Protokół z XXII Sesji Rady Gminy

PROTOKÓŁ Nr XXII/05

z XXII Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 marca 2005r.(środa) w sali GOKSiT w Korycinie, ul. Knyszyńska 2a, w godz. 14.00 – 18.30 pod przewodnictwem pana Józefa Glińskiego – przewodniczącego Rady Gminy Korycin.

 

 

 

Stan Rady Gminy – 15 radnych.

Obecnych – 14 radnych

zgodnie z załączoną listą obecności stanowiącą załącznik do oryginału protokołu z Sesji Rady Gminy.

 

Radni obecni podczas obrad sesyjnych:

1)     pan Adam Bielawski

2)     pan Jan Bojarzyński

3)     pan Józef Gliński

4)     pan Stanisław Krutul

5)     pan Bogdan Małyszko

6)     pan Antoni Pakuła

7)     pan Stanisław Pochodowicz

8)     pan Antoni Puza

9)     pan Jarosław Radulski

10) pan Edmund Sobolewski

11) pan Krzysztof Szewczul

12) pan Stanisław Szubzda

13) pan Kazimierz Urban

14) pan Andrzej Waszczeniuk

 

Radny nieobecny usprawiedliwiony – pan Czesław Radulski.

 

Ponadto w posiedzeniu Sesji udział wzięli:

1)     pan Mirosław Lech – Wójt Gminy Korycin

2)     pani Grażyna Bajkowska – Z-ca Wójta Gminy Korycin

3)     pani Tamara Sokołowska – Sekretarz Gminy

4)     pani Danuta Zawadzka – Skarbnik Gminy

5)     pani Elżbieta Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie

6)     pani Ewa Michnowicz – protokolantka posiedzenia

 

Obrady XXII Sesji Rady Gminy Korycin prowadził pan Józef Gliński – przewodniczący Rady Gminy Korycin.  

Na początku obrad sesyjnych pan przewodniczący serdecznie powitał panów radnych, pana Wójta, panią Zastępcę Wójta, panie Sekretarz, Skarbnik i Kierownik GOPS oraz panią protokolantkę. Następnie na podstawie listy obecności stwierdził, że na stan 15 radnych w obradach sesyjnych uczestniczy 14 radnych, zatem obrady są prawomocne, gdzie Rada może obradować i podejmować stosowne uchwały. Przypomniał, że zgodnie z art.14 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym uchwały zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady. Zatem dzisiejsze uchwały powinny być w ten sposób podjęte.

Poinformował, że proponowany porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Korycin został panom radnym doręczony wraz z materiałami będącymi przedmiotem obrad.

Pan przewodniczący zarządził głosowanie nad przyjęciem proponowanego porządku obrad. Za przyjęciem porządku głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że proponowany porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Korycin został przyjęty jednogłośnie. Oto treść przyjętego porządku obrad:

1.     Otwarcie obrad.

2.     Przyjęcie porządku dziennego XXII Sesji Rady Gminy Korycin.

3.     Przyjęcie protokołu z XXI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 grudnia 2004r.

4.     Informacja Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.

5.     Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady.

6.     Uchwalenie budżetu gminy Korycin na 2005 rok – podjęcie uchwały Nr XXII/122/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

7.     Uchwalenie nowego Regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród – podjęcie uchwały Nr XXII/123/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

8.     Uchwalenie nowego Regulaminu określającego wysokość stawek dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania dla nauczycieli szkół i przedszkola prowadzonych przez Gminę Korycin – podjęcie uchwały Nr XXII/124/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

9.     Uchwalenie Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XXII/125/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

10.  Uchwalenie Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok – podjęcie uchwały Nr XXII/126/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

11.  Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej na pomoc rzeczową, zasiłki okresowe i zasiłki celowe – uchwała Nr XXII/127/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

12.  Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenie rzeczowe w postaci posiłków – uchwała Nr XXII/128/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

13.  Zatwierdzenie nowej taryfy za zbiorowe odprowadzanie i przyjmowanie ścieków na terenie Gminy Korycin – podjęcie uchwały Nr XXII/129/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

14.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działek rolnych położonych w obrębie wsi Zabrodzie i Laskowszczyzna na mienie komunalne Gminy Korycin – uchwała Nr XXII/130/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

15.  Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek rolnych położonych w obrębie wsi Szumowo, stanowiących własność Gminy Korycin i Pana Mariusza Kreczko, zam. Szumowo 5 – uchwała Nr XXII/131/05 Rady Gminy Korycin z dnia 30 marca 2005r.

16.  Odpowiedzi na wnioski pisemne zgłoszone przez panów radnych na ostatniej Sesji Rady Gminy.    

17.  Interpelacje i zapytania radnych.

18.  Wolne wnioski i informacje.

19.  Zamknięcie obrad.

 

Pan przewodniczący obrad stwierdził, że zgodnie z proponowanym porządkiem obrad Rada Gminy Korycin winna przyjąć protokół z XXI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 grudnia 2004r. Przypomniał, że był on wyłożony do wglądu radnych w Urzędzie Gminy Korycin. Każdy z radnych miał prawo wcześniej zapoznać się z jego treścią, wnieść uwagi, poprawki, które w drodze głosowania jawnego mogłyby być przyjęte bądź odrzucone przez Radę Gminy po uprzednim wysłuchaniu protokolanta.

Wobec nie wniesienia do protokołu uwag, poprawek i zastrzeżeń pan przewodniczący stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie przyjęła treść protokołu z XXI Sesji Rady Gminy.

 

Ad.4/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował o działaniach podejmowanych przez niego w okresie międzysesyjnym tj.

- podjąłem decyzję o zwołaniu dzisiejszej Sesji Rady Gminy Korycin,

- analizowałem korespondencję, która wpłynęła do Rady Gminy,

- pełniłem w poniedziałki dyżury w Urzędzie Gminy,

- w miesiącu lutym uczestniczyłem w Balu Honorowych Dawców Krwi w Korycinie, gdzie w

   imieniu Wójta Gminy oraz własnym wręczyłem dyplomy honorowym dawcom,

- wysłałem do panów radnych wzory oświadczeń majątkowych.

 

Panowie radni nie wnieśli uwag ani zastrzeżeń do przedstawionej informacji przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych przez niego w okresie międzysesyjnym.

 

 Ad.5/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i złożył sprawozdanie Radzie Gminy ze swojej działalności w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza z wykonania uchwał Rady:

1.     Wydałem Zarządzenie Nr 78/05 Wójta Gminy Korycin (jako organu wykonawczego) z dnia 3 stycznia 2005 r. w sprawie określenia sposobu wykonania uchwał Rady Gminy podjętych podczas obrad XXI Sesji Rady Gminy Korycin odbytej dnia 30 grudnia 2004 roku. Podczas tej Sesji Rada Gminy podjęła 3 uchwały w następujących sprawach:

- zmian w budżecie gminy Korycin na 2004 rok,

- wyrażenia zgody na zmianę terminu spłaty kredytu krótkoterminowego –

   pomostowego,

- przystąpienia do opracowania zmiany studium uwarunkowań i kierunków

   zagospodarowania przestrzennego gminy Korycin.

Uchwały te zgodnie z przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym zostały w dniu 3 stycznia 2005 r. w ramach nadzoru przekazane wg właściwości do Wojewody Podlaskiego i Regionalnej Izby Obrachunkowej, a także uchwała dotycząca zmian w budżecie gminy do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego oraz została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Korycin.

2.     Zarządzeniem Nr 79/05 Wójta Gminy Korycin (jako organu wykonawczego) z dnia 3 stycznia 2005 r. ustaliłem opłaty za wynajem pomieszczeń Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Korycinie oraz za korzystanie z usług sprzętu gminnego (jedna sala – 1050zł, dwie sale – 1250zł).

3.     Zarządzeniem Nr 80/05 Wójta Gminy Korycin (jako organu wykonawczego) z dnia 3 stycznia 2005 r. ustaliłem stawkę czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokali mieszkalnych wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy Korycin. Stawkę podstawową za 1m2powierzchni użytkowej ustaliłem na kwotę 1,20zł. Najemcy lokali mieszkalnych otrzymali 3-miesięczne wypowiedzenia dotychczasowej stawki podstawowej, a nowa zacznie obowiązywać od 1 maja br.

4.     Zarządzeniem Nr 81/05 Wójta Gminy Korycin (jako organu wykonawczego) z dnia 14 marca 2005 r. określiłem sposób przygotowania projektów uchwał będących przedmiotem obrad dzisiejszej Sesji Rady Gminy Korycin (10 projektów uchwał).

5.     W dniu 24 lutego 2005 r. złożono wniosek do Urzędu Marszałkowskiego na dokończenie drogi gminnej w Mielnikach.

6.     Zlecono dokonanie remontu instalacji elektrycznej w budynku OSP w Ostrej Górze. Koszt remontu wyniósł 1850 zł.

7.     Zlecono wykonanie dokumentacji na drogę gminną w Aulakowszczyźnie i złożono

wniosek dnia 24 lutego 2005 r. do Urzędu Marszałkowskiego o jej dofinansowanie. Pan Romuald Błahuszewski wykonał dokumentację drogi gminnej.

8.     Trwają opracowania dotyczące zmian studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Korycin oraz planu zagospodarowania przestrzennego gminy.

9.     Zlecono firmie opracowanie gminnej ewidencji zabytków.

10.  Prowadziłem rozmowy z panem Wojciechem Burnewiczem, zam. Kumiała, w sprawie nabycia przez gminę Korycin wiatraka we wsi Zagórze i podpisałem umowę wstępną w tej sprawie. Są dwa warianty zakupu: sam wiatrak w cenie 10tys.zł lub wraz z gruntem w cenie 20tys.zł.

11.  Został złożony wniosek na kupno nieruchomości poszkolnej w Zabrodziu. Zleciliśmy biegłemu ds. szacowania nieruchomości wycenę jej i została ona wyceniona na kwotę 127 700 złotych. Zasięgniemy opinii mieszkańców w sprawie jej sprzedaży. Po uzyskaniu pozytywnej opinii przedłożę Radzie Gminy projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż tej nieruchomości.

12.  W budynkach będących własnością gminy Korycin firma kominiarska wykonuje przegląd przewodów wentylacyjnych i dymowych.

13.  W Urzędzie Gminy Korycin w miesiącu lutym br. przeprowadzone zostały dwie kontrole przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w zakresie odprowadzania składek ZUS i innych za okres od 01.01.1999 r. do 31.12.2004 r. oraz przez Urząd Kontroli Skarbowej w Białymstoku w zakresie prawidłowości klasyfikacji podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych w Programie SAPARD i w obu przypadkach nie stwierdzono nieprawidłowości i nie wydano zaleceń pokontrolnych.

14.  W dniu 17 marca br. uczestniczyłem w posiedzeniu Komisji Gospodarki i Budżetu.

15.  Uczestniczyłem również w posiedzeniach: ZGW RP, ZGW WP, Związku Gmin „Kumiałka – Biebrza”, w Komitecie Regionów w Brukseli oraz w innych naradach i szkoleniach.

16.  W dniu 23 marca br. otrzymaliśmy z Kuratorium Oświaty w Białymstoku pozytywną opinię odnośnie dalszego funkcjonowania Zespołu Szkół w Korycinie.

17.  Do 15 czerwca br. przedłużyliśmy termin ukończenia prac remontowych przy budynku ośrodka zdrowia w Korycinie, niestety nie możemy na ten cel pozyskać, tak jak planowaliśmy wcześniej, dodatkowych pieniędzy ze ZPORR-u i musimy posiłkować się kredytami.

 

Pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy wysłuchała sprawozdania pana Wójta z jego działalności międzysesyjnej, a zwłaszcza z wykonania uchwał Rady i nie wniosła do w/w sprawozdania uwag i zastrzeżeń.

 

Ad.6/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali ostateczną wersję budżetu gminy Korycin na 2005 rok.

Projekt uchwały wraz z załącznikami do budżetu panowie radni otrzymali i mogli zapoznać się z ich treścią.

Proszę panią Skarbnik o szczegółowe przedstawienie budżetu gminy na 2005 rok i porównanie go z dotychczasowym projektem, który obowiązuje do czasu uchwalenia ostatecznej wersji.

Pani Skarbnik powiedziała, że plan tegorocznego budżetu od projektu budżetu różni się dotacjami SAPARDOWSKIMI, na które liczyliśmy w roku ubiegłym, a dostaliśmy je dopiero pod koniec lutego br. i musieliśmy je ująć w budżecie tegorocznym i przedstawia się następująco:

- dochody budżetu gminy w wysokości          - 6 920 947zł,

- wydatki budżetu gminy w wysokości           - 6 632 344zł.

Z dochodów przeznacza się kwotę 1 053 000zł na:

- spłatę rat kredytów długoterminowych – 387 000zł,

- spłatę rat pożyczki długoterminowej – 36 000zł,

- spłatę kredytu krótkoterminowego – pomostowego – 630 000zł.

Deficyt w kwocie 764 397zł będzie pokryty następującymi kredytami długoterminowymi:

- 82 887zł – transza kredytu termomodernizacyjnego zaciągniętego w 2004 roku na finansowanie zadania pn. „Termomodernizacja budynku apteki w Korycinie”,

- 56 850zł – transza kredytu termomodernizacyjnego zaciągniętego w 2004 roku na finansowanie zadania pn. „Termomodernizacja budynku Domu Nauczyciela w Zabrodziu”,

- 164 660zł – planowany do zaciągnięcia kredyt trermomodernizacyjny na finansowanie zadania inwestycyjnego pn. „Remont i rozbudowa budynku ośrodka zdrowia w Korycinie”,

- 460 000zł – planowany do zaciągnięcia kredyt inwestycyjny na finansowanie zadania pn. „Remont i rozbudowa budynku ośrodka zdrowia w Korycinie”.

Rezerwa ogólna została zaplanowana w kwocie 35 000zł.

 Dotacja dla innych samorządów na 2005 rok w łącznej kwocie 30 000zł.

 Dotacja dla gminnych instytucji kultury w łącznej kwocie 219 000zł.

Plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ustalono w kwocie 5 150zł, a wydatki Funduszu w kwocie 6 100zł.

Dochody w kwocie 43 000zł pochodzące z wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznacza się na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Wójta Gminy w roku budżetowym w kwocie 1 000 000zł.

              Pan Wójt w ramach uzupełnienia powiedział, że trwają prace, które przygotowują bardzo duże inwestycje na terenie naszej gminy np. modernizacja kompleksu dróg (wojewódzkich, powiatowych i gminnych), gdzie koszt wyniesie około 22mln.zł. Są co prawda duże trudności w przygotowaniu materiałów geodezyjnych, które geodeci ciągle poprawiają, ale mam nadzieję, że szybko się z tym uporamy. Realizacja przedsięwzięcia przewidziana jest na lata 2006 – 2007. Planujemy również dwie inwestycje retencyjne i jest szansa, że przynajmniej jedna z nich zostanie ujęta w planach wojewódzkich, czyli będzie zrealizowana bez wkładu własnego gminy oprócz pieniędzy związanych z wykupem gruntów.

            Radny Stanisław Szubzda zapytał, dlaczego są planowane tylko dwa zbiorniki retencyjne, skoro we wcześniejszych planach było ich trzy?

            Pan Wójt odpowiedział, że jeden z właścicieli gruntów absolutnie nie zgadza się na jego sprzedaż i dlatego musimy na razie zrezygnować ze zbiornika w miejscowości Laskowszczyzna. Istnieje jednak możliwość, że w przyszłości zmienimy lokalizację i wtedy ten zbiornik powstanie. Wójt powiedział również, że mocnym obciążeniem tegorocznego budżetu jest to, że większość faktur za rozbudowę i remont budynku ośrodka zdrowia w Korycinie musimy opłacić sami, ale uważam, że inwestycja jest tego warta. Być może złożymy wniosek do ZPORR o dofinansowanie zakupu wyposażenia ośrodka zdrowia np. sprzętu rehabilitacyjnego – ale jest to jeszcze kwestia otwarta. Jeśli chodzi o budowę kompleksu rekreacyjnego przy zalewie w Korycinie to realnie patrząc prace mogłyby się rozpocząć w roku 2005, a zakończyłyby się w 2006 roku. W budżecie jest ujęta cała kwota na powyższą budowę, ale gro tych środków zostałoby wydane dopiero w roku przyszłym.

Jeśli chodzi o prace remontowe w samym Korycinie, to planuje się wykonanie chodnika na ulicy Grodzieńskiej do budynku „Tęczy” oraz wyrównanie i utwardzenie placu przy budynku starego Urzędu Gminy, likwidacja płotu po to, by powyższy plac mógł służyć celom parkingowym. Chciałbym również powiedzieć o tym, że podobnie jak w roku ubiegłym, planujemy duże wydatki na reklamę związane z wyjazdami na różnego rodzaju targi, szkolenia itp. Jako Związek Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego planujemy otworzenie rynku produktów regionalnych w Białymstoku, gdzie każda z zainteresowanych gmin poniesie koszty wybudowania drewnianego straganu, w którym przez cały rok będą sprzedawane produkty regionalne pochodzące z danej gminy. Koszt wybudowania takiego straganu to około 10ty.zł. Natomiast na terenie naszej gminy chciałbym wybudować kilka takich drewnianych straganów np. przy przystanku PKS lub przy sklepie w Skindzierzu, gdzie byłby sprzedawany ser koryciński. Byłaby to dobra reklama dla gminy i dochód dla ludzi.

            Radny Jan Bojarzyński powiedział, że chyba jako gmina za dużo inwestujemy w kilka osób, które dzięki naszej reklamie zarabiają konkretne i to nie małe pieniądze, powinni się więc poczuwać do obowiązku i współfinansować przedsięwzięcia związane z promocją i sprzedażą sera korycińskiego, a nie dostawać wszystko za darmo. Uważam, że producenci powinni sfinansować pół na pół budowę straganów na terenie naszej gminy oraz oddawać jakiś procent z dochodów ze sprzedaży sera.

            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie budżetu gminy Korycin na 2005 rok.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/122/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie budżetu gminy Korycin na 2005 rok

 

stanowi stronę 16 protokołu.

 

Pan przewodniczący ogłosił 15 minut przerwy.

Wznowiono obrady.

Ad.7/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy ustali nowy Regulamin określający kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród.

Stosownie do zapisu art. 49 ust. 1, pkt 1 i ust. 2 znowelizowanej ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela wynika, iż „Tworzy się specjalny fundusz na nagrody dla nauczycieli za ich osiągnięcia dydaktyczno – wychowawcze w wysokości co najmniej 1% planowanych rocznych wynagrodzeń osobowych z przeznaczeniem na wypłaty nagród organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół. Organy prowadzące szkoły ustalają kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli z w/w środków uwzględniając w szczególności osiągnięcia w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej, pracy opiekuńczo – wychowawczej, realizacji innych zadań statutowych szkoły, sposób podziału środków na nagrody organów prowadzących szkoły i dyrektorów szkół, tryb zgłaszania kandydatów do nagród oraz zasadę, że nagroda może być przyznana nauczycielowi po przepracowaniu w szkole co najmniej roku”.

W/w kryteria są uwzględnione w projekcie powyższego Regulaminu, który został panom radnym doręczony.

            Głos zabrała pani Grażyna Bajkowska Zastępca Wójta, która powiedziała, że uchwalenie powyższego Regulaminu odgórnie narzuca nam Karta Nauczyciela. W porównaniu do poprzedniego Regulaminu niewiele się zmienia oprócz procentowego rozdzielania nagród tj. 40% środków funduszu nagród przeznacza się na nagrody Wójta Gminy Korycin, a 60% na nagrody dyrektora szkoły. W poprzednim Regulaminie ten podział to było 30% środków na nagrody Wójta i 70% na nagrody dyrektora.

            Pan Wójt dodał, że od kilku lat, jako Związek Gmin Wiejskich Rzeczypospolitej Polskiej, apelujemy o to, aby została zlikwidowana Karta Nauczyciela, ponieważ żadna inna grupa zawodowa w Polsce nie jest tak chroniona w Polsce jak właśnie nauczyciele. W jaki sposób można przeprowadzić jakąś reformę i poprawić np. poziom nauczania w danej szkole, skoro żaden szef nie może wymienić ludzi, ponieważ nauczyciele praktycznie są nietykalni. Chcemy zlikwidować również obligatoryjny 10% dodatek wiejski, który w obecnych czasach nie ma racji bytu, przecież teraz warunki pracy w mieście i na wsi są takie same, a może nawet lepsze na wsi. Nie ma jednak woli politycznej, aby zmienić tę sytuację i dlatego ciągle funkcjonują te ogromne przywileje. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że o utrzymanie Karty Nauczyciela nie walczą wcale naprawdę dobrzy pedagodzy, ponieważ oni nie obawiają się o swoje miejsce pracy, tylko związki zawodowe, które boją się utraty pozycji. My w naszym regulaminie wyeliminowaliśmy niepotrzebną rolę związków zawodowych.

            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie Regulaminu przyznawania nagród dla nauczycieli.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/123/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie ustalenia Regulaminu określającego kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli ze specjalnego funduszu nagród

 

stanowi stronę 17 protokołu.    

 

Ad.8/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali nowy Regulamin określający wysokość stawek dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania dla nauczycieli z terenu naszej gminy.

Zgodnie z brzmieniem art. 54 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. – Karta Nauczyciela: ”Organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego określa w drodze regulaminu wysokość nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania. Nauczyciel zatrudniony na terenie wiejskim oraz miejskim liczącym do 5tys. mieszkańców ma prawo do lokalu mieszkalnego na terenie gminy, w której położona jest szkoła, a także nauczycielowi temu posiadającemu kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela, przysługuje nauczycielski dodatek mieszkaniowy, którego wysokość uzależniona jest od stanu rodzinnego nauczyciela. Wysokość dodatku może być zróżnicowana w zależności od miejscowości, w której nauczyciel jest zatrudniony”.

Projekt Regulaminu panowie radni otrzymali. Uwzględnia on wymogi określone ustawą Karta Nauczyciela.  

            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie Regulaminu określającego wysokość stawek dodatku mieszkaniowego dla nauczycieli.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/124/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie ustalenia Regulaminu określającego wysokość stawek dodatku mieszkaniowego oraz szczegółowe zasady jego przyznawania i wypłacania dla nauczycieli szkół i przedszkola prowadzonych przez Gminę Korycin

 

stanowi stronę 18 protokołu.

 

Ad.9/               W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy uchwali Regulamin udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin.

Jest to nowe zadanie własne gminy wprowadzone ustawą z dnia 16 grudnia 2004 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz.U. Nr 281, poz. 2781), gdzie po rozdziale 8 dodano rozdział 8a w brzmieniu: „Pomoc materialna dla uczniów”.

Ustawa weszła w życie 1 stycznia 2005 roku, zaś rady gmin w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie tej ustawy uchwalają regulamin udzielania pomocy materialnej uczniom zamieszkałym na terenie gminy.

Pomoc materialna ma charakter socjalny albo motywacyjny.

Świadczeniami pomocy materialnej o charakterze socjalnym są:

1)     stypendium szkolne,

2)     zasiłek szkolny.

Na dofinansowanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym gmina otrzymuje dotację celową z budżetu państwa. Na dofinansowanie zasiłków szkolnych w danej gminie przeznacza się nie więcej niż 5% kwoty przyznanej dotacji. Udzielanie świadczeń pomocy materialnej o charakterze socjalnym jest zadaniem własnym gminy.

Projekt powyższego Regulaminu został panom radnym doręczony.

O bardziej szczegółowe uzasadnienie powyższego projektu uchwały proszę panią Grażynę Bajkowską – Zastępcę Wójta.

            Pani Bajkowska powiedziała, że jest to dosyć bulwersująca ustawa, ponieważ gmina została obarczona obowiązkiem przyznawania świadczeń socjalnych, bez dostatecznego zapewnienia środków finansowych na ten cel. Regulamin ustaliliśmy nie wiedząc, ile dostaniemy pieniędzy z Ministerstwa, ani ile zostanie złożonych wniosków, dlatego musieliśmy się posiłkować przy jego tworzeniu ustawą o pomocy społecznej. Nieoficjalnie wiemy, że dostaniemy niewiele ponad 34tys.zł, co nawet przy najniższych stypendiach wystarczy dla ponad 70 osób, a już teraz tych wniosków jest ponad 50 i będzie na pewno dużo więcej. Jeśli zabraknie środków z przyznanej dotacji, to musimy znaleźć pieniądze we własnym budżecie i wypłacić stypendium wszystkim, którzy spełniają kryterium dochodowe czyli dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 316zł netto. Chcę dodać, że stypendia przyznane wcześniej przez inne szkoły dla uczniów zamieszkałych na terenie naszej gminy są przez nas dziedziczone i muszą być wypłacone w takiej wysokości, w jakiej zostały przyznane. U nas są dwa takie przypadki.

Pani Wójt dodała również, że informacja o możliwości ubiegania się o powyższe świadczenia była pełna, ogłoszenia odczytano w szkołach, wywieszono w Urzędzie Gminy i na tablicach ogłoszeń na terenie naszej gminy. Chodziło o to, żeby ludzie wiedzieli, że posiadamy pieniądze na wypłatę stypendium socjalnego i nie mieli do nas pretensji, że nie zostali o tym poinformowani.

            Pani Skarbnik powiedziała, że pierwsza wypłata nastąpi w miesiącu kwietniu z wyrównaniem za poprzednie miesiące.                                     

            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowanie jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin.

 

UCHWAŁA NR XXII/125/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie uchwalenia Regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Korycin

 

stanowi stronę 19 protokołu.

 

Ad.10/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący obrad poinformował, że Rada Gminy uchwali Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok.

Obowiązek corocznego jego uchwalania wynika z art. 41 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Program ten jest realizowany przez Ośrodek Pomocy Społecznej.

Powyższy Program został panom radnym doręczony.

O bardziej szczegółowe uzasadnienie proszę panią Elżbietę Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie.

            Pani Tarachanowicz powiedziała, że powyższy Program uchwalany jest corocznie, a opracowywany jest w oparciu o diagnozę sytuacji społecznej w naszej gminie. W porównaniu do roku ubiegłego zmniejszyła się na naszym terenie przestępczość i co bardzo ważne – w roku 2004 nie odnotowano przestępstw wśród nieletnich, ale niestety pojawiły się przestępstwa związane z narkotykami. Jeśli chodzi o podstawowe cele programu to jest nimi zapobieganie powstawaniu nowych problemów alkoholowych i zmniejszanie rozmiarów aktualnie istniejących problemów alkoholowych.

Do najważniejszych rozwiązań organizacyjnych naszej gminy należą:

1)     zwiększenie dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu,

2)     udzielanie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie,

3)     prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii, w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz  dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo – wychowawczych i socjoterapeutycznych,

4)     wspomaganie działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych,

5)     podejmowanie interwencji w związku z naruszeniem przepisów określonych w art. 13 i 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego,

6)     kierowanie na badania pozwalające ustalić uzależnienie od alkoholu,

7)     zakup materiałów informacyjno – edukacyjnych w tym zakresie,

8)     współpraca z Pełnomocnikiem Zarządu Województwa Podlaskiego do Spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Uzależnień.

Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/126/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2005 rok

 

stanowi stronę 20 protokołu.

 

Ad.11/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie nową uchwałę w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej na pomoc rzeczową, zasiłki okresowe i zasiłki celowe.

Projekt uchwały został panom radnym doręczony.

O jego szczegółowe uzasadnienie proszę panią Elżbietę Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie.

            Pani Tarachanowicz powiedziała, że zmieniła się ustawa o pomocy społecznej, gdzie zasiłki okresowe specjalne zostały zabrane ośrodkom pomocy i przekazane do wypłacania przez KRUS i ZUS, dlatego właśnie musimy podjąć powyższą uchwałę, aby wypełnić powstałą lukę dla rodzin, które okresowo znalazły się w trudnej sytuacji materialnej.  

            Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej na pomoc rzeczową, zasiłki okresowe i zasiłki celowe.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/127/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej na pomoc rzeczową, zasiłki okresowe i zasiłki celowe

 

stanowi stronę 21 protokołu.

 

Ad.12/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy odrębną uchwałą określi zasady zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia rzeczowe w postaci posiłków.

Projekt uchwały został panom radnym doręczony.

O szczegółowe uzasadnienie potrzeby podjęcia powyższej uchwały proszę pani Elżbietę Tarachanowicz – Kierownik GOPS w Korycinie.

            Pani Tarachanowicz powiedziała, że pomoc w formie posiłku gorącego jest przyznawana, gdy kryterium dochodowe nie przekracza 474zł na osobę w rodzinie ucznia, a dofinansowanie do obiadu – 0,90zł do każdego posiłku – gdy dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 632zł. Po podwyżce cen obiadów w szkole uważam, że powyższa pomoc jest jak najbardziej uzasadniona.

            Radny Jarosław Radulski zapytał, ile osób korzysta z takiej formy pomocy?

Pani Tarachanowicz odpowiedziała, że w tej chwili jest przyznanych 230 darmowych obiadów oraz około 30 osób ma je częściowo dofinansowywane.

            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia rzeczowe w postaci posiłków.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/128/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie zasad zwrotu wydatków poniesionych na świadczenia rzeczowe w postaci posiłków

 

stanowi stronę 22 protokołu. 

 

Ad.13/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie decyzję o ustaleniu nowej opłaty za odprowadzanie i przyjmowanie ścieków do oczyszczalni ścieków w Korycinie.

Dotychczasowa opłata wynosiła 2,00zł za 1m3 ścieków i była uchwalona dnia 9 grudnia 2002 roku, a weszła w życie z dniem 1 stycznia 2003 roku.

Projekt uchwały został panom radnym doręczony.

O uzasadnienie projektu uchwały proszę pana Wójta.

            Pan Wójt powiedział, że opłaty za ścieki z roku ubiegłego pokrywają tylko 1/3 kosztów eksploatacji i utrzymania oczyszczalni ścieków i pracownika do jej obsługi, całą resztę pokrywamy ze środków budżetowych stąd nasza propozycja, aby podnieść opłatę do 2,50zł za 1m3 ścieków, ale nawet w takim wypadku będziemy dokładać do eksploatacji ponad połowę z własnych środków. Powyższa uchwała weszłaby w życie z dniem 1 lipca br. ponieważ nie może działać wstecz oraz dlatego, że dwa razy do roku są wystawiane faktury. Pewnych kosztów na oczyszczalni nie da się uniknąć np. bardzo duże sumy za zużytą energię – około 20tys.zł czy koszt płac pracownika – około 28tys.zł. Nasza oczyszczalnia może przyjąć i przetworzyć dwa razy więcej ścieków, niż jest ich w chwili obecnej. Niestety ta ilość zamiast się zwiększać, to się zmniejsza, ponieważ ludzie zakładają podliczniki na wodę, co zdecydowanie podraża koszty.

            Radny Andrzej Waszczeniuk zaproponował, aby nie była to podwyżka o 0,50zł, ale o 0,20zł.

            Radny Jan Bojarzyński odpowiedział, że najpierw powinniśmy przegłosować to, co jest w uchwale, a jeśli nie zostanie przyjęte, to wtedy zmniejszyć proponowaną cenę ścieków.   

            Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 13 radnych (jeden z radnych na chwilę opuścił salę obrad). Za podjęciem uchwały głosowało 11 radnych, 1 radny był przeciw i 1 wstrzymał się od głosu. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin większością głosów podjęła uchwałę w sprawie ustalenia opłat za odprowadzanie i przyjmowanie ścieków na terenie Gminy Korycin.

 

UCHWAŁA NR XXII/129/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie ustalenia opłat za odprowadzanie i przyjmowanie ścieków na terenie Gminy Korycin

 

stanowi stronę 23 protokołu. 

 

Ad.14/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad Rada Gminy podejmie decyzję dotyczącą wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Korycin działek rolnych na mienie komunalne gminy z przeznaczeniem na poszerzenie drogi gminnej nr 103954 Romaszkówka – Szumowo – Aulakowszczyzna.

Projekt uchwały został panom radnym doręczony.

O uzupełnienie i omówienie projektu uchwały proszę pana Wójta.

            Pan Wójt powiedział, że musieliśmy wykonać małą zmianę w uchwale, która dotyczy kwestii własności, ponieważ dużo działek kupujemy od pani Kozłowskiej. Ta pani chce przejść na rentę strukturalną i myślała, że wcześniej uda się jej przekazać własność na syna, jednak to się nie udało, stąd nasza korekta. Natomiast cała reszta pozostaje bez zmian, zarówno koszty wykupu, jak i nr działek.

Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działek rolnych położonych w obrębie wsi Zabrodzie i Laskowszczyzna na mienie komunalne Gminy Korycin.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/130/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie wyrażenia zgody na nabycie działek rolnych położonych w obrębie wsi Zabrodzie i Laskowszczyzna na mienie komunalne Gminy Korycin

 

stanowi stronę 24 protokołu.

 

Ad.15/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poinformował, że Rada Gminy podejmie kolejną uchwałę wynikającą z poprzedniego punktu porządku obrad tj. dokona zamiany działek pomiędzy Gminą Korycin a panem Mariuszem Kreczko, zam. Szumowo, celem pozyskania gruntu na poszerzenie drogi gminnej Nr 103954 Romaszkówka – Szumowo – Aulakowszczyzna.

Projekt uchwały został panom radnym doręczony.

  Dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, zatem pan przewodniczący odczytał projekt uchwały i poddał go pod głosowania jawne. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych. Za podjęciem uchwały głosowało 14 radnych, głosów przeciwnych i wstrzymujących się nie było. Na podstawie wyników głosowania pan przewodniczący obrad stwierdził, że Rada Gminy Korycin jednogłośnie podjęła uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Szumowo.

 

 

UCHWAŁA NR XXII/131/05 RADY GMINY KORYCIN

z dnia 30 marca 2005r.

w sprawie wyrażenia zgody na zamianę działek położonych w obrębie wsi Szumowo stanowiących własność Gminy Korycin i Pana Mariusza Kreczko, zam. Szumowo 5

 

stanowi stronę 25 protokołu. 

 

Ad.16/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad głos zabrał pan Wójt i poinformował panów radnych o sposobie załatwienia wniosków zgłoszonych w dniu 30 grudnia 2004r. podczas obrad XXI Sesji Rady Gminy Korycin.

 

Ad.17/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych o zgłaszanie interpelacji i zapytań o charakterze zasadniczym dotyczących spraw gminnej wspólnoty.

Poinformował również, iż w okresie międzysesyjnym na jego ręce nie wpłynęły interpelacje radnych w formie pisemnej.

Jednocześnie korzystając z tego, że jest przy głosie pan przewodniczący spytał, co z odpowiedzią z Ministerstwa Infrastruktury w sprawie dowożenia nauczycieli autobusami szkolnymi i co na to pan Wójt?

Pan Wójt odpowiedział, że chciałby prosić o opinię panów radnych w powyższej sprawie, czy powinniśmy udostępnić tylko nauczycielom możliwość korzystania z naszych autobusów, czy też nie? Interpretacja przepisów, którą otrzymaliśmy z Ministerstwa zezwala na korzystanie z nich przez nauczycieli oraz na potrzeby własne gminy, ale nie do końca jestem przekonany, czy powinniśmy dowozić nauczycieli do pracy i z pracy, a nikt inny np. pracownicy samorządowi nie mogą z tego dowożenia korzystać. Dlatego właśnie proszę panów radnych o opinię.

Pan przewodniczący przypomniał radnym, w jaki sposób powstał problem dowożenia nauczycieli i zapytał, czy nauczyciele nie mogliby w autobusach pełnić roli opiekunów dowożonych dzieci?

Pan Wójt odpowiedział, że opiekunowie w autobusach są już zatrudnieni, a nauczyciele nigdy się dziećmi nie opiekowali i opiekować nie będą. W innych gminach w tym temacie bywa różnie np. w Suchowoli nauczyciele nie są dowożeni i na pewno nie będą, natomiast inne samorządy praktykują dowożenie pedagogów do pracy.

Radny Antoni Pakuła powiedział, że nauczyciel w autobusie jest dla dobra dziecka i według niego powinien dojeżdżać, a inni ludzie nie powinni.

Radny Stanisław Szubzda uważa, że skoro można wieźć nauczyciela, to innych pracowników również.

Pan Wójt zapytał, dlaczego nie może dojeżdżać np. pracownik samorządowy, pracownik banku czy bezrobotny, który okresowo znalazł zatrudnienie, w czym są gorsi niż nauczyciele. Dlatego nie możemy rozpatrywać tego problemu w kwestii życzliwości, ale sprawiedliwości społecznej. Dodać należy, że do pracy dojeżdżają również nauczyciele z Sokółki czy Białegostoku, korzystają z prywatnych samochodów lub z komunikacji państwowej i nie narzekają.

Radny Jan Bojarzyński stwierdził, że dowożenie tylko nauczycieli autobusami szkolnymi to kolejne przywileje dla tej grupy zawodowej, która i tak ma ich za dużo w porównaniu ze wszystkimi innymi grupami pracowników.

Dalszej dyskusji ze strony panów radnych w tym temacie nie było, również jednoznaczna opinia nie została wyrażona.

            Radny Antoni Pakuła zwrócił się do pana Wójta w imieniu swoim oraz mieszkańców wsi Kumiała o skierowanie wniosku do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku w sprawie ułożenia chodników przy drodze krajowej nr 8 w miejscowościach Kumiała, Zagórze, Wysokie i Skindzierz oraz w miejscowościach położonych na południe od Korycina w kierunku Białegostoku z powodu dużego natężenia ruchu drogowego i coraz większej liczby wypadków.

            Więcej interpelacji panowie radni nie zgłosili.

  

Ad.18/             W powyższym punkcie uchwalonego porządku obrad pan przewodniczący poprosił panów radnych, a także wszystkie osoby obecne na sali obrad o zgłaszanie wolnych wniosków i informacji w sprawach różnych.

Odpowiedzi udzieli pan Wójt bądź zostaną skierowane na piśmie do odpowiednich instytucji.

            Panowie radni ani inni goście obecni na sali obrad nie zgłosili wolnych wniosków i informacji.

 

Ad.19/             Wobec wyczerpania porządku dziennego XXII Sesji Rady Gminy Korycin pan przewodniczący stwierdzeniem „Zamykam obrady sesyjne” zamknął je, dziękując jednocześnie za sprawny i rzeczowy ich przebieg.

 

Na tym protokół z obrad XXII Sesji Rady Gminy Korycin zakończono.

 

Protokołowała:

Ewa Michnowicz

Metryka strony

Udostępniający: Samorząd Gminy Korycin

Wytwarzający/odpowiadający: Robert Bielawski

Wprowadzający: Robert Bielawski

Data wprowadzenia: 2005-04-29

Data modyfikacji: 2005-04-29

Opublikował: Robert Bielawski

Data publikacji: 2005-04-29