Pytania i odpowiedzi oraz zmiana terminu składania ofert - dotyczy postępowania: ”Nowoczesne multimedialne ekspozycje Parku Kulturowego Korycin-Milewszczyzna”

Korycin, 24.03.2021 r.

  Gmina Korycin
 16-140 Korycin
ul. Knyszyńska 2a

 

Dotyczy postępowania:  ”Nowoczesne multimedialne ekspozycje Parku Kulturowego Korycin-Milewszczyzna” (nr sprawy: IN.271.2.2021)

 

Na podstawie art. 284 ust.2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. poz. 2019 z późn. zm.) Zamawiający udziela wyjaśnień treści SWZ.

  1. Czy zamawiający posiada konta do publikacji aplikacji na system Android i iOS w sklepach Google Play oraz AppStore czy wykonawca ma umieścić aplikacje w okresie gwarancyjnym na własnych kontach, czy ma założyć konta w imieniu zamawiającego – i w takim wypadku kto ponosi opłaty rejestracyjne?

Odpowiedź: Zamawiający nie posiada konta do publikacji aplikacji na system Android i iOS. Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z publikacją aplikacji. Wykonawca może założyć konta w imieniu Zamawiającego.

  1. Dotyczy: załącznika nr 9 do SWZ, Ad. 2. - Co zamawiający rozumie pod sformułowaniem: „Aplikacja musi działać na systemie operacyjnym Android 7.0 oraz iOS 11 i nowszych” Czy aplikacja ma być aplikacją natywną umieszczoną w sklepach GooglePlay, AppStore oraz Oculus? Czy wystarczy że wykonawca umieści panoramy oraz film na stronie internetowej a aplikacja będzie wywoływać je przez Internet? Czy ma być to aplikacja instalowana na urządzenia w tym okulary napisana w natywnym języku dostosowanym do wyświetlania technologii VR np. UNITY.

Odpowiedź: Aplikacja musi być kompatybilna z okularami z Ad. 1. Aplikacja powinna być instalowana na urządzeniach w natywnym języku dostosowanym do wyświetlania technologii VR.

  1. Dotyczy: umowa § 4 - Co zamawiający rozumie przez okres gwarancji - w przypadku produktów takich jak Okulary oraz Bezprzewodowy zestaw przewodnicki? Jaki ma być zakres serwisu gwarancyjnego? Czy baterie jako materiały eksploatacyjne będą objęte serwisem gwarancyjnym? Prosimy o wyjaśnienie czego oczekuje Zamawiający w momencie powstania ewentualnej awarii z uwzględnieniem iż żaden z producentów okularów oraz systemów bezprzewodowych przewodników nie posiada możliwości wydłużenia gwarancji powyżej 24miesięcy, wydłużanie okresu gwarancji może skutkować brakiem dostępności części lub urządzeń na wymianę po upływie gwarantowanego terminu podanego przez producenta. W przypadku działań komercyjnych okres gwarancji może być skrócony do 12 miesięcy. Czy zamawiający dopuszcza możliwość naprawy urządzeń na zamiennikach części w przypadku braku dostępności oryginałów, czy zamawiający dopuszcza możliwość wymiany urządzenia na zgodne z SIWZ ale innego producenta w przypadku nienaprawialnej usterki (i brak zachowania jednolitych urządzeń), lub w przypadku braku dostępności urządzeń zbliżonych funkcjami zwrot kosztu urządzenia zgodnie z pierwotną kalkulacją oferenta.

Odpowiedź: W przedmiotowym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego gwarancja jakości stanowi jedno z kryterium oceny ofert. Zamawiający ma prawo oczekiwać ze strony wykonawcy zagwarantowania jakości przedmiotu zamówienia zapewniającej spełnienie wymagań zamawiającego, ale to Wykonawca decyduje czy udzieli gwarancji jakości na cały przedmiot zamówienia na okres dłuższy niż 24 miesiące. Przedłużenie terminów wynikających z Kodeksu cywilnego jest uprawnieniem stron umowy, wynikającym z zasady swobody umów. Zgodnie z art. 577 §3 Kodeksu cywilnego jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym. Zobowiązanie do naprawy rzeczy w ramach gwarancji można uznać za wykonane gdy w wyniku naprawy zostanie przywrócona pełna sprawność rzeczy objętej gwarancją, umożliwiająca jej normalny użytek. Odpowiedzialność osoby zobowiązanej z tytułu gwarancji ma zakres bardzo szeroki. Oceniana przez pryzmat art. 471 Kodeksu cywilnego odpowiedzialność z tytułu gwarancji jest wyłączona tylko wtedy, gdy zostanie wykazane, że wady towaru /usług/ robót) wynikają z przypadku, winy osoby trzeciej, niewłaściwego użytkowania rzeczy, braku odpowiedniej konserwacji, nieprawidłowego korzystania lub obsługi.

 

  1. Dotyczy: załącznika nr 9 do SWZ, Ad. 2. Pkt 2. - Czy grupy rekonstrukcyjne biorące udział w filmie leżą w gestii zamawiającego czy wykonawcy

Odpowiedź: Grupy rekonstrukcyjne biorące udział w filmie leżą w gestii wykonawcy.

  1. Dotyczy: załącznika nr 9 do SWZ, Ad. 5. – czy wymiary urządzeń podane w opisie wskazują precyzyjny wymiar urządzeń: 24 mm x 40 mm x 97 mm – czy istnieje możliwość dostawy urządzeń o innych wymiarach? Jaką tolerancje wymiarową dopuszcza zamawiający?

Odpowiedź: W załączniku nr 9 do SWZ ad. 5 pkt. 2)nadajnik z wbudowanym mikrofonem Zamawiający wskazał minimalne wymiary urządzenia. Zamawiający nie precyzuje tolerancji wymiarów.

  1. Dotyczy: Załącznik nr 7 do SWZ – prosimy o doprecyzowanie zapisu „doprowadzi zasilanie elektryczne do każdej z nich.” Chodzi o mapę sytuacyjną która pozwoli określić sposób wykonania przyłączy elektrycznych, miejsce rozprowadzenia prądu oraz informację czy źródło zasilania dla każdej z rolet jest inne oraz czy został wykonany projekt elektryczny oraz czy wykonana instalacja elektryczna będzie wykorzystywana w przyszłości do zasalania innych odbiorników niż żaluzje. (wskazanie na planie źródła lub źródeł prądu oraz lokalizacji odbiorników (w postaci rolet) umożliwi oszacowanie pracochłonności i kosztów materiałowych dla wykonania przyłączy elektrycznych.

Odpowiedź: W załączeniu Zamawiający przedstawia schemat rozmieszczenia instalacji elektrycznej i źródeł prądu. Zamawiający nie dysponuje projektem elektrycznym. Instalacja elektryczna będzie wykorzystywana tylko do zasilania zamontowanych żaluzji zewnętrznych (rolet, bram).

  1. Czy okres realizacji wskazany jako 90dni jest liczony jako dni robocze czy kalendarzowe?

Odpowiedź: Okres realizacji zamówienia jest liczony w dniach kalendarzowych.

  1. Czy okres realizacji 90dni który przewidział zamawiający został wyznaczony na podstawie wstępnej pracochłonności projektu z uwzględnieniem zapasu na nieprzewidziane zdarzenia losowe (np. obostrzenia COVID). Określony czas jest niezmiernie krótki jak na listę koniecznych do zrealizowania elementów, dlatego też jeżeli 90dni jest liczone jako dni kalendarzowe to czy Zamawiający dopuszcza możliwość odbywania się odbiorów i uzgodnień częściowych, testów, wykonywania zdjęć i filmów w dni standardowo wolne od pracy czyli soboty i niedziele w godzinach 8-16?

Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza możliwość wykonywania zdjęć i filmów w dni wolne od pracy, czyli soboty i niedziele w godzinach od 8 do 16. Zamawiający nie dopuszcza możliwości odbywania się odbiorów i uzgodnień częściowych oraz testów w dni ustawowo wolne od pracy.

  1. Czy dopuszczone będą referencje, gdzie zamiast słowa „brama garażowa” jest informacja, że zamontowano „rolety zewnętrzne”?

Odpowiedź: Zamawiający uzna przedstawienie referencji na dostawę z montażem bramy zewnętrznej sterowanej elektrycznie lub rolety zewnętrznej sterowanej elektrycznie lub żaluzji zabezpieczającej zewnętrznej sterowanej elektrycznie.

 

      Zgodnie z art. 286 ust. 3 powyższe zmiany treści SWZ są istotne dla sporządzenia oferty i wymagają od wykonawców dodatkowego czasu na zapoznanie się ze zmianą. Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na ich przygotowanie tj. do dnia 31.03.2021 do godz. 9.00.

 

       Dodatkowo zgodnie z art. 222 ust. 4 Zamawiający informuje, że na sfinansowanie zamówienia (obu części) zamierza przeznaczyć 250 000,00 zł.

WÓJT

Mirosław Lech

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Podinspektor ds. inwestycji, zamówień publicznych i gospodarki przestrzennej

Data wytworzenia: 2021-03-24

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data modyfikacji: 2021-03-24

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2021-03-24