378 zł w związku z planami dotyczącymi bieżących wydatków jednostki oraz zmniejsza się plan wydatków w kwocie 158 000 zł w związku z zaniechaniem realizacji wydatków remontowych,
- w dziale 851 – Ochrona zdrowia – zwiększa się plan wydatków dotyczących zakupu usług telefonicznych o kwotę 100 zł,
- w dziale 852 – Pomoc społeczna – dokonuje się następujących zmian: zwiększa się plan dochodów o kwotę 115 352 zł w związku z: otrzymaniem dotacji celowej w wysokości 71 702 zł na realizację zadań z zakresu administracji rządowej, otrzymaniem dotacji celowej w wysokości 450 zł na realizację własnych zadań bieżących gminy, otrzymaniem dotacji celowej w wysokości 4 300 zł na realizację własnych zadań bieżących gminy, dotacji celowej w wysokości 28 900 zł na realizację własnych zadań bieżących gminy, ze zmiana klasyfikacji dochodów budżetu o kwotę 10 000 zł, stanowiącą należność z tytułu zwrotu zaliczki alimentacyjnej ,
- w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza – zwiększa się plan dochodów i wydatków o kwotę 36 887 zł w związku z realizacją pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz zwiększa się plan dochodów i wydatków o kwotę 24 537 zł w związku z otrzymaniem dotacji z przeznaczeniem na realizację programu związanego z aktywizacją jednostek samorządu terytorialnego i organizacji samorządowych,
- w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska – zwiększa się plan wydatków o kwotę 43 600 zł w związku z planowanymi wydatkami na oświetlenie ulic, zakup usług remontowych, usług zdrowotnych, zakupem materiałów i wyposażenia, a także zwiększa się plan dochodów o kwotę 11 001 zł w związku z otrzymana dotacją na wykonanie zadania „Wykonanie aktualizacji inwentaryzacji azbestu poprzez przeprowadzenie spisu z natury na terenie Gminy Korycin” oraz wykonanie opracowania „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Korycin oraz wydatków o kwotę 11 001 zł na realizację tego zadania,
- w dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – zwiększa się dotację dla instytucji kultury o kwotę 50 000 zł z przeznaczeniem na wydatki związane z bieżącą działalnością GOKSiT w Korycinie,
- w dziale 926 – Kultura fizyczna i sport – zwiększa się wydatki o kwotę 12 000 zł z przeznaczeniem na zakup materiałów i wyposażenia (10 000 zł) oraz na dokończenie realizacji inwestycji „Moje boisko – Orlik 2012” (2 000 zł).
Zmiany w załączniku Nr 2 „Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 -2010” polegają na zmianie wartości zadania inwestycyjnego pn. „Połączenie sieci wodociągowej stacji Korycin, Dług Ług, Bombla z przyłączami” o kwotę 4 000 zł do kwoty 1 255 611 zł w związku ze zwiększeniem zakresu robót oraz nazewnictwa kolumn nr 10, 14, 18, które po zmianie otrzymują brzmienie „Środki do pozyskania z innych źródeł”.
Zmiany w załączniku Nr 3 pt. „Zadania inwestycyjne w 2008 roku” polegają na zmianie wartości zadania inwestycyjnego „Połączenie sieci wodociągowej stacji Korycin, Długi Ług, Bombla z przyłączami” o kwotę 4 000 zł do kwoty 1 255 611 zł, na zmianie wartości zadania inwestycyjnego „Budowa kompleksu boisk sportowych w ramach programu „Moje boisko – Orlik 2012” o kwotę 2 000 zł do kwoty 1 483 000 zł w związku ze zwiększeniem zakresu robót oraz nazewnictwa kolumny nr 10, która po zmianie otrzymuje brzmienie „Środki do pozyskania z innych źródeł”.
Budżet po zmianach wynosi:
- plan dochodów – 9 192 645 zł
- plan wydatków – 9 297 610 zł
- deficyt budżetu wynosi 104 965 zł i będzie pokryty wolnymi środkami.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy Korycin na 2008 rok.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/118/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie zmian w budżecie gminy Korycin na 2008 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.7/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane oraz dokumentacje konserwatorskie i archeologiczne badania wykopaliskowe przy zabytkach położonych na obszarze Gminy Korycin.
Projekt uchwały państwo radni otrzymali wcześniej i mieli możliwość szczegółowego zapoznania się z jego treścią.
Powyższa uchwała wynika z Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami dla Gminy Korycin, który mieliśmy uchwalić wcześniej, a który wycofaliśmy ze względów formalnych.
O uzasadnienie projektu uchwały proszę pana Wójta.
Wójt powiedział, że projekt uchwały zdjęty z porządku obrad, a dotyczący Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami nie był nam konieczny do udzielenia dotacji dla Księdza Dziekana na prace renowacyjne w kościele, natomiast jest niezbędna uchwała mówiąca o zasadach udzielania takiej dotacji. Prace w naszym kościele obejmą następujące dziedziny: renowację obrazu Matki Boskiej, renowację zabytków ruchomych – ołtarze, rzeźby itp. oraz projekt wyposażenia prezbiterium kościoła. Te prace łącznie zamkną się kwotą około 50tys.zł. Jeśli nie podejmiemy uchwały i nie ustalimy zasad dotowania przez Gminę prac konserwatorskich, nie będę miał możliwości partycypacji w kosztach remontu naszego kościoła.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane oraz dokumentacje konserwatorskie i archeologiczne badania wykopaliskowe przy zabytkach położonych na obszarze Gminy Korycin.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/119/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane oraz dokumentacje konserwatorskie i archeologiczne badania wykopaliskowe przy zabytkach położonych na obszarze Gminy Korycin
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.8/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad Rada Gminy uchwali nowe stawki podatku od nieruchomości na 2009 rok.
W Monitorze Polskim z 2008 roku Nr 59, poz. 531 ukazało się Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 29 lipca 2008 r. w sprawie górnych stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2009 roku. W projekcie uchwały, który został Państwu radnym doręczony, zostały umieszczone górne stawki kwotowe określone przez Ministra Finansów.
Ponadto przesłana została uchwała Rady Gminy Korycin ustalająca stawki podatku od nieruchomości na 2008 rok wraz z Obwieszczeniem Ministra Finansów celem porównania stawek kwotowych. Jest to niewielki wzrost stawek podatku w stosunku do roku bieżącego.
Dodał również, że na wczorajszym posiedzeniu obu Komisji tj. Gospodarki i Budżetu oraz Rewizyjnej zostało wypracowane stanowisko, gdzie Komisje zaakceptowały maksymalne stawki podatku od nieruchomości we wszystkich punktach oprócz jednego, dotyczącego budynków lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, gdzie zmniejszono stawkę z 19,81 zł do 18,00 zł od 1m2 powierzchni użytkowej.
Nie możemy również stosować preferencji dla miejsc skupu zwierząt, jak robiliśmy dotychczas, nastąpiła zmiana przepisów i nie różnicujemy przedmiotu opodatkowania.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2009 rok.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/120/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na 2009 rok
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.9/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona zmian uzupełniających w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin, który został przyjęty uchwałą Nr XXX/166/06 Rady Gminy Korycin z dnia 31 marca 2006 r. i ogłoszony w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego Nr 118, poz. 1126.
Projekt uchwały państwo radni otrzymali i mieli możliwość szczegółowego zapoznania się z nim. Wprowadzenie w/w zmian podyktowane jest przepisami prawa tj. rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 czerwca 2008 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie nadania inspektorom Inspekcji Ochrony Środowiska uprawnień do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego (Dz.U. Nr 107, poz. 682), gdzie od 8 lipca br. właśnie Inspekcja Ochrony Środowiska może karać mieszkańców za dementowanie urządzeń gospodarstwa domowego i wyrzucanie elektroodpadów na śmietnik razem z innymi odpadami. Ponadto Inspektorzy Inspekcji Ochrony Środowiska będą mogli karać mandatami m.in. przedsiębiorców, którzy sprzedając urządzenia RTV i AGD nie przyjmą od klientów zużytych sprzętów tego samego typu w czasie finalizacji transakcji kupna – sprzedaży. Kary mogą też dotyczyć braku załączenia przez właścicieli firm informacji o sposobach postępowania z zużytym sprzętem. W związku z powyższym należało dokonać w/w zmian.
Ponadto powszechnie wiadomo, że azbest jest materiałem niebezpiecznym i również musi być wydzielony z odpadów komunalnych oraz baterie i akumulatory.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/121/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Korycin
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Przewodniczący zarządził 10 minut przerwy.
Wznowiono obrady.
 
Ad.10/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy ustali wysokość ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej za udział w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Korycin.
Znowelizowana ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1229 z późn. zm.) uprawnia Radę Gminy do ustalenia wysokości ekwiwalentu w drodze uchwały. Ekwiwalent wypłacany jest z budżetu gminy. Dotychczas wysokość ekwiwalentu ustalał Zarządzeniem Wójt Gminy i wynosił on 10 zł za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym, teraz proponujemy 12zł za każdą godzinę.
Wysokość ekwiwalentu, stosownie do zapisu art. 28 ust. 2 cytowanej ustawy, nie może przekroczyć 1/175 przeciętnego wynagrodzenia ogłoszonego przez Prezesa GUS w Monitorze Polskim na podstawie art. 20 pkt 2 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2004 r. Nr 39, poz. 353 z późn. zm.) przed dniem ustalenia ekwiwalentu, za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Stosownie do w/w przepisów max wysokość ekwiwalentu wynosi 16,86 zł za 1 godzinę (przeciętne wynagrodzenie w II-gim kwartale 2008 r., od którego zależy wysokość ekwiwalentu wyniosło 2 951,36 zł : 175 = 16,86 zł).
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/122/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego członkom ochotniczej straży pożarnej za udział w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub Gminę Korycin
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.11/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy upoważni Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.
Przypominam, iż na poprzedniej Sesji wprowadziliśmy zmiany do Statutu GOPS dodając zadania do realizacji wynikające z ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Zgodnie z zapisami prawnymi zawartymi w w/w ustawie, część upoważnień Kierownikowi GOPS z dniem 1 sierpnia 2008 r. udzielił pan Wójt, a część należy do kompetencji Rady, stąd powyższy projekt uchwały Rady Gminy.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/123/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.12/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję o nabyciu do gminnego zasobu nieruchomości niezabudowanej położonej w Korycinie, ul. Grodzieńska 4, o powierzchni 0,4247ha za kwotę 5 096,40 zł, stanowiącą własność Państwa Anny i Wojciecha Kudryckich, z przeznaczeniem pod budowę nowej ulicy w Korycinie.
O bardziej szczegółowe uzasadnienie proszę pana Wójta.
Wójt powiedział, że Państwo Kudryccy zwrócili się do Urzędu Gminy o pozwolenie na podział ich gruntów na działki budowlane, które leżą w miejscu, gdzie jest planowany przebieg nowej ulicy w Korycinie. Jeśli powstaną tam nowe budynki, to zadaniem samorządu jest udostępnienie nowym mieszkańcom dojazdu do swoich posesji. Negocjowaliśmy z właścicielami, aby w zamian za pozwolenie na podział na działki budowlane tanio sprzedali nam działkę pod budowę ulicy, ponieważ potem cena byłaby zupełnie inna. Jak widzicie właściciele wyrazili zgodę i cena jest naprawdę niewielka.
Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 13 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej położonej w Korycinie do gminnego zasobu nieruchomości.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/124/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie wyrażenia zgody na nabycie nieruchomości niezabudowanej położonej w Korycinie do gminnego zasobu nieruchomości
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.13/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona w głosowaniu tajnym wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin.
Przypominam, że dotychczas Wiceprzewodniczącym Rady był pan Andrzej Waszczeniuk. W związku z zrzeczeniem się przez niego mandatu radnego zachodzi potrzeba dokonania wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin.
Do przeprowadzenia głosowania tajnego musimy powołać Komisję Skrutacyjną w liczbie co najmniej 3-ch osób. Osoby będące członkami Komisji nie mogą kandydować na Wiceprzewodniczącego Rady.
Proszę o zgłaszanie się do pracy w Komisji, w następnej kolejności zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin.
Do pracy w Komisji zgłosili się następujący radni:
- pan Bogdan Małyszko
- pan Stanisław Szubzda
- pan Jan Bojarzyński
Pan przewodniczący obrad zarządził głosowanie nad przyjęciem składu Komisji Skrutacyjnej. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za przyjęciem składu Komisji głosowało 10 radnych, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów przyjęła skład Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia głosowania tajnego na wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin.
Następnie przewodniczący obrad poprosił państwa radnych o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady i zostały zgłoszone dwie osoby:
- pan Stanisław Krutul
- pan Zbigniew Lengiewicz
Komisja Skrutacyjna przystąpiła do pracy wypełniając karty do głosowania i rozdając je państwu radnym. Po przeprowadzonym głosowaniu członkowie Komisji zebrali karty i przystąpili do ich liczenia oraz pisania protokołu z przeprowadzonego głosowania tajnego.
Następnie pan Stanisław Szubzda – przewodniczący Komisji Skrutacyjnej odczytał treść protokołu, z której wynikało, że na Wiceprzewodniczącego Rady wybrano pana Zbigniewa Lengiewicza, który otrzymał 11 głosów „za”, natomiast pan Stanisław Krutul otrzymał 2 głosy poparcia.
Na koniec pan przewodniczący obrad odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 12 radnych, 1 radny wstrzymał się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin.
 
 
 
UCHWAŁA NR XVII/125/08 RADY GMINY KORYCIN
z dnia 28 października 2008 r.
w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Korycin
 
 
stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.
 
Ad.14/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i poinformował państwa radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych na poprzedniej Sesji Rady Gminy Korycin.
 
Ad.15/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.
Poinformował jednocześnie, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.
Korzystając z tego, że jest przy głosie pan przewodniczący obrad odczytał pismo Fundacji „Trzeźwy Umysł” Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych z Poznania informujące o zakończeniu kolejnej edycji kampanii „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, gdzie wśród nagrodzonych znalazły się dzieci z nasze gminy.
Radny Jarosław Radulski przypomniał panu Wójtowi, że mieszkańcy miejscowości Stok złożyli podanie o wykonanie chodników w w/w miejscowości i wciąż czekają na odpowiedź.
Wójt odpowiedział, że rozmawiałem o tej sprawie z sołtysem Stoku, ale muszę przyznać, że bardziej zależałoby mi na złożeniu większego wniosku do Programu „Odnowa wsi”, gdzie zrobilibyśmy nie tylko chodniki, ale również nowe oświetlenie itp. Budowa tylko chodników jest mało realna, dlatego nie odpowiedziałem, ponieważ cały czas zastanawiam się, jak to zrobić.
Radni Stanisław Pochodowicz i Kazimierz Urban zwrócili się do pana Wójta o skierowanie wniosku do Polskiego Związku Łowieckiego w sprawie zwiększenia ilości odstrzałów lisów i dzików na terenie naszej gminy. Populacje powyższych zwierząt uległy zwiększeniu, dziki niszczą użytki zielone, a lisy podchodzą pod budynki we wsiach.
Radny Jan Bojarzyński zapytał, kto formalnie odpowiada za kompleks boisk „Orlik 2012”, kto i na jakich zasadach udostępnia go chętnym do korzystania. Była również kiedyś mowa o ekwiwalencie pieniężnym dla zawodników za rozgrywane mecze, ale do chwili obecnej takiego ekwiwalentu nie ma. Przecież niektórzy zawodnicy pracują, na wyjazdy muszą zwalniać się z pracy i dlatego proponuję przynajmniej po 50 zł rekompensaty dla każdego z nich za mecz. Dodać należy również, że jest to A klasa, gdzie jest większe ryzyko kontuzji i różnego rodzaju urazów.
Wójt odpowiedział, że w piątek na Orliku z wizją lokalną był Powiatowy Inspektor Budowlany i teraz jesteśmy w fazie uzyskiwania pozwolenia na użytkowanie, ale nie mogę zatrudnić trenera czy opiekuna, bo wciąż nie mamy pozwolenia. Gdy decyzja nareszcie będzie uprawomocniona, to mniej więcej w połowie listopada będzie można przekazać boiska w użytkowanie dla GOK-u.
Co do odpowiedzi na pytanie dotyczące ekwiwalentu to nie jestem zorientowany w temacie, dlatego poproszę o przyjście na salę obrad panią Jadwigę Łabanowską – Dyrektor GOKSiT i ona wszystko państwu wyjaśni.
Pani Łabanowska powiedziała, że mamy podjętą uchwałę, która mówi, że ekwiwalent pieniężny dla pracowników powinien być wypłacany z pieniędzy sponsora drużyny. Trenerzy wspólnie z zawodnikami zadeklarowali, że po zakończeniu sezonu przekażą mi listy obecności na meczach i na tej podstawie zostanie wypłacony ekwiwalent. Zapowiedzieli również, że z ogólnej kwoty do wypłaty przekażą część pieniędzy na klub w ramach składki członkowskiej.
Radny Zbigniew Lengiewicz powiedział, że część młodzieży skarży się, że nie mogą korzystać z obiektów do ping – ponga i innych sal w GOK-u.
Dyrektor Łabanowska odpowiedziała, że jest grupa młodzieży, która ma nieciekawy stosunek do naszych sal i sprzętu, który się w nich znajduje. Dlatego postanowiłam, że dopóki nie przyjdą do mnie na rozmowę z rodzicami, dopóty nie pozwolę im korzystać z naszych propozycji spędzania czasu wolnego. Reszta młodzieży nie posiada żadnych ograniczeń.
Radny Józef Gliński zapytał, jak wygląda kwestia korzystania przez dorosłych z sali gimnastycznej. W poprzednim roku dniem przeznaczonym dla nich był poniedziałek.
Dyrektor Łabanowska odpowiedziała, że ustalenia z poprzedniego roku obowiązują i dla dorosłych sala gimnastyczna nadal będzie udostępniana w poniedziałki. Zajęcia rozpoczną się od listopada, a prowadzić je będzie pan Andrzej Bajko.
Radny Bogdan Małyszko powiedział, że ostatnio miał okazję kilkakrotnie podwozić pewną panią, której dziecko uczęszcza do naszego przedszkola. Zauważyłem, że poważnym problemem dla tej pani był czas odbioru dziecka z przedszkola, ponieważ pracuje ona do godz. 15.30, a przed upływem tej właśnie godziny musi odebrać dziecko z przedszkola i codziennie jest zmuszona zwalniać się z pracy. Czy nie możnaby przedłużyć czasu pracy przedszkola tak, by rodzice nie mieli problemów ze zdążeniem po swoje pociechy.
Wójt odpowiedział, że nauczyciel w przedszkolu pracuje ustawowo 5 godz. dziennie czyli 25 godzin w tygodniu. Za dodatkowe godziny przebywania dziecka w przedszkolu rodzice płacą u nas po 50 zł od 1 dziecka, gdzie np. w Białymstoku kwota ta wynosi 316 zł, proszę więc sobie porównać. Możemy oczywiście wydłużyć godziny pracy przedszkola, ale proszę pamiętać, że za każdą dodatkową godzinę musimy zapłacić nauczycielowi i wtedy rodzice nie płaciliby tak jak teraz 50 zł, ale np. 250 zł. Zaprosimy na następną Sesje Panią Dorotę Wiesławską – Dyrektor Przedszkola w Korycinie, aby wyjaśniła wszystko państwu bardzo dokładnie.
Radny Zbigniew Lengiewicz zapytał, czy istnieje możliwość oczyszczenia w Aulakowszczyzźnie terenów przy rzece i zrobienia fajnego miejsca odpoczynku dla mieszkańców, podobnie jak zostało to zrobione w Milewszczyźnie.
Wójt odpowiedział, że w Milewszczyzźnie była inna sytuacja, ponieważ wykonywaliśmy próg na rzece i w ramach tej inwestycji oczyszczono obszary zamulone, wycięto zakrzaczenia itp. Tereny w Aulakowszczyźnie są to grunty gminne, nie należą do Skarbu Państwa i na podobne prace musielibyśmy wykonać dokumentację techniczną. Natomiast co do wycięcia krzaków i oczyszczenia terenu wokół rzeki, to chyba da się to wykonać.
Więcej interpelacji i zapytań państwo radni nie zgłosili.
 
Ad.16/ W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił państwa radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.
Państwo radni ani inne goście obecni na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.
 
Ad.17/ Wobec wyczerpania porządku dziennego XVII Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.
 
Na tym protokół z obrad XVII Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.
 
Protokołowała:              
Ewa Michnowicz        
 Przewodniczący Rady
Józef Gliński

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2008-12-05

Data modyfikacji: 2008-12-05

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2008-12-05