Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków obywateli
PRZYJMOWANIE, ROZPATRYWANIE I ZAŁATWIANIE
SKARG I WNIOSKÓW OBYWATELI PRZEZ WÓJTA I PRACOWNIKÓW URZĘDU GMINY
- Wójt i Zastępca Wójta przyjmują w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 12.00 - 16.00.
- Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, obywatele są przyjmowane w następnym dniu roboczym.
- Rejestr przyjętych interesantów w sprawach skarg i wniosków prowadzi sekretariat Urzędu.
- Skarbnik, Sekretarz i pozostali pracownicy Urzędu przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie, w godzinach pracy Urzędu.
- Skargi i wnioski wnoszone telefonicznie lub ustnie przyjmuje się do protokołu.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi pod nadzorem Sekretarza stanowisko ds. sekretarsko - kancelaryjnych oraz obsługi Rady i jej Komisji.
- Po zarejestrowaniu w rejestrze skargi i wnioski przekazywane są właściwym komórkom organizacyjnym do rozpatrzenia i załatwienia.
- Skargi na Wójta i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, po zarejestrowaniu w rejestrze, przekazywane są przewodniczącemu Rady Gminy celem przedstawienia do rozpatrzenia przez Radę.
- Do skarg, o których mowa w pkt. 8 załącza się pisemne wyjaśnienia Wójta lub kierownika gminnej jednostki organizacyjnej na okoliczność zarzutów podnoszonych w skardze.
- Pracownicy Urzędu są odpowiedzialni za wszechstronne badanie spraw podnoszonych w skargach i wnioskach oraz terminowe udzielenie odpowiedzi.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują:
1) Wójt - w sprawach dotyczących zadań lub działalności Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika;
2) Sekretarz - w sprawach dotyczących pracowników i funkcjonowania Urzędu. - Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz.
Skargi dotyczące działalności Wójta i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Korycin zgodnie z § 44 Statutu Gminy Korycin rozpatruje komisja skarg, wniosków i petycji.
Do zadań Komisji skarg, wniosków i petycji należy:
1) rozpatrywanie skarg, do rozpatrzenia których organem właściwym jest Rada Gminy, składanych przez obywateli, dotyczących zadań lub działalności Wójta i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Korycin, z wyjątkiem skarg w sprawach należących do zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
2) rozpatrywanie wniosków, do rozpatrzenia których organem właściwym jest Rada Gminy, których przedmiotem mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności oraz lepszego zaspokajania potrzeb ludności;
3) rozpatrywanie petycji kierowanych do Rady.
Komisja skarg, wniosków i petycji przedkłada opinię w sprawie wniesionej skargi, do rozpatrzenia której organem właściwym jest Rada Przewodniczącemu, który wprowadza rozpatrzenie skargi do porządku obrad najbliższej sesji.
WÓJT
Mirosław Lech
Metryka strony