PROTOKÓŁ Nr XXIX/2018

PROTOKÓŁ Nr XXIX/2018

z XXIX Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 31 sierpnia 2018 r. (piątek) w sali konferencyjnej GOKSiT w Korycinie, w godz. 10.00 – 12.30 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.

 

 

Stan Rady Gminy – 15 radnych

Obecnych – 14 radnych

zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.

 

Radni obecni podczas obrad sesyjnych:

1) pan Adam Bielawski
2) pan Marek Brylewicz
3) pan Jerzy Burak
4) pan Kazimierz Buzun
5) pani Iwona Chwiećko
6) pan Józef Gliński
7) pan Stanisław Krutul
8) pan Zdzisław Lachowicz
9) pan Bogdan Małyszko
10) pan Antoni Pakuła
11) pan Jarosław Radulski
12) pan Krzysztof Szewczul
13) pan Stanisław Szubzda
14) pan Kazimierz Urban

Radny nieobecny nieusprawiedliwiony – pan Jan Bojarzyński

 

Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:
1) pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin
2) pan Andrzej Waszczeniuk – Skarbnik Gminy
3) pani Elżbieta Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie
4) pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia

 

            Obrady XXIX Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.

     Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał państwa radnych oraz wszystkich gości obecnych na sali obrad. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 14 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady w głosowaniu jawnym. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.

     Pan przewodniczący poinformował, że proponowany porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy Korycin został państwu radnym doręczony, każdy z radnych mógł się z nim zapoznać, zatem poddaję powyższy porządek pod głosowanie.

     Za przyjęciem proponowanego porządku obrad głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XXIX Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie.

Oto treść przyjętego porządku obrad:

  1. Otwarcie obrad.
  2. Przyjęcie porządku dziennego XXIX Sesji Rady Gminy Korycin.
  3. Przyjęcie protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 22 czerwca 2018 roku.
  4. Sprawozdanie z działalności Wójta Gminy Korycin w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do zaopiniowania do organu regulacyjnego tj. Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku – uchwała Nr XXIX/ /2018 Rady Gminy Korycin z dnia 31 sierpnia 2018 r. w powyższej sprawie.
  6. Ustalenie maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ustalenie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XXIX/ /2018 Rady Gminy Korycin z dnia 31 sierpnia 2018 r. w powyższej sprawie. 
  7. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie – uchwała Nr XXIX/ /2018 Rady Gminy Korycin z dnia 31 sierpnia 2018 r. w powyższej sprawie.
  8. Dokonanie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok – podjęcie uchwały Nr XXIX/ /2018 Rady Gminy Korycin z dnia 31 sierpnia 2018 r. w powyższej sprawie.
  9. Dokonanie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2018 – 2039 – podjęcie uchwały Nr XXIX/ /Rady Gminy Korycin z dnia 31 sierpnia 2018 r. w powyższej sprawie.
  10. Interpelacje i zapytania radnych.
  11. Wolne wnioski i informacje.
  12. Zamknięcie obrad.

 

      Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XXVIII Sesji Rady Gminy odbytej w dniu 22 czerwca 2018 roku. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu państwa radnych w Urzędzie Gminy Korycin oraz zamieszczony w BIP Urzędu Gminy, każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.

      Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XXVIII Sesji Rady Gminy.

 

Ad.4/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin i przedstawił sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.

W okresie od ostatniej XXVIII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia dzisiejszej Sesji Rady tj. 31 sierpnia 2018 roku realizowałem wspólnie z pracownikami Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz osobiście następujące zadania:

  1. Zgodnie z przepisami ustawy o samorządzie gminnym przekazałem w dniu 26 czerwca 2018 r., w ramach nadzoru Wojewodzie Podlaskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Białymstoku oraz na merytoryczne stanowiska pracy do realizacji uchwały Rady Gminy Korycin podjęte podczas obrad XXVIII Sesji Rady tj.

1) w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminy Korycin za 2017 rok,
2) w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Korycin,
3) w sprawie ustalenia nowego wynagrodzenia Wójtowi Gminy Korycin,
4) w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie miejsca okazjonalnie wykorzystywanego do kąpieli,
5) w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok,
6) w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2018 – 2039,
7) w sprawie emisji obligacji skarbowych.

Uchwały Rady Gminy zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin  oraz uchwały stanowiące akty prawa miejscowego zostały przekazane do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego i zostały już opublikowane pod poz. 2904 i 3245 z dnia 29 czerwca 2018 r.

  1. W dniach 23-24 czerwca 2018 r. odbyły się XXIII Ogólnopolskie Dni Truskawki w Korycinie, w których państwo radni wzięli czynny udział. W sobotę nastąpiło uroczyste otwarcie i poświęcenie nowo wybudowanej infrastruktury plaży nad zalewem w Korycinie oraz święto sportu czyli Półmaraton Mleczny, Triathlon oraz biegi towarzyszące na 5km, a także biegi dzieci i młodzieży, których organizację przejęliśmy od Gminy Janów. Rozgrywki piłki błotnej – po raz pierwszy w Korycinie – odbywały się przez dwa weekendowe dni.

Niedziela - 24 czerwca była typowym dniem festynowym z kolejną bitwą truskawkową Korycin – reszta świata i koncertem Zenka Martyniuka z Zespołem Akcent. 

  1. W dniach 28 – 29 czerwca 2018 r. uczestniczyłem w wyjazdowym posiedzeniu Komitetu Regionów (Komisja ENVE) na Węgrzech.
  2. W dniu 28 czerwca 2018 r. ogłosiłem konkurs na wybór agenta emisji obligacji emitowanych przez Gminę Korycin. Termin składania ofert upłynął 23 lipca i wpłynęły 2 oferty tj.

1) Bank PKO BP – z kosztem oprocentowania WIBOR – 6 miesięcy + 1,3% marży oraz 0,5% prowizji od wartości wyemitowanych obligacji (18 350 zł) – zwycięzca konkursu,

2) NWAI Dom Maklerski S.A. – WIBOR 6 miesięcy + 1,5% marży z prowizji oraz 2,0435% prowizji od wartości wyemitowanych obligacji (75 000 zł).

W dniu 31 lipca br. emisja doszła do skutku i w jej wyniku pozyskaliśmy kapitał w wysokości 3 670 000 zł, z czego już spłaciliśmy kredyt zaciągnięty w 2017 roku w kwocie 1 950 000 zł oraz zostały opłacone faktury za rozbudowę przedszkola w Korycinie czy budowę infrastruktury plaży nad zalewem.

  1. W dniu 13 lipca br. uczestniczyłem w spotkaniu z mieszkańcami Gminy Korycin, dotyczącym realizacji projektu pn. „Budowa systemu instalacji fotowoltaicznych i solarnych w Gminie Korycin”.

Zaś w dniu 31 lipca br. wspólnie ze Skarbnikiem Gminy podpisaliśmy umowę z Zarządem Województwa Podlaskiego na realizację powyższej inwestycji. W naszej gminie powstanie 47 instalacji fotowoltaicznych oraz 35 kolektorów słonecznych. Dofinansowanie wynosi 69% wydatków kwalifikowanych.

  1. W dniu 25 lipca 2018 r. podpisałem umowę o kredyt w rachunku bieżącym w BS Korycin z limitem do 3 000 000 zł.
  2. W dniu 30 lipca 2018 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
  3. W okresie od dnia 10 czerwca do 31 lipca br. Komisja ds. szacowania zakresu i wysokości szkód w gospodarstwach rolnych spowodowanych długotrwałą suszą sporządziła około 500 protokołów z terenu Gminy Korycin, które są sukcesywnie przekazywane do Wojewody Podlaskiego (do dnia 27 sierpnia br. przekazano 251 protokołów).
  4. W dniu 2 sierpnia 2018 r. brałem udział w spotkaniu z sołtysami naszej gminy, których poprosiłem o pomoc w przeprowadzeniu konsultacji w sprawie projektu uchwały dotyczącym ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholach oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin. Ta uchwała jest przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji, a konieczność zebrania opinii jednostek pomocniczych gminy w tej sprawie wynika ze zmiany przepisów ustawowych.
  5. W dniu 8 sierpnia br. podpisałem w WFOŚiGW w Białymstoku umowę na dofinansowanie zakupu pełnego wyposażenia strażaka (umundurowanie, hełm itp.) w ramach projektu pn. Program Florian 2018 – zapobieganie, ograniczanie i likwidacja nadzwyczajnych zagrożeń środowiska i poważnych awarii. Ogólna kwota zakupu wyposażenia wynosi 29 710,84 zł, zaś dofinansowanie – 17 826,00 zł.
  6. W dniu 10 sierpnia 2018 r. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego w Białymstoku.
  7. W dniach 25-26 sierpnia 2018 r. odbył się II Festiwal Dziedzictwa Kulturowego w Korycinie, zorganizowany wspólnie z partnerem z Litwy – Rejonem Wileńskim. Niestety pogoda nie dopisała i byliśmy zmuszeni odwołać występy zespołów i pokaz sztucznych ogni.
  8. W dniu 27 sierpnia br. brałem udział w Zarządzie oraz Zgromadzeniu Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”.
  9. W dniu 29 sierpnia br. uczestniczyłem w posiedzeniu Zarządu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego.
  10. W dniu 30 sierpnia 2018 r. w sali GOKSiT w Korycinie brałem udział w uroczystym podpisaniu umowy pomiędzy Towarzystwem Przyjaciół Ziemi Korycińskiej a Zarządem Województwa Podlaskiego na projekt pn. „Kampania promująca dziedzictwo kulturowe Ziemi Korycińskiej”. Wartość projektu to prawie 50 000 zł, zaś dofinansowanie wynosi 100% kosztów. W ramach projektu powstaną publikacje m.in. na temat Parku Kulturowego Korycin – Milewszczyzna oraz zostanie zorganizowany plener fotograficzny.

W tym dniu złożyliśmy także wniosek do Ministra Sprawiedliwości o dofinansowanie, w ramach środków Funduszu Pomocy Pokrzywdzonym oraz Pomocy Postpenitencjarnej – Funduszu Sprawiedliwości wyposażenia jednostek OSP z terenu Gminy Korycin w specjalistyczny sprzęt wykorzystywany podczas akcji ratowniczych. Koszt zakupu sprzętu wynosi 18 596,26 zł, zaś wysokość dofinansowania to 99% całości.

  1. W dniu 30 sierpnia 2018 r. pożegnaliśmy także uroczyście panią Tamarę Sokołowską – Sekretarz Gminy, która odeszła na emeryturę.
  2. W okresie od 1 do 30 sierpnia 2018 r. do Urzędu Gminy wpłynęło ok. 200 wniosków od producentów rolnych o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej. Trwa weryfikacja wniosków i wydawanie decyzji.
  3. Wydałem następujące zarządzenia:

1) jako organ wykonawczy w sprawach:

  1. a) Zarządzenie Nr 166/2018 z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok,
  2. b) Zarządzenie Nr 167/2018 z dnia 29 czerwca 2018 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2018 rok,
  3. c) Zarządzenie Nr 168/2018 z dnia 9 lipca 2018 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok,
  4. d) Zarządzenie Nr 169/2018 z dnia 31 lipca 2018 r. w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok,
  5. e) Zarządzenie Nr 170/2018 z dnia 31 lipca 2018 r. w sprawie zmiany planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami gminie na 2018 rok.
  6. Wydałem również dwa obwieszczenia tj.
  7. a) Obwieszczenie z dnia 23 lipca 2018 r. o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu Uproszczonego Planu Urządzenia Lasu dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa należących do osób fizycznych i wspólnot gruntowych położonych na terenie Gminy Korycin,
  8. b) Obwieszczenie z dnia 24 sierpnia 2018 r. dotyczące podania do publicznej wiadomości informacji o okręgach wyborczych, ich granicach i numerach, liczbie radnych wybieranych w okręgach wyborczych oraz siedzibie Gminnej Komisji Wyborczej w Korycinie w wyborach do Rady Gminy Korycin zarządzonych na dzień 21 października 2018 roku.
  9. Przygotowano projekty uchwał i inne materiały będące przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji.

 

Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady Gminy i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.

Ad.5/     W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie przekazania Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do zaopiniowania do organu regulacyjnego tj. Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Białymstoku.

Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.

O wyjaśnienie potrzeby podjęcia takiej uchwały proszę Panią Ewę Michnowicz – Inspektor ds. obsługi rady i jej komisji.

        Pani Inspektor przypomniała państwu radnym, że na poprzedniej Sesji Rady, odbytej w dniu 22 czerwca br. wyrazili oni swoją pozytywną opinię w sprawie projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Korycin.

     W dniu 26 czerwca 2018 r. Wójt Gminy przekazał do Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w Białymstoku powyższy projekt Regulaminu z prośbą o zaopiniowanie.

      W dniu 10 lipca br. otrzymaliśmy odpowiedź, że stosownie do art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków projekt regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków przygotowuje i przekazuje do zaopiniowania organowi regulacyjnego w formie zatwierdzonej uchwały Rada Gminy. Mając na uwadze powyższy stan prawny stwierdzić należało, iż żądanie zaopiniowania projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Korycin zostało złożone przez osobę niebędącą stroną postępowania (Wójt Gminy), co zgodnie z art. 61a §1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego uzasadnia odmowę wszczęcia postępowania przez organ administracji publicznej.

    Dlatego na dzisiejszej Sesji przedkładamy państwu radnym uchwałę w sprawie przekazania do zaopiniowania projektu powyższego regulaminu.

        Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie przekazania do zaopiniowania projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Korycin.

 

UCHWAŁA NR XXIX/200/2018 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 31 sierpnia 2018 r.

w sprawie przekazania do zaopiniowania projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Korycin

 

stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.

 

Ad.6/     W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin.

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem państwo radni otrzymali.

      W dniu 9 marca 2018 r. weszła w życie nowelizacja ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, która nadała nowe brzmienie art. 12 ustawy. W świetle art. 12 ust. 1 rada gminy określa w drodze uchwały limit zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych odrębnie dla każdej kategorii napojów alkoholowych tj.

- do 4.5% zawartości alkoholu oraz piwo,

- powyżej 4/5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),

- powyżej 18% alkoholu oraz odrębnie dla napojów przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży (gastronomia) oraz poza miejscem sprzedaży (placówki handlowe).

       W stanie prawnym obowiązującym przed nowelizacją rada gminy określała w drodze uchwały limit punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) oraz zasady usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych, natomiast zgodnie z nowelizacją rada gminy ustala zasady usytuowania i maksymalną liczbę zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy wszystkich rodzajów napojów alkoholowych, również tych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz piwa odrębnie dla zezwoleń na sprzedaż detaliczną i gastronomiczną.

       Uchwałą Nr XI/81/08 Rady Gminy Korycin z dnia 25 sierpnia 2008 r. na terenie Gminy Korycin ustalony został limit 10 punktów sprzedaży napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa), przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży i 15 punktów sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. W chwili obecnej na terenie Gminy Korycin funkcjonuje 11 punktów prowadzących sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży. W tych punktach wydanych jest w sumie 29 zezwoleń, w tym:

- 11 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwo,

- 10 zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),

- 8 zezwoleń na sprzedaż napojów powyżej 18% zawartości alkoholu.

       Funkcjonują również 4 punkty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. W tych punktach wydanych jest w sumie 6 zezwoleń.

    Organy administracji mają za zadanie wspierać rozwój przedsiębiorczości tworząc korzystne warunki do podejmowania i wykonywania działalności gospodarczej. Zmieniające się potrzeby mieszkańców wymuszają rozwój placówek gastronomicznych i punktów sprzedaży detalicznej. Limit zezwoleń powinien w wystarczającym stopniu zabezpieczyć potrzeby powstających placówek. Ponadto na terenie gminy organizowane są liczne imprezy, podczas których sprzedawane są napoje alkoholowe (piwo) np. podczas Ogólnopolskich Dni Truskawki czy Święta Sera. Zezwolenia jednorazowe są wydawane na 2 dni, ale również muszą być ujęte w limicie zezwoleń. W projekcie uchwały zachowana została odległość 50 metrów od obiektów chronionych czyli szkoły, przedszkola, kościoła, miejsc sakralnych i cmentarza (z wyjątkiem kapliczek, figur i innych obiektów tej kategorii), przystanków autobusowych.

W świetle art. 4 nowelizowanej ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi dotychczasowe uchwały w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży i liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych uchwał nie dłużej niż przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie nowelizowanej ustawy tj. do dnia 6 września 2018 roku.

Konsultacje z jednostkami pomocniczymi gminy (sołectwami) odbyły się w miesiącu sierpniu br. i wszystkie opinie dotyczące projektu powyższej uchwały są pozytywne.

            Mając powyższe na uwadze podjęcie uchwały jest uzasadnione.

Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin.

 

UCHWAŁA NR XXIX/201/2018 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 31 sierpnia 2018 r.

w sprawie ustalenia maksymalnej liczby zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ustalenia zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie Gminy Korycin

 

stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.

 

Ad.7/      W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie.

Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.

O objaśnienie wprowadzanych zmian proszę panią Elżbietę Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie.

            Pani Kierownik powiedział, że jest to formalność wynikająca z zapisów ustawowych i nowego rządowego programu „Dobry start” czyli tzw. 300+, wyprawka dla każdego ucznia bez względu na dochód w rodzinie, w wieku od 7 do 24 lat – jeśli się uczą i są osobami niepełnosprawnymi. Do tej chwili już wpłynęło 212 wniosków o wypłatę powyższego świadczenia.

            Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie.

 

UCHWAŁA NR XXIX/202/2018 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 31 sierpnia 2018 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Korycinie

 

stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  

 

Ad.8/      W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy dokona kolejnych zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 r.

Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.

O wyjaśnienie wprowadzanych zmian proszę pana Andrzeja Waszczeniuk – Skarbnika Gminy.

            Skarbnik powiedział, że zmiany w treści uchwały polegają na uaktualnieniu kwot dochodów, wydatków, limitów na zadania inwestycyjne w 2018 roku, zapewniając zgodność z załącznikami do uchwały.

Zmiany w planie dochodów polegają na:

1) w dziale 600 – Transport i łączność dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 441 000 zł; dotyczy to zmniejszenia z tytułu dofinansowania do projektu realizowanego z udziałem środków unijnych w związku z rezygnacją z jego realizacji (projekt pn. „Rewitalizacja i urządzenie placu w Korycinie”) – 391 000 zł oraz zmniejszenia dochodów o kwotę 50 000 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami z tytułu wpływów z otrzymanych spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej;

2) w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa dokonuje się zwiększenia planu dochodów o ogólną kwotę 6 500 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu z tytułu wpływów z opłat za trwały zarząd, użytkowanie i służebności oraz pozostałych dochodów, a także wpływów z tytułu odsetek,

3) w dziale 750 – Administracja publiczna dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 100 zł oraz dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 514 710 zł. Zwiększenie planu dochodów dotyczy:

- zwiększenia o kwotę 391 000 zł planu dochodów budżetu z tytułu przystąpienia do realizacji projektu podlegającemu dofinansowaniu środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej pn. „Strefy aktywności – rewitalizacja przestrzeni publicznej”,

- zwiększenia planu dochodów o kwotę 49 560 zł w związku z przystąpieniem do realizacji projektu pn. „Konsultacje dokumentów planistycznych w podlaskich gminach”,

- zwiększenia planu dochodów o ogólną kwotę 74 150 zł z tytułu większych niż pierwotnie planowano dochodów budżetu gminy głównie z powodu świadczonych przez gminę usług promocyjnych,

4) w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonuje się zwiększenia planu dochodów w związku z planowanym otrzymaniem dotacji celowej z budżetu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na zakup sprzętu służącego poprawie bezpieczeństwa przeciwpożarowego w kwocie 17 826 zł,

5) w dziale 756 – Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 4 500 zł w związku z większymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu z tytułu odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat,

6) w dziale 758 – Różne rozliczenia dokonuje się zwiększenia planu dochodów o kwotę 7 600 zł, dotyczy to większych niż pierwotnie planowano dochodów budżetu gminy z tytułu odsetek od środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach bankowych gminy,

7) w dziale 801 – Oświata i wychowanie dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 17 000 zł w związku z mniejszymi niż pierwotnie planowano dochodami budżetu gminy głownie z tytułu najmu i dzierżawy,

8) w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonuje się zmniejszenia planu dochodów o kwotę 6 119 zł w związku ze zmniejszeniem planu dotacji celowej przeznaczonej na sfinansowanie wypłat wynagrodzenia za sprawowanie opieki zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,

9) dziale 921 – Kultura i ochrona dziedzictwa kulturowego dokonuje się jednoczesnego zwiększenia i zmniejszenia dochodów budżetu o kwotę 4 293 041,88 zł; powyższe związane jest z przeniesieniem pomiędzy poszczególnymi rozdziałami klasyfikacji budżetowej dochodów z tytułu otrzymanego dofinansowania do projektu pn. „Park Kulturowy Korycin – Milewszczyzna”.

 

Zmiany w planie wydatków polegają na:

1) w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 8 479,40 zł; powyższe dotyczy zwiększenia limitów na wydatki związane z wypłatą wynagrodzeń bezosobowych oraz wydatków związanych z 2% odpisem na rzecz Izby Rolniczej,

2) w dziale 600 – Transport i łączność dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 470 000 zł. Powyższe dotyczy:

- zmniejszenia wydatków związanych z przygotowaniem do przebudowy drogi w Białymstoczku o kwotę 10 000 zł,

- zmniejszenia limitu wydatków o kwotę 460 zł w związku z rezygnacją z realizacji zadania pn. „Rewitalizacja i urządzenie placu w Korycinie”,

3) w dziale 750 – Administracja publiczna dokonuje się zwiększenia planu wydatków o kwotę 519 560 zł. Powyższe dotyczy:

- utworzenia nowych limitów wydatków w kwocie 49 560 zł w związku z przystąpieniem do realizacji projektu pn. „Konsultacje dokumentów planistycznych w podlaskich gminach”,

- zwiększenia o kwotę 470 000 zł planu dochodów budżetu z tytułu przystąpienia do realizacji projektu podlegającego dofinansowaniu środkami pochodzącymi z budżetu Unii Europejskiej pn. „Strefy aktywności – rewitalizacja przestrzeni publicznej”,

4) w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa dokonuje się zwiększenia planu wydatków w związku z otrzymaniem dofinansowania z budżetu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku z przeznaczeniem na zakup sprzętu służącego poprawie bezpieczeństwa przeciwpożarowego w kwocie 17 826 zł, a także zabezpiecza się wydatki na wkład własny związany z tym projektem,

5) w dziale 801 – Oświata i wychowanie dokonuje się zmiany planu wydatków poprzez przesunięcie planu wydatków pomiędzy poszczególnymi podziałkami klasyfikacji budżetowej o ogólną kwotę 200 zł,

6) w dziale 852 – Pomoc społeczna dokonuje się zmniejszenia planu wydatków o kwotę 6 119 zł w związku ze zmniejszeniem planu dotacji celowej przeznaczonej na sfinansowanie wypłat wynagrodzenia za sprawowanie opieki zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.

 

Zmiany w limitach wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w 2018 roku przedstawia załącznik nr 3 do uchwały.

Zmiany w załączniku dotyczą doprowadzenia do zgodności załącznika do zmienionego planu wydatków (załącznik nr 2 do uchwały). Zmiany te opisane zostały powyżej.

 Budżet po zmianach wynosi:

1)  dochody – 26 988 390,51 zł, z tego:

- bieżące – 14 350 817,51 zł,

- majątkowe – 12 637 573,00 zł,

2)  wydatki – 26 844 576, 51 zł, z tego:

- bieżące – 14 143 356,51 zł,

- majątkowe – 12 701 220,00 zł.

 

      Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok.

 

UCHWAŁA NR XXIX/203/2018 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 31 sierpnia 2018 r.

w sprawie zmian w budżecie Gminy Korycin na 2018 rok

 

stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych. 

 

Ad.9/    W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie uchwałę w sprawie dokonania zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2018 – 2033.

       Projekt uchwały w powyższej sprawie państwo radni otrzymali.

       O objaśnienie wprowadzanych zmian proszę pana Andrzeja Waszczeniuk – Skarbnika Gminy.

     Skarbnik powiedział, że zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Korycin na lata 2018-2033 dotyczą uaktualnienia danych w roku 2018 w związku ze zmianami wprowadzanymi zmienioną uchwałą budżetową.

      Dyskusji ze strony państwa radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyniku głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2018 – 2033.

 

UCHWAŁA NR XXIX/204/2018 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 31 sierpnia 2018 r.

w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Korycin na lata 2018-2033

 

stanowi załącznik do protokołu z obrad sesyjnych.  

 

Ad.10/   W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan przewodniczący i poprosił państwa radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym, dotyczących spraw gminnej wspólnoty.

        Poinformował jednocześnie, że w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje i zapytania państwa radnych w formie pisemnej.

       Radni Iwona Chwiećko i Jerzy Burak zainterweniowali w sprawie ogromnych opóźnień w usuwaniu awarii instalacji solarnych. Firma za to odpowiedzialna nie wysyła pracowników do ich usunięcia, nie reaguje na wezwania. Wszystko potrafi się ciągnąć nawet trzy miesiące.

      Radny Kazimierz Buzun dodał, żeby z urzędu napisać jakieś oficjalne pismo z interwencją, bo nas – mieszkańców próbują zbywać.

        Wójt odpowiedział, że wystosujemy do firmy ostrą notę w tej sprawie. My dostaliśmy informację, że wszystkie usterki zostały usunięte. Od poniedziałku w urzędzie będzie zatrudniony stażysta, wyślemy go w teren, żeby sprawdził, jak sytuacja wygląda naprawdę.

      Radny Jarosław Radulski zapytał, od kiedy będzie się paliło oświetlenie uliczne, czy tak jak w poprzednich latach od 15 września?

         Wójt odpowiedział że tak, włączymy je od tego dnia.

Radny Kazimierz Urban powiedział, że w Długim Ługu w hydroforni były już 3 awarie. Służby z Wodociągów przyjeżdżały, szukały miejsca awarii i zniszczyły nawierzchnię drogi. Proszę o interwencję w tej sprawie, żeby naprawili zniszczony asfalt.

         Wójt odpowiedział, że skontaktujemy się z Wodociągami Podlaskimi w tej sprawie.

Radny Kazimierz Urban dodał jeszcze, że po ulewach została zniszczona droga gminna Ostra Góra – Sitkowo. Firma powinna ją poprawić w ramach gwarancji.

         Radny Antoni Pakuła powiedział, że droga żwirowa w Kumiale prowadząca w stronę posesji pana Gołki jest po ulewach w tragicznych stanie. Proszę o naprawę jej nawierzchni.

         Radny Krzysztof Szewczul zgłosił kolejną drogę gminną do naprawy, tym razem chodzi o odcinek od drogi krajowej nr 8 do kol. Skindzierz. Po ulewach pojawiła się w niej ogromna wyrwa.

 Państwo radni nie zgłosili więcej interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym.

 

Ad.11/    W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także inne osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.

Państwo radni ani inne osoby obecne na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.

 

Ad.12/   Wobec wyczerpania porządku dziennego XXIX Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.

 

 

Protokołowała:
Ewa Michnowicz

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Inspektor ds. sekretarsko-kancelaryjnych, obsługi organów gminy i promocji gminy

Data wytworzenia: 2018-08-31

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data modyfikacji: 2018-10-16

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2018-10-16