ZARZĄDZENIE NR 2/2021

ZARZĄDZENIE NR 2/2021
WÓJTA GMINY KORYCIN

z dnia 21 stycznia 2021 r.

w sprawie rozpatrzenia wniosków zgłoszonych do projektu zmiany miejscowego planu  zagospodarowania przestrzennego części obszaru gminy Korycin

 

        Na podstawie art. 17, pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.) stwierdza się, że w wyniku ogłoszenia i zawiadomień o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru gminy Korycin, zgłoszono wnioski wyłącznie przez instytucje, które rozstrzyga się w sposób następujący:

§ 1 Uwzględnia się nastepujace wnioski  Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego ul. Mickiewicza 3 15-213 Białystok zgłoszone pismem nr ZK-VII.743.57.2020.AP z dnia 15 grudnia 2020 r

1. Wniosek o aktualizację miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru gminy Korycin - rozdziału 12 „Ustalenia dotyczące potrzeb obronnosci i bezpieczeństwa państwa oraz ochrona przeciwpożarowa”, § 33.

2. Informacja, że wymagania obrony cywilnej określa zarządzenie Nr 7/2020 Wojewody     Podlaskiego z dnia 19 stycznia 2020 r. w sprawie ustalenia wymagań obrony cywilnej.

3. Informacja, iź organem właściwym do uzgadniania  w projekcie budowlanym w zakresie    obrony cywilnej  jest Szef OC gminy.

§ 2. Przyjmuje się do wiadomości brak wniosków zgłoszony przez Marszałka  Województwa Podlaskiego – Geologa Wojewódzkiego, ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1, 15-888 Białystok, pismem Nr DIT-III.7634.112.2020 z dnia 18 grudnia 2020 r.

§ 3. Uwzględnia się następujące wnioski zgłoszone przez Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich, ul. Elewatorska 6, 15 – 620 Białystok pismem Nr WP.0300.75.2020 z dnia 15 grudnia 2020 r.:

1. Tereny zmiany planu położone są w części  przy drodze wojewódzkiej Nr 671 Sokolany- Knyszyn-Stare Jeżewo-Sokoły; aktualnie na odcinku przebiegającym przez gminę Korycin posiada klasę G  i dla tej klasy należy przyjmować parametry techniczne i użytkowe tej drogi. Dotyczy to w szczególności  częstości zjazdów, których liczba winna być ograniczona, a dojazd zapewniony z dróg niższych klas, szczególnie do terenów przeznaczonych pod nową zabudowę

2.W rejonie skrzyżowań drogi wojewódzkiej z innymi drogami publicznymi nie należy lokalizować terenów pod jakiekolwiek usługi z wyjątkiem przypadku kiedy dojazd do nich zapewniony jest z drogi bocznej

3. Obiekty budowlane przy drodze wojewódzkiej w terenie zabudowanym należy lokalizować w odległości nie mniejszej niż 8 m od zewnętrznej krawędzi jezdni a poza terenem zabudowy w odległości co najmniej 20 m, zgodnie z art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (t.j Dz. U z 2020 r. poz. 470 z późn. zm.)

4. Odległość do budynków przeznaczonych na stały pobyt ludzi winna zapewnić ochronę przed  niekorzystnym oddziaływaniem drogi, a należy ją określić na podstawie  analizy natężenia ruchu pojazdów na drodze oraz związanych z nim uciążliwości akustycznych i wibracji. W przypadku braku takiego opracowania zaleca się   lokalizowanie nowoprojektowanych budynków mieszkalnych w odległości nie mniejszej niż 30 m od krawędzi jezdni w przypadku budynków jednokondygnacyjnych, 40 m w przypadku budynków wielokondygnacyjnych

5. Ewentualne parkingi dla użytkowników obiektów usługowych i produkcyjno – usługowych należy lokalizować wyłącznie na terenach własnych inwestora.

6. Problem  odprowadzania i oczyszczania ścieków opadowych i roztopowych trzeba jednoznacznie rozwiązać poprzez określenie kierunków i sposobów gospodarowania wodami opadowymi oraz wskazanie przebiegu kanałów zbiorczych i miejsc odbiorników wód opadowych, ujętych w kanalizacje i cieki otwarte.

§ 4. Uwzględnia się następujące wnioski zgłoszone przez  Dyrektora Generalnej  Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku ul. Zwycięstwa 2, 15-703 Białystok  pismem Nr O.BI.Z-3.438.59.2020.2.JS z dnia 21.12.2020 r., t.j: na obszarze zmiany planu należy uwzględnić:

1) warunki wynikające z art. 39 ust. 1 pkt  9 i art. 43 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U z 2020 r., poz. 470 z późn. zm.) w tym;

    - zabronić odprowadzania wody i ścieków z urządzeń melioracyjnych, gospodarskich lub

      zakładowych do rowów przydrożnych lub na jezdnię drogi,

    - lokalizowania obiektów budowlanych w  odległości ustalonej w art. 43 ust. 1 ustawy;

2) warunki wynikające z rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r. poz. 124 z późn. zm.) tj.

- wprowadzić zapisy mówiące, że podziały nieruchomości nie mogą wymuszać budowy nowych zjazdów z drogi krajowej. Obsługę komunikacyjną  wydzielonych działek należy zapewnić z dróg publicznych niższych kategorii lub dróg wewnętrznych. Zjazdy publiczne zgodnie z § 78 rozporządzenia powinny mieć odpowiednie parametry techniczne oraz spełniać określone warunki odnośnie lokalizacji ;

- obsługę komunikacyjną wnioskowanych terenów zapewnić w oparciu o rozwiązania projektowe wynikające z § 9 rozporządzenia, zgodnie z którymi w celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego stosowanie na drodze klasy GP zjazdów jest dopuszczalne wyjątkowo i musi być ograniczone poprzez zapewnienie dojazdu z dróg nizszej kategorii;

 3) warunki wynikające z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1065 z późn. zm.) w tym:

- wykluczyć możliwość odprowadzania wód powierzchniowych z terenów przyległych do drogi krajowej do rowów przydrożnych (oprócz tzw. spływu naturalnego) oraz  na jezdnię drogi krajowej. Ponadto zabrania się odprowadzania wód opadowych z terenów przyległych do drogi krajowej do urządzeń sieci kanalizacji deszczowej służącej odwodnieniu drogi krajowej, co wynika z § 28 i 29 w/w rozporządzenia,

- przy zagospodarowaniu działki budowlanej, urządzić stosownie do jej przeznaczenia i sposobu zabudowy, miejsca postojowe dla samochodów użytkowników stałych  i przebywających okresowo, w tym również miejsca postojowe dla samochodów z których korzystają osoby niepełnosprawne – zgodnie z § 18, ust 1 w/w rozporządzenia;

      - zapewnić odpowiednią osłonę akustyczną dla budynków, stosownie do postanowień     § 325 rozporządzenia;

4)  uwagi ogólne dotyczące jakości i skali opracowania zmiany planu. wynikające z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. Nr 164, poz. 1587).

§ 5. Uwzględnia się informację zgłoszoną przez Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, ul. Dojlidy Fabryczne 23, 15-554 Białystok, pismem Nr R.5150.39.2020.RS z dnia 31.12.2020 r., iż na obszarze zmiany planu, występuja następujące obiekty zabytkowe:

1) działka nr geodezyjny 399/2 położona jest na obszarze zabytkowego rozplanowania przestrzennego miejscowości Korycin, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora zabytków w Białymstoku z dnia 19 czerwca 1986 r. l.dz.KL.WKZ.-5340/25/83/86; w związku z  powyższym przed przystąpieniem do realizacji inwestycji na w/w działce należy uzyskać pozwolenie konserwatorskie – art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.);

2) część działki nr geodezyjny 596 położona jest na obszarze zabytkowego rozplanowania przestrzennego miejscowości Korycin, wpisanego do rejestru zabytków decyzją Wojewódzkiego Konserwatora zabytków w Białymstoku z dnia 19 czerwca 1986 r. l.dz.KL.WKZ.-5340/25/83/86; w związku z  powyższym przed przystąpieniem do realizacji inwestycji na tej części w/w działki należy uzyskać pozwolenie konserwatorskie – art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (dz. U z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.);

3) na działce nr geodezyjny 74/16 występuje  zabytek archeologiczny nie wpisany do rejestru zabytków, ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków: Korycin – stanowisko nr 3 w miejscowości, obszar AZP 31-86 nr na obszarze 26, działka nr geod. 52/1 (dane z 2000 r.) – na obszarze występowania stanowiska, przed przystąpieniem do jakiejkolwiek inwestycji należy przeprowadzić badania archeologiczne;

4) na działce nr geodezyjny 95/1 występuje  zabytek archeologiczny nie wpisany do rejestru   zabytków, ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków: Korycin – stanowisko nr 4 w miejscowości, obszar AZP 31-86/nr na obszarze 27, działka nr geod. 60/1 (dane z 2000 r.) – na obszarze występowania stanowiska, w trakcie prowadzenia prac ziemnych związanych z jakąkolwiek inwestycją należy prowadzić badania archeologiczne w formie nadzoru;

5) na działce nr geodezyjny 122 występuje  zabytek archeologiczny nie wpisany do rejestru zabytków, ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków- Korycin – stanowisko nr 3 w miejscowości, obszar AZP 31-86/nr na obszarze 106, działki nr geod. 85/2 i 86 (dane z 2000 r.) – na obszarze występowania stanowiska, przed przystąpieniem do jakiejkolwiek inwestycji należy przeprowadzić badania archeologiczne;

6) na działce nr geodezyjny 223 występuje  zabytek archeologiczny nie wpisany do rejestru zabytków, ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków: Korycin – stanowisko nr 13 w miejscowości, obszar AZP 31-86/nr na obszarze 102, działki nr geod. 90/2 i 99/2 (dane z 2000 r.) – na obszarze występowania stanowiska, przed przystąpieniem do jakiejkolwiek inwestycji należy przeprowadzić badania archeologiczne;

7) na działce nr geodezyjny 224 występuje  zabytek archeologiczny nie wpisany do rejestru zabytków, ujęty w wojewódzkiej ewidencji zabytków: Korycin – stanowisko nr 16 w miejscowości, obszar AZP 31-86/nr na obszarze 105, działka nr geod. 100 (dane z 2000 r.) – na obszarze występowania stanowiska, w trakcie prowadzenia prac ziemnych związanych z jakąkolwiek inwestycją należy prowadzić badania archeologiczne w formie nadzoru;

8) na prowadzenie wszystkich w/w badań archeologicznych należy uzyskać stosowne pozwolenie konserwatorskie (zgodnie z art. 36 ust 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami – j.t –Dz. U z 2020 r. poz. 282 z późn. zm.).

§ 6. Uwzględnia się wnioski Zarządu Województwa Podlaskiego zgłoszone uchwałą Nr 173/2902/2020 z dnia 23 grudnia 2020 r.,  iż  na obszarze zmiany planu należy uwzględnić występujące  elementy ponadlokalne zagospodarowania  wynikające z postanowień Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Podlaskiego, uchwalonego uchwałą Nr XXXVI/330/17 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 22 maja 2017 r., zmienionego Uchwałą Nr XXXIX/356/17 z dnia 28 sierpnia 2017 r.(Dz. Urz. Woj. Podl. z 2017 r. poz. 2777, poz. 3270) a w szczególności:

1) Obszary funkcjonalne kształtowania potencjału rozwojowego – ochrony i ksztaltowania zasobów wodnych:- sąsiedztwo zbiornika retencyjnego na rzece Kumiała;

2) System transportowy:

     - sąsiedztwo drogi krajowej GP -8,

     - sąsiedztwo drogi wojewódzkiej G – 671,

§ 7. Zarządzenie stanowi element dokumentacji prac planistycznych.

§ 8. Wykaz wniosków do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego stanowi załącznik nr 1.

§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

WÓJT

Mirosław Lech

  • Załącznik ( 300.79 KB ) Podgląd załącznika Załącznik

    Wykaz wniosków do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wykaz dotyczy projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru gminy Korycin

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Podinspektor ds. inwestycji, zamówień publicznych i gospodarki przestrzennej

Data wytworzenia: 2021-01-21

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data modyfikacji: 2021-01-21

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2021-01-21