Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych - ewidencja ludności

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych 
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorami są:

1.  Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,

2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ wydający dowód osobisty jest Wójt Gminy Korycin.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Wójtem Gminy Korycin można się skontaktować pisemnie na adres siedziby:

Urząd Gminy Korycin
ul. Knyszyńska 2a
16-140 Korycin

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

  • Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

  • Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

  • Administrator – Wójt Gminy Korycin wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować się za  pośrednictwem adresu e-mail: iod@korycin.pl lub operatora pocztowego na adres:
    Inspektor Ochrony Danych
    Urząd Gminy Korycin
    ul. Knyszyńska 2a
    16-140 Korycin

  • Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

  • zarejestrowania w związku z:

- nadaniem lub zmianą numeru PESEL,

- zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,

- zmianą obywatelstwa,

- wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,

- zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

  • rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

- zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,

- wymeldowaniu się  z miejsca pobytu stałego lub czasowego,

- zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski

  • uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL;
  • usunięcia  niezgodności w danych.

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

ODBIORCY DANYCH

 

Pani/Pana dane mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom:

- służbom;
- organom administracji publicznej;
- sądom i prokuraturze; komornikom sądowym;
- państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom,

  • w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych:

- osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny;
- jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą;
- innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach.

Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH 

Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

- kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,

- organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,

- organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,

- wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,

- wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Obowiązek podania danych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Wójt Gminy Korycin

Data wytworzenia: 2018-05-25

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data modyfikacji: 2018-06-07

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2018-05-30